BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wpływ kąta pochylenia koła na pracę przekładni
PostNapisane: 14 października 2016, 06:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 328i 97r.
Kod silnika: M52B28
Jestem w małym zatargu z warsztatem, który regenerował mi przekładnie kierowniczą w E36. Dwa razy....

Po odebraniu auta przekładnia pracuję bardzo ciężko i nie wraca zawsze do pozycji zerowej lub robi to bardzo leniwie. Dodatkowo pierwsza przekładnia, którą dostałem miała gigantyczne luzy więc dostałem nową....

Zamiast słów posłużę się nagraniem, na którym auto samo robi kółka na parkingu przy prędkości 10-30 km/h.
https://youtu.be/TFq95s0mtig

Widać jak kierownica leniwie wraca do punktu zerowego lub wcale tego nie robi. Przy zakrętach 90 stopni muszę pamiętać aby samoczynnie odbić kierownicę aby nie wjechać w krawężnik. Przy jeździe na wprost nawet lekkie przechylenie się nie prostuję i auto samo skręca (55 sekunda).

Warsztat twierdzi, że to wina kątów pochylenia przednich kół. W E36 są one nieregulowane niestety a na lewym kole mam wartość 0,35 stopnia. Wyniki geometrii robionej dziś poniżej:
https://www.dropbox.com/s/x8xq2268g6jew ... R.jpg?dl=0

Czy taki kąt koła może mieć wpływ na pracę przekładni? W takim stopniu? Oddałem auto bardziej sprawne niż po kosztownej regeneracji. Wcześniej wystarczyło puścić kierownice i tor jazdy się prostował i to w tempie wyrywającym kierownicę z ręki, a nie jak na filmie.


Ostatnio edytowano 14 października 2016, 08:22 przez wisnier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wpływ kąta pochylenia koła na pracę przekładni
PostNapisane: 14 października 2016, 08:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
nie działa link z pomiarem geometrii. Za wracanie kierownicy bardziej odpowiedzialne jest wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wpływ kąta pochylenia koła na pracę przekładni
PostNapisane: 14 października 2016, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 328i 97r.
Kod silnika: M52B28
Link poprawiony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wpływ kąta pochylenia koła na pracę przekładni
PostNapisane: 16 października 2016, 18:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Okolice Kielc
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Na tym wydruku nie ma pomiaru KWSZ.

Powinno być mniej więcej tak:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wpływ kąta pochylenia koła na pracę przekładni
PostNapisane: 16 października 2016, 18:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
taja wartosc pochylenia kola nie bedzie miala wpływu na wracanie kierownicy. Bardziej martwi mnie kąt wyprzezdzenia sworznia zwrotnicy. Albo jakims cudem nie zmierzyło tej wartośći albo jest grubo poza tolerancją i poprostu nie jest w stanie ustalic wartości.

tuleje przednich wahaczy i gorne mocowania amortyzatora masz standardowe ?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wpływ kąta pochylenia koła na pracę przekładni
PostNapisane: 31 października 2016, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 328i 97r.
Kod silnika: M52B28
Tak standard.

Brak KWSZ to chyba jakiś błąd w wydruku, bo na pomiarze na pewno był na monitorze - w zielonym polu.

Postaram się znaleźć druk z geometrii zaraz po zamontowaniu ten pierwszej przekładni - tam był KWSZ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL