BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] coś nie tak z olejem
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
napiszcie jek to jest z olejem w waszych autkach! mój problem polega na tym że 9 tys km temu wymieniłem olej Castrol Magnatec 10 W 40, i teoretycznie do wymiany pozostało jeszcze 3 tys, wyciągam bagnet :zdziwko: , a olej czarny jak smoła!! czy to wina silnika, czy zostałem oszukany i zalano mi jakiś jakiś trefny olej :kwasny: ?? pomóżcie

[ Dodano: 28 Listopad 2007, 10:33 ]
wiem że dużo już o tym na forum,ale jeżeli to coś z olejem to jaki polecacie??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
vmasher, półsyntetyk i syntetyk będą zaraz po wymianie robiły sie czarne , poniewaz mają duzo dodatkoów czyszczących i zbierają syf z silnika itd.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wszystko zależy kto wcześniej co zalewał i jak często zmieniał, ja od wymiany do wymiany (8-8tys. km) mam czyściutki olej :)

PS półsyntetyk, Shell

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
rorafalki napisał(a):
wszystko zależy kto wcześniej co zalewał i jak często zmieniał,


ta masz rację :) Jak ktos ma syf w silniku to ma co wymywać syntetyk czy półsyntetyk , u mnie na koniec jak wymieniam jest ciemniejszy niz jak się wlewało ale nie czarny , ale fakt jest faktem że minerał nie ciemnieje tak jak półsyntetyki czy syntetyki . :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
czyli nic złego z silnikiem się nie dzieje??
teraz spróbuję zalać shell i zobaczę!! dzięki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
vmasher napisał(a):
teraz spróbuję zalać shell i zobaczę!! dzięki


nie rób tego!!! trzymaj się tego oleju co masz teraz, może po kolejnej lub następnej wymianie nie będzie już taki czarny

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
u mnie po przejechaniu 9 tys. km wyrażnie zrobił się ciemniejszy!! czyli już pora na wymianę??!!

[ Dodano: 28 Listopad 2007, 10:53 ]
Cytuj:
nie rób tego!!! trzymaj się tego oleju co masz teraz, może po kolejnej lub następnej wymianie nie będzie już taki czarny

dzięki za radę zaleję jednak Castrol

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 listopada 2007, 16:01 przez vmasher, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja staram się nie przekraczać 8-9tys. km
silnik ma kilka lat więc na pewno mu to nie zaszkodzi, może tylko pomóc
Tobie zalecam również to samo, tylko jak pisałem wyżej nie zmieniaj oleju na inny bo może być to jeszcze gorsze w skutkach

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 11:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
rorafalki napisał(a):
Tobie zalecam również to samo, tylko jak pisałem wyżej nie zmieniaj oleju na inny bo może być to jeszcze gorsze w skutkach


Albo zbawienne ! U mnie na Castrolu 10W40 Magnatec silnik wciągał olej jakbym trabantem jeździł na Shellu 10W40 nic nie znizknęło po 7tyś.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
MAJSU_WuWuA, każda zmiana oleju to duże wyzwanie dla silnika, albo się poprawi albo znacznie pogorszy, ja bym nie zalał magnatekiem ale jak już jest to bym zostawił

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 12:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
rorafalki napisał(a):
MAJSU_WuWuA, każda zmiana oleju to duże wyzwanie dla silnika, albo się poprawi albo znacznie pogorszy, ja bym nie zalał magnatekiem ale jak już jest to bym zostawił


hehe no bez przesady to nie takie straszne wyzwanie dla silnika jak się zmienia na ten sam olej tylko innej firmy.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 12:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
rorafalki, napewno nic sie nie stanie jak zmienisz marke.

ja jezdze na 10w40 shell i wymieniam go co 4tyś. km a olej mam czarny.
dodam ze nie bierze nawet grama.
olej to podstawa czym częsciej go wymieniamy tym lepiej :ok:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
esiue30 napisał(a):
rorafalki, napewno nic sie nie stanie jak zmienisz marke.

ja jezdze na 10w40 shell i wymieniam go co 4tyś. km a olej mam czarny.
dodam ze nie bierze nawet grama.
olej to podstawa czym częsciej go wymieniamy tym lepiej :ok:


oleje w teorii mozna mieszać w tych samych klasach i stosować je zamiennie, ale nie jest to do końca dobre (przeciez każdy producent dodaje inne dodatki i w różnych proporacjach), dlatego jest to wyzwanie dla silnika. Poza tym Shell ma duże właściwości czyszczące dlatego m.in. masz ciemny olej (bo nie od początku był on stosowany) i nie do końca polecam go autorowi tematu bo skoro Magnatec jest czarny to co będzie z Shellem...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 13:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Rafał czyli polecasz pozostać przy Castrolu?! a co by się mogło w najgorszym przypadkustać gdybym zalał shell`a?? :niepewny:

[ Dodano: 28 Listopad 2007, 13:18 ]
MAJSU_WuWuA napisał(a):
U mnie na Castrolu 10W40 Magnatec silnik wciągał olej jakbym trabantem jeździł na Shellu 10W40 nic nie znizknęło po 7tyś.

ja też na castrolu zauważyłem ubytek, więc może MAJSU ma rację??
jak myślicie??
zmienić czy nie, bo ja kuż sam niewiem :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 13:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
rorafalki, zgadzam się shell jest mocno myjacy. olej mam czarny a pod deklem jest tak :super:
dodam ze tak wygląda zaraz po zdjeciu dekla. nic nie wycierane nic nie czyszczone

Obrazek

jednak ja podejrzewam ze olej mam czarny bo silnik jest cały czas na czerwonym polu
a czarny jest juz po przejechaniu 500km. wymieniam co 4tys


vmasher, żuć monetą, jak zmienisz nic sie nie stanie, jak pozostaniesz przy magnateku tez bedzie dobrze :]

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 14:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
vmasher napisał(a):
Rafał czyli polecasz pozostać przy Castrolu?! a co by się mogło w najgorszym przypadkustać gdybym zalał shell`a??


ja od dawien dawna wierzę w technologię Shella dlatego z niego korzystam. Na początku na pewno bardziej wyczyści wnętrze twojego silnika, dlatego jak się zdecydujesz to zmień olej wraz z filtrem wczesniej (np. 5tys. km), poza tym mogą zacząć Ci się odzywać szkalnki rano tuż po odpaleniu, ale to w niczym nie przeszkadza (technicznie)


PS mój kolega kilka lat temu zalał do Dodge Caravan 3.3 benzyna (van) i za ok. 2tys. km musiał zmienić silnik, to nie był zbieg okoliczności...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 14:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
esiue30 napisał(a):
jednak ja podejrzewam ze olej mam czarny bo silnik jest cały czas na czerwonym polu
a czarny jest juz po przejechaniu 500km. wymieniam co 4tys


jak dla mnie nie ma lepszej rekomendacji co do zalet Shell'a :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 17:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
esiue30 napisał(a):


Yyyy... :zdziwko: I nierobiłeś nic z głowicą ? Tak wyglądała po kupnie ?

Dla porównania moja, ostatnio zalany 10W40 BP wcześniej wiem tylko tyle że 10W40...

Obrazek

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
napiszcie jakiego dokładnie SHELL`A UŻYWACIE??
czy SHELL HELIX PLUS 10W/40 jest oki??
czy jest jakiś lepszy??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 17:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
A ja używam Lotos i jest cacy :)


Niestety, gdy przełączę na gaz, to bierze trochę tego oleju. Na benzynce go nie ruszy.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL