BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i pali 16l/100km Trochę za dużo
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 00:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
16/100 to trochę za duży wynik jak na 2.0 =)

Ostatnie dwa tankowania średnia wychodzi mi 16l/100km !!


Gdzie szukać przyczyny ??

- sonda lambda ?
- że niby już zima i więcej pali (ale aż tyle ??)
- ciężka noga - tak, ale przy tej samej jeździe paliła mi zazwyczaj 12-13 góra


Podłącze ją pod komp, ale nie wiem czy zobacze na nim coś kreatywnego ...


Co myślicie ??

Szukać usterki czy zaakceptować wyniki astronomicznego spalania ...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Ostatnio edytowano 10 grudnia 2007, 22:51 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 00:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
ANDREW E36 podepnij kompa,moim zdaniem sonda.
Ciężka noga nogą ale bez przesady.Ulica to nie tor. ;) więc nie wydaje mi się żeby to była przyczyna.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 00:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Sonda a na dodatek moze byc padniete ECU. Ostatnio byl taki jeden przypadek. Po wymianie sondy spalanie spadlo, aczkolwiek sonda nie pracowala do konca tak jak miala, okazalo sie ze napiecie jej sie zawiesza na jakims poziomie itd, a po wymianie ECU problem ustal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 00:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
NIe no mam nadzieje że aż tak źle nie będzie ...

Jaki powinien być prawidłowy odczyt z sondy lambda ??

bo jak się podepnę pod carsofta i nie wykryje mi błędu, to zobaczę na odczyt podczas pracy silnika tzw. Live Data ...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Suwałki
a nie zamula ci jak w pedal dajesz? zobacz jeszcze odczyt przeplywomierza. moja tez duzo palila i dodatku rozpedzala sie jak polonez:-) elektryk stwierdzil ze to przeplywomierz, wymienilem skasowalem bledy z kompa i wszystko przeszlo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 15:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ANDREW E36 napisał(a):
Jaki powinien być prawidłowy odczyt z sondy lambda ??


nie wiem jaka masz sonde, ale zasada jest taka ze jej napiecie uzaleznione jest od obrotow silnika, wiec dodajac/odejmujac gaz musi sie ono plynnie zmieniac od prawie zera do 1 lub 4 czy 5V. Jesli sie zawiesi, przy odpuszczaniu gazu, prawdopodobnie padniete ECU. Jesli caly czas stoi, sonda walnieta lub wilgoc we wtyczce (nie jestem tego ostatniego pewien)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Zamulać nie zamula, normalnie lata ...

wezme go na dniach na kompa i zobzaczymy co siedzi ...

[ Dodano: 11 Grudzień 2007, 14:04 ]
Dzisiaj podłączyłem Betke pod mojego carsofta, błędów nie wykryło, odczyt lambdy mam z live data i jak przegazowują to odczyt wacha się od 0,4 V - 4,853 V
Podgrzewanie sondy śrenio 72%


Co sądzicie ??


to chyba nie sonda ??

chyba że takie spalanie to normalka na zimę =/

[ Dodano: 12 Grudzień 2007, 14:14 ]
Jakieś dalsze sugestie ???

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL