BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 10:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 16:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum:)

Od krótkiego czasu jestem właścicielem BMW z silnikiem m43b18, zasilany gazem sekwencyjnym. Problem mój polega na dziwnym operowaniu obrotami. Po odpaleniu silnika działa na benzynie, obroty około 1100 - wiadomo, ssanie. Gdy się rozgrzeje obroty spadają do 900, dodaje gazu i tutaj zaczyna się problem. Obroty spadają bardzo wolno, tak samo przy wcisnieciu sprzęgła. Zatrzymują się na 1100 - czasami spadną na 900, czasami nie. Co może być przyczyną? Dodam, że dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. Zastanawiałem się nad tps/krokowcem oraz sondą lambda. Ah no dodam, że temperaturę łapie normalnie, wskazówka w pionie. Mam w nim mały komputer, 7 przyciskowy z głośniczkiem, temperaturą, datą i czasem. Termometr pokazuje najczęściej 50 stopnii, czasami 7,5, a czasami jeszcze inną, niekoniecznie prawdziwą z temp zewnętrzną

Kolejnym problemem jest miękki pedał hamulca - zaczyna łapać dopiero od połowy, możliwe że jest zapowietrzony?

No i ostatnia sprawa to kontrolka air bag.. rozłączył mi się kabel pod kierownicą od air baga, pojawiła się ikonka. Da się zrestartować komputer bez podłączania pod zewnętrzny komputer serwisowy?

Aha no i czy do bawarki z 1993 roku wystarczy zwykły kabel obd 2 do diagnozy, a może jeszcze obd 1?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 20:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Sprawdź w momencie falowania pompujac pedałem hamulca czy obroty się stabilizuja, poduchy trza kompem skasować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 13:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Niestety nic to nie zmienia przy pompowaniu, ani przy przytrzymaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 05:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Masz podłączony przewód pod ciśnieniowy od redaktora LPG do kolektora?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 12:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Mialem m43 i ten typ tak ma ze obroty spadaja najpierw w okolice 1100 rpm a pozniej 900 (szczegolnie ten z krokowcem pod kolektorem).

Przy uszkodzonym tps moze powoli schodzic z obrotow, nie bedzie tez hamowania silnikiem, moze go sprawdzic albo na kompie albo zdjac gumowa oslone z wtyczki i wpiac multimetr razem z wpietym czujnikiem i sprawdzac jak zmienia sie napiecie (pomiedzy 1 i 2 lub 2 i 3 nozke) powinno zmieniac sie plynnie w stosunku do otwarcia przepustnicy, ok 0,5-0,8V na zamknietej przepustnicy i prawie 5V (4,7-4,8) przy max otwartej. U mnie byly pourywane kabelki przy wtyczce od tps, dopiero bylo widac jak sciagnelo sie wlasnie ta gumowa oslonke.

Miekki pedal to zapowietrzony uklad, jak wcisniesz kilka razy to robi sie twardszy?

Czujnik temp zewnetrznej do obc7 jest w lewym tunelu chlodzacym tarcze, przeczysc kostke i zobacz czy przewody nie sa poprzecierane i nie robia zwarcia, przy wypietym czujniku lub rozerwanym przewodzie bez zwarcia bys mial wskazanie -37stopni, przy zwarciu wlasnie chyba +50. Ten czujnik nigdzie indziej nie jest wykorzystywany oprocz obc7, czyli tylko wyswietlanie temp. W e38 ten sam czujnik jeszcze idzie do klimatronica i jak jest zepsuty lub go nie ma (-37stopni) to klimatronic caly czas grzeje bo mysli ze jest mroz, ale nie w e36

Do tego silnika tylko i wylacznie kabel ads i laptop z fizycznym rs232


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 15:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Cześć ponownie! Tak, jak pompuje hamulec to robi się twardszy. Musze załatwić multimetr i jutro to sprawdzę. Ten czujnik znajduje się po lewej stronie patrząc jako kierowca, czy stojąc przed autem? :mur:

Jeśli chodzi o ten przewód podciśnieniowy to niestety nie wiem, zobaczę to jutro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 16:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Czujnik tps masz na przepustnicy stojac z przodu samochodu, taki czarny przykrecany na dwie srubki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 18:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Tyle wiem :hyhy: chodziło mi o czujnik temperatury dla obc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 M43B18] Dziwne falowanie obrotów
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 00:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Stojac przed samochodem po prawej stronie w tunelu, siedzac w samochodzie to po stronie kierowcy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL