BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i (m43) silnik chodzi nierówno
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tychy
jako ze jest to moj debiut na tutejszej scenie - witam miłośników i posiadaczy bmw.

sprowadzilem sobie e36 316i z 94 roku, silnik m43. samochod byl lekko stukniety (tylni blotnik klapa) z peknieta miska olejowa (prawdopodobnie zjechal z drogi w jakies pole i zaryl od spodu).

miska jest juz zaspawana, polsyntetyk wlany, niewazne.
problem w tym ze odpalam go i chodzi nierowno, bez gazu na wolnych nie wykreci, wyraznie da sie odczuc jakby jeden z cylindrow nie pracowal. zorientowalem sie ze kabel od swiecy wisi swobodnie pod maska, jego podlaczenie i tak nie rozwiazalo problemu. wszystkie swiece iskrza. co to moze byc ? rozrzad !? m43 ma przeciez lancuch wiec chyba nic tam sie nie powinno dziac ? ja mysle ze chodzi o jakas pierdoŁę tylko trzeba ja znalezc. ma ktos jakies pomysly ?

z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
skoro kable nie mają przebicia i świece są również OK to przeczyść silniczek krokowy, może on jest zabrudzony. A filtry zmieniłeś wszystkie (z paliwowym również)?

PS spawałeś miskę olejową :zdziwko: to nie lepiej było kupić używaną.....

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Sprawdz gume od przeplywki...moze lapie falszywe powietrze...no i sama przeplywke...jak z moca???Jezdzi normalnie??Wkreca sie dobrze??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Ja też myślę, że to guma od przeplywki. Szarpie tylko na luzie i jedynce :?: Później jest dobrze :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tychy
Cytuj:
PS spawałeś miskę olejową :zdziwko: to nie lepiej było kupić używaną.....


pekniecie bylo naprawde smieszne a spawal to gosc ktory bynajmniej robil to nie pierwszy raz :)

Cytuj:
Jezdzi normalnie??Wkreca sie dobrze??


jeszcze nie bylo mi dane sie o tym przekonac, jutro odbieram bunie od lakiernika :D

co do tej gumy to jestem juz na nia wyczulony, mialem taki problem z tym samym silnikiem w kompakcie rok mlodszym. oczywiscie wystarczyla wymiana, ale tutaj nie o to chodzi.

dzieki za sugestie, bede pisal jak cos wiecej sie okaze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Po pierwsze nie bylo kompaktow o rok mlodszych :| :znudzony: :znudzony: , kompakt wszedl od 94 roku...i dlaczego niby to nie wina gumy... :niepewny: :niepewny: :znudzony: , mi sie wydaje jak najbardziej prawdopodobne...no ale jak uwazasz :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tychy
hmm kisiel24 przeanalizuj to sobie na spokojnie jeszcze raz :wstyd: i pozwol ze Ci w tym pomoge... slowo mlodszy oznacza pozniejszy, czyli taki ktory wyszedl z fabryki rok pozniej niz moj coupe, a wiec 1994+1 w 1995 roku. wowczas bmw mialo juz roczny staz w produkcji kompaktow e36 :D

i jeszcze raz zaznaczam ze nie jest to kwestia gumy, sprawdzalem ja jest w bardzo dobrym stanie, nie ma zadnych pekniec czy nieszczelnosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 16:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
czerny napisał(a):
hmm kisiel24 przeanalizuj to sobie na spokojnie jeszcze raz :wstyd: i pozwol ze Ci w tym pomoge... slowo mlodszy oznacza pozniejszy, czyli taki ktory wyszedl z fabryki rok pozniej niz moj coupe, a wiec 1994+1 w 1995 roku. wowczas bmw mialo juz roczny staz w produkcji kompaktow e36 :D

i jeszcze raz zaznaczam ze nie jest to kwestia gumy, sprawdzalem ja jest w bardzo dobrym stanie, nie ma zadnych pekniec czy nieszczelnosci.

Tjaa...maj folt... ;) Pozno juz wczoraj bylo :P ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 00:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tychy
odkad przeczyscilem swiece w miedzyczasie auto troche postalo u lakiernika i teraz jest tak ze raz chodzi rowno a raz nie. jedna swieca ma odlamany kawalek porcelanki ale iskra jest we wszystkich. moze to byc pprzyczyna ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 12:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WoÂłomin
Bardzo prawdopodobne ,że to przez tą porcelankę!! Jak sprawdzasz świecę to ma iskrę w porządku ,ale jak ją wkręcisz i zacznie pracować pod obciążeniem ( kompresja ,mieszanka paliwowa itp. ) to to może czasami tą iskrę gubić ,przebijać i wiele innych...
Najlepiej zmień świeczki i będziesz miał pewność Ja za świece do swojej ( 1.6 M 43 ) zapłaciłem ok. 50-60 zł NGK.
Daj znać co i jak zrobiłeś i efekty :ok:

_________________
Motor i samochĂłd sÂłucha siĂŞ tylko kierowcy....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL