BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wczesniej 220, teraz 180 i spada
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 01:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
Tak jak w temacie... wczesniej szla 220... do 200 szla, pozniej 220 dobijala... i bylo ok.... teraz idzie do 180... ledwo do 190 dobije po czym tak jakby mylilo ja i traci moc... i tak jest do poki nie zwolnie do ok 150... i znow but do 180... Co jest? ma to cos wspolnego z abs? Bo podobno predkosc dla kompa pobierana jest z prawego przedniego czujnika abs. a jest tez problem z abs, bo jadac ok 20, nagle wlacza sie abs i auto zaczyna hamowac... lub jezeli zwalniam delikatnie, to przy tej predkosci nagle bzzz... i auto staje deba... mam sekw. gaz i jest to bez zanczenia czy gaz czy benzyna... Dzieje sie to samo...HELP... sa jeszcze jakies stukotania w zawieszeniu na dolkach. diagnosta nic nie znalazl co moglo by stukac, polecil lambde wymienic, no i zrobilem to... bez zmian... zostaly marne osiagi, stukanie i bez kilku stowek w portfelu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 09:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Suwałki
Co do stuków w zawieszeniu to sprzwdź łączniki stabilizatora, miałem to samo. a co do predkości to może (chociaż wcale nie musi) pompka paliwowa, może daje za małe ciśnienie i ci zwalnia a po chwili jak "dopompuje" znowu normalnie jedzie. jak zlokalizujesz usterke to napisz, powodzenia!!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
I wstaw sobie licznik od odpowiedniego modelu.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 13:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
MAJSU_WuWuA napisał(a):
I wstaw sobie licznik od odpowiedniego modelu.


:rotfl: Przedewszystkim licznik! :rotfl:

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 19:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
moze ostatnio zmieniałes oponki na zimowe i rozmiar jest inny niz letnie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 21:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
Moi drodzy, zmienilem opony na zimowe - rozmiarowo takie same,jedynie ruznica miedzy nowym a nieco zuzytym bierznikiem, ale na letnich tez byl oto samo, zadnego licznika nie zmienialem... wczesniej bylo ok, po jakims czasie juz nie... jesli pompka paliwa, to gaz by byl ok, a tu dzieje sie to samo na jednym i drugim...

Lacznik stabilizatora, owszem byl padniety lewy, wymienilem.. .umilklo na 3 dni w lewym... pozostale nie przestaly, w sumie czasami stuka, czasami nie... podejrzewam jeszcze klocki... chociaz przy hamowaniu bez zmian... czekam dalej na podpowiedzi... i sprawdzam sam... jak dojde oczywiscie napisze... ale po takim czasie juz troche jestem zdezorientowany :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
jazeck napisał(a):
=zadnego licznika nie zmienialem... wczesniej bylo ok, po jakims czasie juz nie...


No to widocznie poprzedni właściciel zmieniał bo 220 w 318i to by może wyciągnęło przy zrzucie z wysokości 2km :)

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 01:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
dla sprostowania... kupilem... po 2 tyg mialem okazje wyprobowac max.. .no i poleciala 220... okazja byla kilkakrotna wiec probowalem i bylo to samo... pozniej instalacja gaz i po jakims miesiacu od kupna juz nie bylo tak fajnie... wcale jej nie zrzucalem z przepasci ;)... wiec ile powinna pojsc 318i? dla czego wczesniej szla tyle i co zrobic by znow tak bylo? akumulator tez wymienialem w tym czasie, wlasnie przypomnialem sobie. Nawet dzis.. .do 190 pieknie no i chwile pozniej brak mocy... obr silnika przy tej predk to 5,5-6,5... jezeli przytrzymam ja na takich obrotach na nizszym biegu, to tez ma chwile kiedy zaczyna zamulac, chwile po zmianie biegu zostaje ten efekt, na gazie i benzynie... Dziekuje za zainteresowanie i podpowiedzi, ale narazie nic co by mi pomoglo... dla tego prosze o dalsze podpowiedzi. Mam nadzieje ze trafi sie ktos z podobnym problemem... Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 02:12 
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No to widocznie poprzedni właściciel zmieniał bo 220 w 318i to by może wyciągnęło przy zrzucie z wysokości 2km :)


Miałeś, że tak mówisz?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 02:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
jazeck, wywal lpg

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 10:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
..::CZARNY::.. napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No to widocznie poprzedni właściciel zmieniał bo 220 w 318i to by może wyciągnęło przy zrzucie z wysokości 2km :)


Miałeś, że tak mówisz?


Nie muszę go mieć żeby wiedzieć że osiągniecię przez tego 115 konnego potwora z gazownią na pokładzie i pewnie z jakimiś 15 latami na karku jest nie możliwe.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 11:09 
cóż, nie wiem jak z gazownią, wiem, że moja jest w stanie przekroczyć 210 o kilka km, więc skoro jazeck zaokrągla do okrągłych wartości, to jest to bliskie prawdy...
Wiadomo o co chodzi, więc nie jest to kwestia licznika... bynajmniej nie musi.


Aczkolwiek wcale nie upieram się, ze poleci 220 na GPS ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
..::CZARNY::.. napisał(a):
cóż, nie wiem jak z gazownią, wiem, że moja jest w stanie przekroczyć 210 o kilka km, więc skoro jazeck zaokrągla do okrągłych wartości, to jest to bliskie prawdy...
Wiadomo o co chodzi, więc nie jest to kwestia licznika... bynajmniej nie musi.


Aczkolwiek wcale nie upieram się, ze poleci 220 na GPS ;)


Skoro 318 by 220 robiło to 328 powinno ze 280 ciąć :) Sprawdź na GPS`ie ile wyjdzie naprawdę lepiej... Sorry akurat za takie porównanie ale :zawstydzony: Calibra z ostatniego roku produkcji mojego kuzyna V6 155 kuni w salonowym stanie bez gazu i szpoilerów robiła MAKS w sprzyjająccyh warunkach 225-230 a ma raczej lepszy współczynnik oporu powietrza od E36.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 11:38 
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Sprawdź na GPS`ie ile wyjdzie naprawdę lepiej...


Toć przecież mówię. Na GPS 210 to byłby raczej wyczyn.

MAJSU_WuWuA napisał(a):
Skoro 318 by 220 robiło to 328 powinno ze 280 ciąć :)


oj, to nie są liniowe zależności... przy bardzo dużych prędkościach delta V=delta P^3

Czyżbyś wątpił, że przekroczy 210 licznikowe?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 11:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
..::CZARNY::.. napisał(a):
wiem, że moja jest w stanie przekroczyć 210 o kilka km,


To chyba tylko i wylacznie licznikowe, skoro moje 320 dociagnelo max do 216km/h (z gps)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 11:56 
Piotrku, czytaj uważnie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
..::CZARNY::.. napisał(a):
Toć przecież mówię. Na GPS 210 to byłby raczej wyczyn.


No to mówię przy zrzucie z wysokości 2km pewnie by tyle osiągnęła :) na GPS`ie.

..::CZARNY::.. napisał(a):
oj, to nie są liniowe zależności... przy bardzo dużych prędkościach delta V=delta P^3


hehehehehe Ty tu mądrej głowy nie zgrywaj i nie syp w co drugim poście wzorami ! :P

..::CZARNY::.. napisał(a):
Czyżbyś wątpił, że przekroczy 210 licznikowe?


Licznikowe tzn ?? Czy na liczniku się pokaże 220 nawet to bardzo możliwe bo potrafią one czasami kosmicznie przekłamywać tak jak gdzieś czytałem o Ferrari Maranello niewiem czy nie tym forum licznik pokazywał 330 a naprawdę jechało 300 :]

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: prawie 3miasto
jazeck a ten diagnosta to co? podłączył komp do auta i nic nie pokazało? jeżeli masz motor M40 to tam jest taki silniczek krokowy, czy podciśnienia - widać go na wierzchu- kuzyn w takiej samej 318 go wmieniał bo muliła strasznie i przerywała, a co do abs to centralka szaleje - styki kabli i czujniki sprawdz.miałem tak w swojej - pierścionki z ząbkami na piastach kół syfem zarosły- musiałem wyczyścić i jest ok.
a'propos prędkości - moje 140 koni karmione ropą jedzie w/g licznika 215km/h i ni cholery więcej bo obroty na silniku się kończą. rozmiar opon mam w/g katalogu, a kuzyna 318( 115koni) jedzie według mojego licznika 205 km/h(sprawdzone w czasie przejażdzki) ale do tej prędkości zbiera się całą wieczność.

_________________
z 316 compact na 325tds touring, ale ciÂągle E36- pasaÂżerĂłw przybywa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 12:10 
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No to mówię przy zrzucie z wysokości 2km pewnie by tyle osiągnęła :) na GPS`ie.


S=Vo+1/2 a*t^2 => t=sqrt(2S/a)

w naszych warunkach a=g=9,81m/s^2

V=a*t

albo z zasady zachowania energii mgh=1/2*m*v^2

GPS pokazałby 713km/h zaniedbując opory powietrza.

MAJSU_WuWuA napisał(a):
hehehehehe Ty tu mądrej głowy nie zgrywaj i nie syp w co drugim poście wzorami ! :P


ups... nie doczytałem :rotfl:

MAJSU_WuWuA napisał(a):
Licznikowe tzn ?? Czy na liczniku się pokaże 220 nawet to bardzo możliwe bo potrafią one czasami kosmicznie przekłamywać


Owszem, to wiadome. Z tego co pamiętam, przy 180km/h przekłamywał więcej niż 4-5km/h, chociaż przy mniejszych prędkościach podobnie. To takie moje własne spostrzeżenie z trasy wzięte :)


Ostatnio edytowano 20 grudnia 2007, 12:14 przez Czarny, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 12:11 
HOLOWNIK napisał(a):
silniczek krokowy


nie ma tu nic do gadania, bo on steruje TYLKO obrotami na jałowym biegu.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL