BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wskażnik poziomu paliwa
PostNapisane: 22 grudnia 2007, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: ÂŚwidnica
Mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Po prostu nie wskazuje poprawnie. Raz wskazuje 20l raz 0, przy 0 pali się rezerwa, raz nie. Wymieniłem pływak i dalej bez zmian. W SAM NAPRAWIAM doczytałem, że rezystywność pływaka powinna wynosić ok 82 ohmów, a u mnie wynosi 134 ohmy. HELP!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: rezystywnośc to nie to samo co rezystancja
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
rezystancja to oporność
a rezystywność to oporność właściwa wyraża się w jednostce omometr
Nie wiem w jaki sposób ty zmierzyłeś tą rezystywność.

Moim zdaniam to wina czujnika który nie zawsze działa (sprawdz dokładnie przewody czy nie są popękane itd) jeżeli nie to wymiana czujnika powinna załatwić sprawe.

Wesołych

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wskażnik poziomu paliwa
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 16:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
lipen napisał(a):
Mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Po prostu nie wskazuje poprawnie. Raz wskazuje 20l raz 0, przy 0 pali się rezerwa, raz nie. Wymieniłem pływak i dalej bez zmian. W SAM NAPRAWIAM doczytałem, że rezystywność pływaka powinna wynosić ok 82 ohmów, a u mnie wynosi 134 ohmy. HELP!


opornosc/rezystancja/ jest zalezna od polozenia plywaka ..raz jest miejsza raz wieksze...mierzy sie omomierzem /ohm/.....ze ci nie wskazuje to moze byc przyczyna ...zly styk,przerwany przewod itd. :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 16:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
lipen, ile masz paliwa, czy jeździsz na LPG?

Jak śmiagasz na LPG i masz 10-20l paliwa to normalka że ci schodzi raz do zera, raz jest rezerwa raz nie :D

W E34 poziom paliwa nie jest sprawdzany z pływaka na bieżąco, a to co pokazuje wskazówka to wynik sprawdzenia przy odpalaniu po dłużyszm postoju a potem opadanie wynika z przemnożenia spalania auta i ubytku paliwa jaki powinien nastąpić w zbiorniku. Tak więc mając 30l paliwa i jadąc w trasę na LPG będzie widział jak ci pięknie ubywa paliwa... Jak Przejedziesz 400km i odpalisz po 2 min to pewnie od razu pokaże stan, ale jak śmigasz po mieście to raz będzie zero raz te 10-15-20-30l ;) :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rezystywnośc to nie to samo co rezystancja
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 16:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
mbill napisał(a):
rezystancja to oporność
a rezystywność to oporność właściwa wyraża się w jednostce omometr
Nie wiem w jaki sposób ty zmierzyłeś tą rezystywność.


Moim zdaniam to wina czujnika który nie zawsze działa (sprawdz dokładnie przewody czy nie są popękane itd) jeżeli nie to wymiana czujnika powinna załatwić sprawe.

Wesołych


:1.2: :1.2: :1.2:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: REZYSTANCJE PŁYWAKI ITP.
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Tak sie składa że miałem E34 na gaz nie było czegoś takiego że jeżdząc na gazie wskazówka od paliwa sobie spadała bo komputer przeliczał spalanie. Wogóle to było by śmieszne to poco czujniki w zbiorniku, jakby on sobie przez cały czas przeliczał to po pierwsze. A po drugie było by to bardzo nie dokładne bo po kilkunastu tankowaniach były by takie różnice co do wartości wyświetlanej a wartości rzeczywistej że wskaźnik byłby niepotrzebny.

Kolejna sprawa to ta nieszczęsna rezystancja i rezystywność. Mam troche pojęcia o elektronice i uwierzcie mi to nie jest to samo, jasne tez to możesz zmierzyć omomierzem ale jeszcze przeliczyć to odpowiednim wzorem, dla mnie dziwne jest że w książce podali rezystywność a nie rezystancje ale to już inna sprawa. Naprościej jak tylko moge to wytumacze na czym to polega:
rezystancja - to opór jaki stawia prędowi (elektronom) dany przedmiot cokolwiek 10 m przewodu 100 m przewodu możesz nawet sprzwdzić jaki opór stawia prądowi deska o długości 2m
a REZYSTYWONOŚĆ - to opór jaki stawia prądowi przewód o długości dokładnie jednego metra ( po odpowiedni wzór musisz podać współczynnik pzrewodu i dokładną średnicę w m2) i dopiero ci wyjdzie.


POZDRAWIAM

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 14:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mbill napisał(a):
Tak sie składa że miałem E34 na gaz nie było czegoś takiego że jeżdząc na gazie wskazówka od paliwa sobie spadała bo komputer przeliczał spalanie. Wogóle to było by śmieszne to poco czujniki w zbiorniku, jakby on sobie przez cały czas przeliczał to po pierwsze. A po drugie było by to bardzo nie dokładne bo po kilkunastu tankowaniach były by takie różnice co do wartości wyświetlanej a wartości rzeczywistej że wskaźnik byłby niepotrzebny.



A z jakim silnikiem? ;)
M20, m30 czy 524td ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: BMW E34 520
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
520 E34 a czemu pytasz??

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mbill napisał(a):
520 E34


ale m20 czy m50?

Bo w M50 jest tak jak opisałem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
z tego co wiem to jest tylko jedna wersja silnika 2.0l to jest oznaczenie m20 a m50 to jest silnik 5.0l (stosowany w BMW M#) ale głowy sobie nie dam uciąć bo na bank to nie jestem pewien.

Ten mój to napewno m20

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 20:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
To bardzo możliwe że w M20 tak było. M20 to silnik 6cyl 12 zaworowy pełne oznaczenie M20b20, w późniejszych latach był silnik M50b20 2.0 6 cyl 24 zawory, później ze zmienną fazą wałka rozrządu (vanos).

W M5 był chyba 3.6 i później 3.8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
Masz racje co do M5 to ma 3,6 lub 3,8 l poj
I co do silnika 12 i 24 zawory czyli m20 i m50
Ale teraz mam BMW 520i E39 24V (m50) fakt ze nie mam na gazie tylko w benzynie, ale i tak za bardzo mi to nie pasuje to co mówisz bo:

W komputerze moge sprawdzić poziom paliwa dla prawego i lewego czujnika i jeżeli zaczniesz trząść samochodem na boki to widać na wyświetlaczu że paliwo sie przelewa. To nie jest dobry pomysł z tym komputerem który to przelicza bo przecież jaką rolę grają wtedy czujniki w zbiorniku. A nie wziąłeś pod uwagę tego że czujnik co jakiś czas może nie łączyć i wskazywać 0 a potem zaskoczy i wskazuje normalnie. Bo jakoś mnie ten sposób nie przekonuje. To jest tylko elektronika ona sie psuje - to jest jej największa wada.

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 21:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mbill, do tej pory pamiętam jak założyłem w mojej pierwszej E34 kilka lat temu sekwencję. Następnego dnia jechałem w delegację do Rzeszowa (z Wawy) Miałem chyba pół zbiornika paliwa. Dzwoniłem ze 3 razy do gazownika, czy na pewno jadę na LPG, bo mi spada poziom paliwa. ;) Wtedy robiłem tą E34 trasy, min 1000km tygodniowo i zawsze sytuacja ze wskaźnikiem była ta sama :)

Teraz znowu mam E34 i znowu jest to samo, notabene i teraz i wtedy miałem E34 520i 24V z vanosem z 92r. ;)

Najłatwiej sprawdzić to jadą w trasę, po mieście można mieć wątpliwości.

E39 jak na razie nie miałem ;) ... i chyba nie kupię w nadchodzącym roku... chociaż że kupię e34 też nie wiedzialem jeszcze 2 tyg przed zakupem :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
aha tego to niewiedziałem być może rzeczywiście tak jest, ale sam musisz przyznać ze to troche dziwne rozwiązanie.

Szczęśliwego Nowego Roku

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 13:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
KOlego wymień całe zegary ja też tak miałem. Jak wymienisz to bedzie wszystko wporzo. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL