BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SWAP M52B20 na M52tuB28 'palił a już nie pali..'
PostNapisane: 23 lipca 2020, 11:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 1
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52tuB28
Cześć! Forum czytam od dawna, jednak doszedłem do ściany, której nie mogę przeskoczyć w moim projekcie. Opcja szukaj już nie wystarcza a mnie skończyły się pomysły. Mam nadzieje, że ktoś tutaj będzie w stanie mnie wspomóc. Ale do rzeczy.

Zrobiłem w moim E36 swap z m52b20 na m52tub28. Przerobiłem komputer (zostały usunięte sondy za katami, czujnik prędkości i ews). Instalację polutowałem opierając się na schematach oraz informacjach dostępnych w sieci. Poniżej wrzucę jak połączyłem piny. Silnik odpalił bez najmniejszych problemów. Pierwszego dnia trochę pracował na wolnych, odpowietrzyłem układ i wszystko było ok. Kolejnego dnia znowu był odpalany i wszystko działało jak należy. Nastąpiła pora na wyjazd z garażu. Przejechałem kawałek aby sprawdzić czy wszystko jest ok. Zrobiłem niecałe 2km. Ponieważ całość pracowała jak należy miałem zamiar przejechać coś więcej. Auto pracowało jeszcze jakiś czas na wolnych obrotach ponieważ chciałem się upewnić czy nic się nie rozszczelni no i dać czas na wypalenie bandaży termicznych aby się nie udusić w drodze. Wsiadam wyjeżdżam i nagle przestaje się wkręcać na obroty... Tak jakby chciał a nie mógł. Gaszę, odpalam i dalej to samo. Wróciłem do tematu po kilku dniach, odpalam ale bez zmian. Auto cały pali na dotyk. Sprawdziłem dolot, ciśnienie paliwa, wszystko ok. Próbowałem różnych rzeczy ale bez skutku. Raz jeszcze położyłem instalacje elektryczną, bo wcześniej był straszny makaron. Niestety nie pomogło. Ktoś tam w między czasie podpowiedział że czujnik wałka. Odpinałem na zmianę z czujnikiem położenia wału, przy odpięciu tego drugiego auto zgasło. Dałem na podmiankę ori sprawny ale auto już nie chciało odpalać, dałem ten sam co był ale również nic. Kręci i nic się nie dzieje. Teraz zaobserwowałem że komputer grzeje się nie mając nawet kluczyka w stacyjce, co wcześniej nie miało miejsca. Całkiem zgłupiałem... W między czasie wymieniłem bezpieczniki silnikowe, ostatni - piąty 30A i środkowy 20A były przepalone, ale w dalszym ciągu nic to nie zmieniło.

Piny połączyłem w ten sposób:

x6011 -> x20
3-18, 6-21, 7-stały plus, 10-12, 11-11

x6004 -> x20
1-25, 10-13, 11-23, 17-20, 22-14, 26-21, 32-17

Muszę wpiąć jeszcze w wiązkę gniazdo diagnostyczne żeby móc to podłączyć pod komputer. Może coś podpowie. Dysponuje tutaj ktoś takim schematem? Aha i ogólnie w czasie pracy silnika jak jeszcze chodził jak należy komputer w moim odczuciu dość mocno się grzał. Czy tak powinno być? Może coś w tej instalacji źle zrobiłem?

_________________
"if you dream it you can do it"
RIDE ALL DAY AND NIGHT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL