BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Spala olej jak smok !
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw (okolice)
:( Panowie ja już nie mam siły. Do tej pory byłem z mojego wózka cholernie zadowolony ale ostatnio dolałem 2 lity oleju ( shell helix plus 10W40) i już powrócił do stanu przed dolaniem a przejechałem może z 1000-2000km. Co zrobić co sprawdzić ile remont silnika i ile wymiana uszczelniaczy zaworowych. Pomocy!!! :(
PS. rok 1996, 170000przebiegu* 320ivanos


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 22:27 przez DonDiego, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 02:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
przy takim apetycie na olej niezla chmurke niebieska musi puszczac z rury co?

wspolczuje i to na swieta :/

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw (okolice)
Właśnie co najdziwniejsze to dymi jak inne samochody zasilane lpg (sekwencja) ile kosztuje remąt i ile kostuje wymiana uszczelniacze zaworowych, tylko tyle mi napiszcie
Prosze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
DonDiego,

jak nie masz chmurki za sobą to sprawdź czy nie ma wycieku , tylko jak będziesz zdejmował obudowę silnika od dołu to nie zalej się olejem :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw (okolice)
Ale raczej nie mam wycieków bo w garażu nie ma plam:/ chyba że plam być nie musi??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Cytuj:
Ale raczej nie mam wycieków bo w garażu nie ma plam:/ chyba że plam być nie musi??


Plam nie masz bo jest osłona , nie mówię że jest wyciek , tylko podpowiadam żebyś sprawdził czy na pewno nie wycieka :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
hmmmm Sprawdz dokladnie wszedzie bardzo mozliwe ze Wyciek

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 01:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
szczerze wątpię żeby 2 litry oleju utrzymały się na osłonie i nic nie kapało,ale to rzecz oczywista trzeba sprawdzić.Jakbyś miał walnięte uszczelniacze to przy rannym odpaleniu chmura dymu,później podczas jazdy już mniej lub wcale.ale ja myślę że pierścienie olejowe ci się skończyły,lub staneły np od przegrzania bo o ile przebieg 170tys.jest przebiegiem prawdziwym to pierścienie nie powinny się jeszcze skończyć,ten silnik przy normalnym eksploatowaniu bezproblemowo chodzi 500tys. ja bym ci jeszcze doradził zmienić olej na 15W40 może się dużo poprawić,nie masz nic do stracenia polecam castrol magnatec 15w40 nie jest tani ale jest dobry. wprowadz ją na wyższe obroty i obserwuj wydech tzn. czy nie kopci,bo przy takim zużyciu oleju to nie możliwe żeby nie kopciła.teraz jest taki okres że z każdego tłumika wydobywają się kłęby pary ponieważ jest zimno,weź pod uwagę to że możesz nawet tego dobrze nie zauważyć, zapach spalonego oleju jest natomiast bardzo specyficzny i nie sposób go pomylić z normalnymi spalinami.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 08:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
a mozliwa jest zatkana odma w tym silniku? o własnie a z odmy wali cisnienie spalin????

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Więcej informacji i kontynuacja
PostNapisane: 27 maja 2008, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw (okolice)
Wiec Panowie wygląda to tak. Mam więcej Precyzyjnych informacji:) Gdy jadę hamując silnikiem z górki około 2 km a następnie dodam gazu zostawiam chmurę niebieskiego dymu:( jak odpalam go rano sprawa wygląda podobnie z tą różnicą że stoję a z tłumika wydobywa się niebieski dym:( Miałem zamiar przemilczeć tą sprawę ponieważ poza tym malutkim mankamentem samochód sprawuje się idealnie. Ale wczoraj zaczęło mnie to od nowa drażnić:( Panowie!!! HELP!!! Piszcie wszystko co może mnie naprowadzić na usterkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 13:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
przy takim apetycie na oleum to raczej pierścionki olejowe...

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: okolice KrK
W tym temacie mierzyłem jeszcze kompresie wyszło odpowiednio 1-14,5 2-14,5 3-15 4-15 5-15 6-15 Co do wycieków misa olejowa jest mokra, ale tylko w okolicach uszczelki poza tym brak większych wycieków. Silniczek jak dla mnie chodzi jak marzenie. Obroty równe, nic nie przerywa nic nie stuka ( może tylko jak mu troszkę dołożę to jakieś 2 minuty postukuje stuka) Pali bardzo mało jak na te 6 garów (10- 12 w mieście od 7 do 9 na trasie) Jeszcze jedno. jak odpalam po nocy zakopci troszkę a puźniej na wolnych obrotach nie kopci tylko jak przegazuje go to zaczyna kopcić jakby na ciemno niebiesko, dwie lub 3 przegazówki i sytuacja się normuje ( nie kopci). Nie wiem, co jeszcze napisać:( Za niedługo czeka mnie wymiana oleju, więc chciałbym zrobić to przy okazji. Piszcie, jeżeli tylko coś wam najdzie na myśl.
PS zmieniłem profil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 09:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
Obstawiam uszczelniacze zaworów :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 09:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
ostatni opis sugeruje jednak uszczelniacze zaworowe

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 10:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
pierscienie do wymiany,za duze cisnienie na cylindrach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
dziurkailoczek napisał(a):
pierscienie do wymiany,za duze cisnienie na cylindrach


Pierścienie są do wymiany jak chyba jest za małe ciśnienie ? a nie za duże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: okolice KrK
Podpinam się pod kolege Marcopolo Też mi się wydaje że pierścienie jak lecą to jest mniejsza kąpresia. Ale chciałbym bardziej posłuchać waszego zdania na ten temat nić komętować. Dziękuje za zaiteresowanie tematem :) Nadal czekam na podpowiedzi. Może ktoś miał podobny problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 14:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Panowie a jakie powinno być ciśnienie w garach dla E36 320i ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 15:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
Drodzy koledzy. Ciśnienie jest tak duże dlatego poniewaz pierscienie vs. cylinder uszczelniają się olejem... i to właśnie one są do wymiany. Koszty niewielkie dla 320 jeśli dobrze fachowca poszukać. Bardzo dokładna obróbka głowicy. Planowanie polerowanie kanałów docieranie zaworów + uszczelniacze ok.700zł. Obróbka bloku 100zł za cylinder. dobrze wymienić też panewki. Dokupić trzeba też pierścionki i uszczelkę pod głowicę.
Nie wolno zapomnieć że silnik po takim remoncie pojeździ bezawaryjnie 200-300tys.

_________________
2005 645Ci
2003 Z4 3,0i

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 15:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
NAWAŻNIEJSZE:

1. Kopci po odpaleniu - góra silnika
2 Kopci po nagrzaniu - dół silnika

_________________
2005 645Ci
2003 Z4 3,0i

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL