BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 01:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pomocy!Problem z silnikiem
PostNapisane: 9 listopada 2008, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Witam!
Moja bunia to E36 318i M40 92r.
zacznę o początku w zeszłym roku wymieniłem olej półsyntetyk castrol magnatec
przez całą zimę było cacy żadnych bocianów
problem zaczął się gdzieś tak pod koniec sierpnia
podczas zapalania przez chwilę zaklekotał
czasami twało to chwilę czasami dłużej,ale czytałem na forum że ten typ tak ma i nie ma co się przejmowaćmu
ale kilka dni temu problem przybrał na sile
podczas zapalania-tylko rano-kontrolka od ciśnienia gaśnie a potem na sekundę się zapali i gaśnie już się nie zapalając
klekotanie trwa dłużej niż wcześniej a jadąc dzisiaj ustało po odpaleniu i od nowa zaczęło podczas jazdy
nie jest taki klekot lecz tak jakby klawiatura chodziła bez oleju
dopiero po przejechaniu 10 km ucichło
co może być tego przyczyną?
zapchane doloty olejowe do rozrządu?
pompa olejowa?
wina oleju?
silnik pada?
dodam że silnik nie bierze oleju normalnie się wkręca do 6 tys.,tylko te zawory tak grają jakby bez oleju pracowały


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 15:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
hej musisz sprawdzić pompe oleju bo na nią pada cień podejrzenia.Nie możesz tego lekceważyć bo mogą być przez to same kłopoty.Bodajrze u mechanika da sie sprawdzić ciśnienie oleju.Sprawdż.pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Lublin okolice
Może coś z olejem
warto byłoby przepłukać silnik i zalać dobrym olejem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 15:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a może wymień olej? może to pomoże ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2008, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
a mi się wydaje że to popychacze zaworów ale najlepiej sprawdzic u mnie też tak stukało wymieniełem popychacze wałek i koniki zaworów koszt w podrubce to ok 800 zł + koszt robocizy czyli ok 1,5 h wiec sprawdź w N40 tak się często dzieje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2008, 20:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
tak to też jess możliwe w starej 316 też zaczeło się takie granie ale ja ją sprzedałem i nie wiem co było dalej.Ogólnie wałki to pięta Ahillesowa m40 .POZDRO :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Wymieniłem olej na LIQUI MOLY 10w40
zawory już nie grają czyli wymiana oleju była jak najbardziej słuszna
teraz mam problem z kontrolką oleju
podczas zapalania-tylko po długim nie paleniu-kontrolka gaśnie a potem zapala się na 1 sekundę i gaśnie już całkowicie
dodam że po zapaleniu silnika i wyłączeniu i szybkim odpaleniu kontrolka nie zdąży się znowu zapalić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: siemianowice Âśl
ja bym go podpioł pod kompa może coś wyjdzie ,może to tylko błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Czy można samemu zresetować ustawienia komputera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 00:03 
Cytuj:
Czy można samemu zresetować ustawienia komputera


tak, poszukaj na forum "reset DME"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 15:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
albo, coś podlazło pod czujnik, wymieniłeś olej - troszke się przemyło i teraz jeszcze troszke tego "czegoś" jest i osiada przy czujniku jak zgasisz, odpala - ciśnienie oleju wypłukuje i znów nie świeci kontrolka...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
A gdzie jest czujnik oleju
i czy mogę przeciscić czujnik i miejsce montowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
czujnik znajduje sie pod obudową filtra oleju

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Czy mogę odkręcić czujnik oleju?
Czy nie będzie leciał olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 19:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
odkręcisz i poleje się dosłownie troszeczke ;) cały olej siedzi w misce, a tutaj zlać się może tylko to co siedzi w filtrze oleju.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 19:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie wiem czy nie poleci olej.ale najpierw okręć dekiel od obudowy wtedy olej całkiem zleci do miski. no a jak coś poleci to niewielka ilość

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Lublin okolice
błąd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
przeczyściłem czujnik i wlot i nadal to samo
rano gdy odpalam bunię kontrolka od razu gaśnie a po 3 sekundach zapala się i w zależności od temperatury otoczenia gasnie dopiero po 10,20 sekundach.
jeśli już zgaśnie to nie zapali się już więcej na ciepłym motorze.
Ponadto jeśli już nie świeci kontrolaka oleju i zgaszę silnik to trzyma ciśnienie około 30 sekund.Dopiero potem znowu zapala się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
no to może faktycznie czujnik wymień?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
byłem u mechanika wyszła nowa opcja
gościu robił w Niemczech i bmw też robił
twierdzi że to nie wina czujnika(choć zakupiłem i jutro będę montował-napisze czy pomogło)
Według niego stanął zawór na pompie olejowej przez różne syfy,twierdzi że nawet zdarzyło mu się pęknięta sprężyna przy zaworze.
zawór nie trzyma oleju w silniku i dlatego rano musi pompowac tak jak by był na nowo zalany
trzeba zdjąć miskę olejową i rozebrać pompę olejową i wyczyścić
czy ktoś już spotkał się z takim czymś
każda informacja pomocna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL