BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] skrzynia biegów - jak wrzucam dwójke to zgrzyta
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Mimo że do końca wciskam sprzęgło to jak zmieniam na dwójkę często jest zgrzyt jak bym za wcześnie puszczał sprzęgło, a tego nie robie ...

nie chce rozwalić synchronizatorów, a w konsekwencji skrzyni i chcę szybko usunąć awarię

Czy to wybierak ??

czy cośinnego ??

ile kosztuje coś takiego i ile robocizna ??

BMW E36 320i coupe M52 Vanos rok 1995


pzdr.

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
i jaki jest koszt synchronizatora drugiego biegu ? - bo ten mam walnięty, oraz ile może kosztować robocizna

chodzi mi szacunkowo ile to może kosztować...

dodam jeszcze że miałem też objaw że jedynka nie chciała mi wchodzić
musiałem wrzucić dwójkę a potem prosto na jedynkę bo czasami był opór i jedynka za chiny wejść nie chciała...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 23:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Ja mam tak, że czasem jakbym "za szybko jechał" na danym biegu i żeby zredukować do dwójki, to muszę zwolnić.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 15:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Winę za wszystkie nie domagania w zmianie biegów czy w górę czy redukując ponoszą svnchronizatory i tyle.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 17:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
a coś o kosztach bliżej ??
jaka suma wchodzi w grę przy zakupie synchronizatora dwójki i co przy tej awarii jeszcze warto wymienić ?? uszczelniacze...


Gdzie kupić synchronizator ??

nigdzie nie ma czy zostaje tylko ASO ??

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
ANDREW E36 napisał(a):
a coś o kosztach bliżej ??
jaka suma wchodzi w grę przy zakupie synchronizatora dwójki i co przy tej awarii jeszcze warto wymienić ?? uszczelniacze...


Gdzie kupić synchronizator ??

nigdzie nie ma czy zostaje tylko ASO ??


Wymiana synchronizatorów raczej nieopłacalna, poza tym jeżeli one padły to reszta skrzyni też nie jest pewnie w najlepszej kondycji. Najlepiej porozglądać się za jakąś skrzynia na podmiankę. Używki od 300 do 800, trochę niestety loteria, bo sprawdzisz ją dopiero jak wsadzisz do autka i pojeździsz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 12:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Czy podobne zjawisko może mieć miejsce gdy w skrzyni jest zmalo oleju ?? jak sprawdzic jego zawartość bo u mnie jest podobnie ale nie zgrzyta ale czuje lekkie tarcie podczas zmiany , widze wycieki na skrzyni wiec niewiem ile oleju zostalo , szukalem naklejki bo wiem ze rozne oleje sie leje i nie znalazlem mogl by ktos umiescic fote bym wiedzial gdzie szukac bo jest na skrzyni troche szlamu i moze musze zeskrobac by sie dokopac , i ponawiam pytanie czy w sondzie lambda w stykach powinna być ciecz ?? czy to wilgoc itp u mnie zadomowila ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 08:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320d 150KM
Kod silnika: M47N
Mam chyba to samo z synchronizatorem drugiego biegu, prawdopodobnie pomoże gęsty olej w skrzyni biegów, teraz przy niskich temperaturach możesz się o tym przekonać przy zimnym silniku=gęstnieje olej, rozpędź się trochę np. do 60ciu i spróbuj przerzucić z np 4 na 2gi. Poza tym przy zmianie na dwójkę można najpierw wrzucić na luz, podkręcić szybko obroty do 3,5-4tys i wtedy wrzucić drugi bieg. U mnie da się to też obejść jak chcę zredukować na dwójkę to najpierw jakby zamachuję się na jedynkę (ale jej nie wrzucam) i od razu przerzucam na dwójkę, wtedy sprawę przejmuje synchronizator jedynki i dwójka wchodzi bez zgrzytu.
Co do kosztu wymiany to wszystko razem powinno się zamknąć w około 1000zł z robocizną, czyli sprawa raczej nieopłacalna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Witam...
Mam to samo :P drugi bieg wyskakuje a jedynka ciężko wchodzi szczególnie jak jest zimno!!!
Najlepiej szukać skrzyni :) Koszt ok. 300-400zł za używkę....
Robocizna też około tylu....
Wymiana oleju nie wchodzi w grę bo to już sprawdzałem :kwasny:
Co dalej... jak już się za to bierzemy warto sprawdzić simmering za sprzęgłem... koszt ok 40zł
a jak by poszedł to robocizna znów 300zł....
I najważniejsze wylukać całe sprzęgło.... bo tak jak u mnie jest już przydarte a oznak żadnych nie daje o sobie.... a jak by to poszło za pół roku to znów 300zł robocizna :P :P

PS:
Ja jeżdżę tak już od roku - na takiej skrzyni i nic się nie dzieje.... Jak to mówią mechanicy:"jeździć póki nie padnie, bo i tak nie opłaca się tego naprawiać :P "
Ale lepiej mieć skrzynię w "zapasie"....
a cena za robociznę może być różna.... to zależy jak będą się odkręcać śrubki :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2008, 18:45 
Nie oplaca sie wymieniac synchronizatorów i kup lepiej juz skrzynie, ja mialelm to samo i zblokowalem skrzynie na jedynce i wracalem tak 20km.najpierw jedynka pozniej ci walnie dwojka i bedzie ci sie delikatnie klinowac jedynka :hyhy:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL