BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] pomocy brakło już sił....
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Mam e30 318is czyli m42b18 męcze sie zodpalaniem na ciepłym silniku już od 2 lat. Obiawy są następujące odpalam na zimnym wszystko ok elegancko wbija sie na obroty potem opada i trzyma tak 900 obr. Odpalam na ciepłym lub już rozgrzanym silniku lipa nie przepala mieszanki jakoś dusi sie i ksztusi. Przegazuje 2 razy wszystko wraca do normy. Mogę sie mylić ale chyba wiesza sie na ssaniu, bo jak jade czasami powiedzmy 70km/h wbije mu luz to ten pokazuje (na ciepłym silniku) 4l\100 tak jak na zimnym. Spalanie też mam za wysokie bo około 11,5 w mieście co na ten silnik to za dużo. Wymieniłem przepływomierz oba czujniki w głowicy odpowadające za temp. jeden ten z przodu 2 pinowy ten chyba idzie do zegarów i ten nad 3 cylindrem 1 pinowy do komputera. Czujnik pomożenie przepustnicy też kiedyś podmieniłem ale nic to nie dało. (co dziwne sprawdzałem na wyjętym czujniku rezystancje i byłe wzorcowe tak jak podaje ksiażka, włoże go do przepustnicy i zarówno na otwarej jak i zamknietej sa inne wartości!!! Czy to normalne??? czy możliwe jest że muszę poprostu przeczyścić całą przepustnice???? Podkreślam że jest tak jak powinno być czyli przepustnica domyka sie całkowicie.) Byłem 3razy na kompie to nic nie wykazało. Proszę o pomoc jaką kolwiek bo już brakuje sił..... Czy może wiecie jak należy czyścić przepustnice ewentualnie???? Jak regulować????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 12:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ja miałem takie same objawy, co prawda w m20b20. Gdy odpiąłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Z innego forum wiem, że jeden kolega miał tak samo, tylko że u niego nie było problemu z samym czujnikiem, ale z jego połączeniem - przerywało mu coś jednej wtyczce. Wyczyścił, poprawił i jest wszystko git.
Podobno gdy sterownik silnika nie otrzymuje sygnału od tego czujnika temperatury, przyjmuje stałą wartość minus 80 stopni C i wzbogaca mieszankę. Może to tłumaczy zbyt duże spalanie i takie a nie inne wskazanie ekonomizera przy zamkniętej przepustnicy.
A co do czujnika położenia przepustnicy - musi być tak ustawiony, żeby przy już małym ruchu przepustnicą słychać było "klik". Tak przynajmniej jest w m20, może moje rady Ci pomogą.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
ja mam inny czujnik położenia przepustnicy niż w m20 ja mam taki jak m43, m50 i nowsze generacje silników że nie słychać jak "klika" tylko potencjometr działa na całym zakresie. Ale gdzie mu coś nie stykało jak piszesz??? przy samym czujniku???? i który w końcu jest od czego???? ten 2 pinowy od zegarów a jedno pinowy od komputera???? podpowiem że czujniki są te same co w m20.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 18:58 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Racja, zapomniałem, że te silniki mają potencjometr.
A co do połączenia czujnika temperatury - w m20 jest takie okrągłe rozczepiane gniazdo po lewej stronie bloku silnika, dość głęboko ukryte. Idzie tamtędy m. in. zasilanie na wtryskiwacze i sygnał z tego czujnika temperatury. Nie mam niestety pojęcia, jak to może być u Ciebie, no ale skoro czujnik masz ok to może połączenie padło i komp sygnału nie dostaje.
Aha, dwupinowy (niebieski) jest od komputera, jednopinowy od zegarów.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Dzięki za podpowiedź z tymi czujnikami. Dzisiaj rozebrałem całą przepustnice wyczyściłem wyregulowałem domyka sie całkowicie na 100% styki na czujnikach (temperatury w glowicy) wyczyściłem WD40 i muszę przyznać że lepiej trzyma obroty pracuje wydaje mi sie równiej. Musze pożyczyć czujnik temp silnika od kolegi żeby wiedzieć na 100% czy to sam czujnik czy może po prostu łączenie na kablach co gorsza. Teraz już wiem że chodzi mi o ten 2 pinowy jest on z brzegu na szczęście wiec nie muszę kolektora ściągać :) Teraz powiedzcie mi jak powinien pracować silnik gdy np jest ciepły i odepnę czujnik w czasie jego pracy co sie stanie??? I gdy jest zimny całkowicie udepnę i odpalę??? jak powinie sie zachowywać???

[ Dodano: 29 Styczeń 2008, 10:38 ]
Nikt nie odpinał tego czujnika u siebie nigdy??? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 11:39 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Hehe, no właśnie ja odpinałem. Poza problemem z odpaleniem na ciepłym silniku, motorek pracował równo, trzymał ładnie wolne obroty (no i było troszkę wyższe, tzn. wg obrotomierza - prawidłowe, ok. 750 obr./min), troszkę lepiej się zbierał chyba. Podejrzewam, że to efekt wzbogaconej mieszanki, bo de facto obrotomierz troszkę mi zaniża wskazanie (sprawdzone na komputerze), a zatem na obrotomierzu było 750, a w rzeczywistości mogło być trochę więcej. Tak czy inaczej, silnik pracował równiej. Pookręcone to wszystko, wiem :D
Aha, kiedyś też popsikałem to łącze WD 40 i była poprawa, ale krótkotrwała.
Powodzenia ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Anie wiesz może jakie prawidłowe napięcie powinno być na przewodach od tego czujnika???? To zmierzył bym sobie czy przypadkiem nie mam przebicia zanim bym czujnik znowu wymieniał ;)

[ Dodano: 30 Styczeń 2008, 17:24 ]
O jeszcze jedno o czym nie wspomniałem ma "różne" prędkości biegu jałowego. Tzn że jak jest zimny to trzyma ładnie 900obr chociaż czasem mam wrażenie że trochę za szybko wyłancza ssanie i obroty spadają do 750. Ciepły silnik czasem ma 750 a czasem 850. Podejrzdzam do jednego skrzyżowania staje i mam 750 przejadę 1km staje i mam 850-900.
Co odpowiada za prędkość biegu jałowego??? Jeżeli powiedzmy że pożyczę krokowy i będzie sie działo to samo nadal to oznacza że czujnik temp silnika??? czy coś jeszcze za to odpowiada??? bo może właśnie tu jest problem.

[ Dodano: 30 Styczeń 2008, 17:48 ]
to jak pomożecie coś???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL