BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M52B20 za niskie ciśnienie oleju
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 81
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Witam,
Od miesiąca borykam się z problemem niskiego ciśnienia oleju, jak silnik(M52B20) się już porządnie rozgrzeje. Ciśnienie jest za niskie na wolnych obrotach, po dodaniu gazu jest prawidłowe. W samochodzie jest już wymieniony czujnik ciśnienia oleju, pompa i panewki, a ciśnienia dalej nie ma :(
Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być? Bo już mi ręce opadają...


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2014, 13:24 przez N1uteK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Znajomy ma ten sam problem w e36 z tym samym silnikiem od 3 lat, nagrzany silnik i na niskich obrotach często zapala się ciśnienie oleju, olał sprawę jeździ tak 3 lata i nic się nie dzieje, co nie znaczy żebyś nic nie robił. Mi by to nie dało spokoju. Nie wiem jak u Ciebie, ale u niego przy odpalaniu samochodu trzeba długo czekać aż zgaśnie kontrolka od oleju, też tak masz? Może ma to zwiazek z zaworem w obudowie filtra oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 81
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
bmw4woman napisał(a):
Nie wiem jak u Ciebie, ale u niego przy odpalaniu samochodu trzeba długo czekać aż zgaśnie kontrolka od oleju, też tak masz? Może ma to zwiazek z zaworem w obudowie filtra oleju?

Tak, po odpaleniu ta kontrolka gaśnie po jakichś 2-3 sekundach. Jak odstawiałem samochód do warsztatu to powiedziałem, żeby to sprawdzili i okazało się, że zaworek jest ok. Ogólnie przeczytałem wszystkie podobne tematy na forum i chyba wszystkie potencjalne awarie zostały już wyeliminowane, a problem jest dalej :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 11:33 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pompę wymieniłeś na nową? W niej też jest zawór. Poza tym, smok może być niedokręcony albo uszczelka od smoka niedomaga.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
N1uteK napisał(a):
bmw4woman napisał(a):
Nie wiem jak u Ciebie, ale u niego przy odpalaniu samochodu trzeba długo czekać aż zgaśnie kontrolka od oleju, też tak masz? Może ma to zwiazek z zaworem w obudowie filtra oleju?

Tak, po odpaleniu ta kontrolka gaśnie po jakichś 2-3 sekundach. Jak odstawiałem samochód do warsztatu to powiedziałem, żeby to sprawdzili i okazało się, że zaworek jest ok. Ogólnie przeczytałem wszystkie podobne tematy na forum i chyba wszystkie potencjalne awarie zostały już wyeliminowane, a problem jest dalej :(


2-3 sekundy to masz ok, u niego to 10 sekund:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 81
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
maaaad napisał(a):
Pompę wymieniłeś na nową? W niej też jest zawór.

Najpierw był wymieniony chyba jakiś wkład w pompie, bo właśnie zawór niedomagał, ale żeby całkowicie wyeliminować pompę, została wymieniona na drugą, sprawną, ale problem pozostał.
maaaad napisał(a):
Poza tym, smok może być niedokręcony albo uszczelka od smoka niedomaga.

Nie znam się zbytnio na mechanice, ale smok=pompa oleju?
bmw4woman napisał(a):
2-3 sekundy to masz ok, u niego to 10 sekund:)

Najlepiej to chyba jak gaśnie od razu, zwłaszcza, że po nocy przy odpalaniu było słychać jakieś zgrzyty, ale to chyba zasługa tego zaworu w pompie. W sumie nie mam samochodu od 2 tygodni, żeby sprawdzić czy ten problem zniknąl :). Jutro odbiorę i będę szukał kogoś kto zlokalizuje usterkę, bo w tym warsztacie to chcą głowicę ściągać, a i tak już chyba przekroczyłem koszt drugiego silnika w poszukiwaniu winowajcy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 12:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
N1uteK napisał(a):
Nie znam się zbytnio na mechanice, ale smok=pompa oleju?

Poniekąd, smok masz na rysunku oznaczony nr 11:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ith_drive/
Smok to po prostu rura, której jeden koniec zanurzony jest w oleju, a drugi dochodzi do pompy.
Wkład pompy to co innego niż zawór, o którym pisałem (zawór to nr 6).
Napisz jeszcze, ile Ci tego ciśnienia wyszło jak mierzyłeś.
N1uteK napisał(a):
że po nocy przy odpalaniu było słychać jakieś zgrzyty

Może hydroregulatory Ci hałasują?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 13:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 81
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
maaaad napisał(a):
Smok to po prostu rura, której jeden koniec zanurzony jest w oleju, a drugi dochodzi do pompy.

Aha, ale jak wymienili pompę w całości na drugą to musieli dokręcić tego smoka, więc wychodziłoby, że to jednak nie to.
maaaad napisał(a):
Napisz jeszcze, ile Ci tego ciśnienia wyszło jak mierzyłeś.

Na biegu jałowym było 0,3, gdzie norma to chyba 0,5 z tego co pamiętam.

Znalazłem na forum coś takiego, tylko o silniku m54b25, czy w przypadku m52b20 też wystepuje identyczna zakrętka?
Mariusz325 napisał(a):
Sprawa wyjaśniona.
Podczas wymiany oleju zauważyłem, że zakrętka obudowy filtra jest pozbawiona kanału olejowego
(tego trzpienia z dwoma małymi oringami i plastikową siatką, podczepionego pod dekiel), był tylko sam dekiel...
Dało to raczej uzasadnione podejrzenie, że olej wlewa się do filtra jak rzeka,
zamiast przechodzić dość wąskim kanalikiem - do trzpienia i dalej przez filtr.
Z budowy obudowy filtra i ww dekla wynikało, że ciśnienie oleju dochodzącego do filtra jest wyższe niż ciśnienie za filtrem,
więc istotne powinno być ciśnienie przed filtrem, zwłaszacza, że właśnie tam jest czujnik ciśnienia i temperatury.
Kupiłem ww dekiel-zakrętkę z ww trzpieniem - jak w katalogu, wymieniłem i problem z głowy!


maaaad napisał(a):
Może hydroregulatory Ci hałasują?

Hałasowanie ustępowało raczej w momencie gaśnięcia kontrolki. Jutro zobaczę czy wymiana pompy pomogła na to. Bo później raczej nie było słychać żadnego cykania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20 Niskie cisnienie oleju, nowa pompa, panewki...
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 13:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
N1uteK napisał(a):
czy w przypadku m52b20 też wystepuje identyczna zakrętka?

Tak.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52B20
PostNapisane: 24 lipca 2014, 07:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Odgrzeje trochę kotleta ale tylko dla potomnym co będą sie borykać z takim problemem.

W napotkanym przypadku sytuacja wyglądała w taki sposób że ciśnienie na rozgrzanym silniku wynosiło 0,8bar, zaznaczam że na rozgrzanym silniku czyli nie takim że zimny silnik rozgrzewamy do ok 90' i gotowe, bo przy takim rozgrzaniu ciśnienie wynosi ok 1,5bar. Olej rozgrzewa się trochę dłużej więc i jego lepkość/gęstość spada w miarę wzrostu temp przez co ciśnienie maleje.
Wymieniona była pompa oleju, oraz sprawdzone panewki korbowodowe i główne.
Również na przewód olejowy zasilający Vanos wstawiony był zawór. Przy jego zamykaniu nie były widoczne żadne wzrosty ciśnienia.
Sprawdzony był również napinacz łańcucha rozrządu.
Rady w stylu "zalej gęstszy olej" są błędne i nie przynoszą żadnych rezultatów.
Jako że skończyły się pomysły na poszukiwania przyczyn niskiego ciśnienia (bo jak z początku uważałem 0,8bar to zbyt mało, postanowiłem zasięgnąć wiedzy z innych źródeł niż internetowi fachowcy. Tak wiec Autodata podaje minimalne ciśnienie oleju na 0,5 bar i to wszystko. Dla potwierdzenia od człowieka z ASO otrzymałem potwierdzenie info: "Silnik M52- minimalne ciśnienie rozgrzanego oleju przy 800rmp wynosi 0.5bar" i jest to dana katalogowa !
Oczywiście oryginalny czujnik ciśnienia oleju skalowany jest na 0,2-05bar.
Od siebie jednak proponuje instalowanie zegara wewnątrz auta i obserwowanie ciśnienia np przy załączaniu klimy czy innych urządzeniach mogących powodować spadki ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL