BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem z pompa paliwa
PostNapisane: 5 marca 2008, 14:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: gostyn
witam mam problem z pompa paliwa stara byla popsuta kupilem nowa zalalem paliwem zamontowalem chodzila 5 minut spalila sie pytanie brzmi: jaka moze byc przyczyna (paliwo w zbiorniku jest ok.30 l. czekam na pomoc pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
To miałeś po prostu pecha. Ja miałem tak jak kupiłem autko. Po przejechaniu ok 100km padła mi pompka. Zastanawiałem sie: używana oryginalna czy nowa w podróbce? kupiłem używkę i chodzi do tej pory (to już ponad rok). Musisz jednak pamiętać żeby w baku jeśli jeździsz na gazie ciągle było + - 40l. benzyny żeby pompka była cała zanurzona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 19:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: gostyn
pawelhel, dzieki za odpowiedz lecz wiem ze wczesniej pompka mi chodzila to mialem nie wiecej niz 15 l. auto mam 2 lata!sprawdzilem pompe przyrzadem i okazalo sie ze jest ok !(ta stara)po ingerencji "elektryka samochodowego" spalila sie bo osobiscie ja demontowalem nie szlo jej dotknac a ze zbiornika sie dymilo jakby mial nastapic za moment zaplon!!!!mozesz mi powiedziec czy napiecie po odpaleniu silnika jest caly czas podawane na pompe? bo u mnie tak jest!!!! malo tego dzis zaczela mi sie psuc centralka od gazu chyba?!!myslalem ze ma slaba mase wiec podalem jej nowy przewod a tu caly czas to samo przy 4000 przekaznik w centralce sie zalacza lub odlacza jakby sie zaplon wylaczalo cuda niewidy zaczynam sie wkurzac!!!!!!!potrzebowalbym schemat jesli masz to wyslij na adam26@poczta onet.pl lub gg 2343369 dzieki troche sie rozpisalem sorki pozdro!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Pompa powinna pracować cały czas nawet jeśli jeździsz na gazie. Zapobiega to "przepaleniu wtrysków(paliwo je chłodzi). Niestety nie mam schematów. Jaką masz instalacje gazową? I czy gdy przekaźnik się wyłącza to przerzuca ci na benzynę czy są jakieś inne objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 21:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Pompa powinna pracować cały czas nawet jeśli jeździsz na gazie. Zapobiega to "przepaleniu wtrysków(paliwo je chłodzi).

Paliwo nie chłodzi wtrysków podczas przepływu przez listwę w trakcie jeżdżenia na gazie. Wtryski w tym momencie nie pracują i paliwo nie ma możliwości przepływu przez nie.
Jazda na gazie w pracującą pompą elektryczną paliwa w baku sprawia, że z czasem paliwo znika i należy je uzupełnić.....tak samo siędzieje, kiedy pompa nie pracuje. Ubytek paliwa wynika ze zwiększonego parowania paliwa wzruszanego podczas jazdy.....opary są zasysane przez układ odpowietrzenia baku i stąd znikanie.

Na rezerwie nie da się długo jeżdzić, gdyż grozi to zatrzymaniem się samochodu i zmuszani jesteśmy do tankowania. Przybytek paliwa w baku jest więc ulgą dla pompy paliwowej, która mocno potrafi się nagrzać, a zanurzenie w paliwie ją schładza.
W sytuacji kiedy jeżdzimy na gazie, nie myślimy o tym aby zatankować odrazu, kiedy tylko rezerwa się zapali. Jadza na gazie umożliwia pokonywanie znacznych odległości i dłuższej jazdy co w przypadku zapalenia się rezerwy jest niekorzystne dla pompy paliwa. Dochodzi do przegrzewania się pompki, wytapianiu plastikowych elementów w niej zawartych i w ostateczności zatrzymaniu.
Dlatego doradzam montowanie prostych układów odcinających zasilanie pompy paliwa w chwili przerzucenia na gaz i jazdy na gazie. Paliwo w baku nadal będzie znikać, ale nie grozi to przegrzaniem pompki, która niestety w wielu przypadkach jest konieczna do uruchomienia silnika na benzynie.

Odcięcie elektrycznej pompy paliwa w baku mam już od dwóch lat i niezawodzi w żadnej sytuacji. Silnik nie zmienił swoich parametrów mocy, co uzasadnia fakt, że z wtryskami nic się nie dzieje. Często nie jeżdżę na paliwie i od czasu do czasu wleję nawet i pół baku. Częsta wymiana paliwa w baku poprzez wyjeżdżenie i kolejne tankowanie eleminuje wytrącanie się w paliwie różnych "dodatków" wynikających z oszustw, które mogłyby zagrozić sprawnością wtryskiwaczy.

Jeśli natomiast zamierzacie pozostawić pracującą pompę paliwową podczas jazdy na gazie, to zalecam utrzymywanie przynajmniej połowy baku paliwa, co wydłuży stanowczo żywot pompy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
robertbmw napisał(a):
Paliwo nie chłodzi wtrysków podczas przepływu przez listwę w trakcie jeżdżenia na gazie


Ja gdzieś słyszałem że pompa powinna pracować podczas jazdy na gazie bo zapobiega to zapiekaniu wtrysków. Może i one wtedy nie pracują ale jakoś to paliwo musi przepływać skoro wraca do baku. Wiem też że w przypadku BMW nie powinno się montować żadnego odcięcia pompy paliwowej gdy auto pracuje na gazie.

Mogę się mylić ale wiem to wszystko od wykwalifikowanego mechanika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 20:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
wykwalifikowanego mechanika.

Mnie do kwalifikacji daleko, ale paliwo przepływa tylko przez listwę wtryskową o powraca do baku, co nie wywołuje we wtrysku żadnych zawirowań mogących go płukać.
Wobec czego niezależnie od tego, czy pompa pracuje, czy stoi podczas jazdy na gazie, wtryski i tak nie są płukane.....tylko praca silnika na benzynie umożliwia przepływ paliwa przez wtryski.
Nawet gdyby brać pod uwagę zjawisko schładzania wtrysków, to przepływ paliwa tylko przez listwę wtryskową nie jest w stanie tego dokonać. Zresztą przez wtryski przepływa tak nieznaczna ilość paliwa podczas pracy silnika, że nie ma możliwości, aby paliwo to mogło je schłodzić. Nabierają one temperatury od ugaru panującego blisko głowicy.

Na temat innych marek nie będę się wypowiadał, ale odcięcie pompy paliwa w BMW nie stanowi podczas jazdy na gazie żadnego problemu......przeszło dwa lata użytkowania tego rozwiązania, bez żadnych niepożądanych następstw jest tego potwierdzeniem.

Jako wykwalifikowany mechanik dodałbym do słów fachowca z branży:
"BMW wogóle nie powinno mieć odcięcia zasilania pompy elektrycznej paliwa podczas jazdy na gazie, gdyż wogóle nie powinny one na gazie jeżdzić. Silniki te nie są dostosowane w pełni przez producenta do eksploatacji na gazie"

Dlatego od kwalifikacji trzymam się z daleka, bo Polska rzeczywistość nakazuje interpretować teorię pod kątem innych okoliczności :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Jeśli tak to zwracam honor :padam:

Jednak jest wiele publikacji głównie chodzi mi o czasopisma motoryzacyjne które mówią inaczej a zarazem każdy mechanik wypowiada się pod kontem swoich doświadczeń z daną marką.


POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL