BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] bicia na kierownicy przy 80 na/h prosze o pomoc
PostNapisane: 19 maja 2009, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Tarnobrzeg
bicia na kierownicy przy 80 na/h wymieniłem całe zawierzszenie i nic bije kierownicą podczas jazdy felgi ok właśnie zmieniłem felgi i to samo się dzieje jak ktoś miał taki przypadek to prosze o pomoc.
A czy morze to być od braku gumy pod spręzyną amortyzatora bo wymieniłem amorki ale nie miałem gumy oryginalnej i mi wyskoczyła i tlucze strasznie chyba przez to tłucze z tym tez prosze o odpowiedz nie daje rady przed wymianą amorków tez sie tłukło


Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 20:26 przez gacjan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Zrob porzadek najpierw z ta guma a potem jak nie pomoze to bedziemy szukac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
ale bije kierownicą czy całym autem wibruje? 80 to taka magiczna prędkość od której zaczyna się wibracja od uszkodzeń wału napędowego. Aczkolwiek ja teraz walczyłem dość długo z podobną wibracją, od 100 w góre wibracja całym samochodem, najbardziej odczuwalna na kierownicy, od dłuższego czasu "buczało" łożysko w przednim lewym kole. Wymieniłem piaste - przestało :) Więc u mnie to było problemem...
Napisz czy powyżej jakiejś prędkości przestaje bić ? czy jak skręcisz to czy też przestaje czy nie ? jakieś szczegóły co jeszcze wymieniałeś.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
a nie zakladales jakis innych kol ostatnio? jak tak to moze brak pierscieni centrujacych

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Tarnobrzeg
kupiłem gume pod sprezyne teraz musze załozyc a wibruje całym autem ale mam uczucie ze to nie wał tylko coś przy kole nie miałem spręzyny na zaciskach chamulca myslalem ze to , jak ruszałem zaciskami to własnie był taki dzwiek jaki sie wydobywa zalozyłem wczoraj sprezyne i nic to samo mechanik powiedział mi ze to moze byc łozysko na kole i dlatego tak bije ale niemam pojęcia czy to ma jakis zwiazek wydaje mi sie ze to bicie i stuki pochodza z jednej usterki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Tarnobrzeg
no a właśnie z tymi kołami to zmieniałem juz trzy razy raz felgi i tosamo sie dzieje, a opony juz trzy razyi oczywiscie to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Tarnobrzeg
bije kierownicą standard od 80 do 100 niewazne czy skręcam czy jade prosto jak chamuje to bije pedałem ale jak wcisne mocno to nie wczoraj byłem sprawdzic tarcze chamulcowe i są spoko no i oczywiscie wymieniłem wachacze , amortyzatory, koncowke jedna bo miała luzy i tuleje pomiedzy drazkami na łaczniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 19:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
w takim razie zacisk nie odpuszcza i trzyma i z czasem odpuszcza a bicia sa od 80 poniewaz tarcie klocka o tarcze powoduje rozgrzanie tarczy i stad bicia w tym czasie zacisk puszcza i jest ok a na minejszych predkosciach nie nagrzewa sie tak skutecznie (moj szwagier to mial i zacisk byl przyczyna) sprawdz odpowietrznik

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Tarnobrzeg
ale ja mam wentylowane tarcze A to tłuczenie zrobiłem amortyzatory nie były na maxa dokrecone i powodowało ze tak powiem chałas ale bicia nie rozszyfrowałem sprawdze to i za podpowiedz dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
Podłączę się do tematu, bo mam ten sam problem z moim E39.
Absolutnie zero luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczy, nowe tarcze i klocki,
a drżenie na kierownicy wyczuwalne przy prędkości 80-100 km/h. Felgi i opony sprawdzane, przekładane, podmieniane i na trzech różnych kompletach jest ciągle to samo. Z łożyskami też niby jest ok.

Szału dostaję bo nienawidzę jak mi stery wibrują, ale już brakuje mi pomysłów.

Zastanawiam się czy nie doszukiwać się problemu w zaciskach, bo poprzednie tarcze ATE szlag trafił po 10 tys km, ale o ATE czytałem, że mogą tak mieć :kwasny:

Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na to gdzie szukać przyczyny???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
sorki, ale przez zwieche netu niechcący wkleiłem dwa posty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 11:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
ja wymieniłem piaste przednią lewą i tak jakby mniej wibruje, ale coś jeszcze mam wyczuwalne przy około 100wce a później przestaje, w takim jednym dziwnym momencie wibruje... chyba jeszcze sworznie powymieniam...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
A więc po długich bojach znalazłem przyczynę drgań kierownicy!!!! WRESZCIE!!!!

Przyczyną była "pływająca" tuleja wahacza, której nie można było wykryć na szarpakach! To była ostatnia opcja jaka przychodziła mi do głowy i okazała się słuszna.

wreszcie becia idzie jak po sznurku

Jeden plus tego wszystkiego to to, że uszkodzona tuleja była kolejnym potwierdzeniem na autentyczność przebiegu mojego TDS-a. Auto z 1997 roku, przebieg 128tys km, a wyciągnięta tuleja ma rok produkcji 97 :), czyli była w aucie od nowości!!! I pewnie dalej by była gdyby nie to, że zawiesza dostała w palnik od krzywej tarczy hamulcowej. Ale dla pewności zamontowałem oryginał :)

i nikt mi już nie powie w żadnym warsztacie, że drżenie kierownicy w bmw to normalne i trzeba się przyzwyczaić !!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 07:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
i nikt mi już nie powie w żadnym warsztacie, że drżenie kierownicy w bmw to normalne i trzeba się przyzwyczaić !!!!
a kto tak mowil ?? jezeli tak, to napewno ktos kto nigdy nie mial przyjemnosci prowadzic takiego auta ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Lokalizacja: SÂŁUPSK
a trafiali się tacy geniusze :) to w jakimś warsztacie to w wulkanizacji, ale nie wierzę plotkom i konsekwentnie szukałem :), aż znalazłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL