BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy w m40 jest wtrysk sekw czy pół-sekwencyjny?
PostNapisane: 1 października 2006, 13:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Witam,

Czy w m40 (motronic 1.7 - 1992 rok) jest wtrysk sekwencyjny czy pół-sekwencyjny?
Ma ktoś może jakiegoś linka o tym żeby sobie poczytać?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 22:18 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 14:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kyokushin napisał(a):
Czy w m40 (motronic 1.7 - 1992 rok) jest wtrysk sekwencyjny czy pół-sekwencyjny?


a jest wogóle coś takiego :?: ja słyszałem tylko o wtrysku jednopunktowym lub wielopunktowym ( ewentualnie o wtrysku mechanicznym lub elektronicznym ) w zasilaniu benzyną . Czy to o to chodzi czy jeszcze jest inny podział :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 15:25 
Ja tez tylko o takim podziale jak Tomek słyszałem :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 15:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jest. Półsekwencja i fullgroup są to rodzaje 'sekwencji - multi point injection'. W półsekwencji wtryski chodzą parami (w 4 cyl), fullgroup nie bardzo wiem jak działa.
O m40 słyszałem ż to półsekwencja ale nie mam pewności i chciałbym o tym poczytać. Jedni twierdzą że pełna sekwencja inni że półsekwencja.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 17:05 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Według mnie to motronic to jest jakieś oznaczenie wtrysku jednopunktowego, a :

Kyokushin napisał(a):
multi point injection'
to wydaje mi się że to jest oznaczenie wtrysku wielopunktowego.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 18:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Motronic to nazwa systemu wtryskowych w autach, m in. BMW. To tak poprostu nazwali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
W ustawieniach inst. gazowej mam coś takiego jak półsekwencja (w Twojej Andrzeju chyba też jest). Właśnie na moje pytanie o półsekwencje gazownik coś mi mówił, że wtedy parami pracują i "więcej pali i to nie jest do tego silnika" (czyli mojego) oraz "pierwsze wtryskowe inst. gazowe były półsekwencjami". Ale to wtrysk LPG, a jak to jest z wtryskiem Pb?

_________________
Moja byÂła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 20:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No Dziś pokusiło mnie żeby 'odznaczyć' tę opcję (inny niż sekwencyjny) i też wszystko było OK i jazda była taka sama (musiałem jedynie zwiększyć offset gdzieś 0.7 i przesunąć całą charakterystykę, tak by czasy wtrysków benzynowych dla różnych obciążeń były takie same zarówno na lpg jak i na PB. W jeździe nie było żadnej różnicy, ani w pracy silnika.)

Własnie przeczytałem w książce (sam naprawiam e36) że M40 i motronic 1.7 to jest układ wielopunktowy (czyli MPI) ale sterowany własnie półsekwencyjnie, czyli mam ok.
Fakt faktem fajnie by było jakby ktoś gdzieś w necie to znalazł, ja szukałem i nie trafiłem, może ktoś ma, żeby jeszcze o tym poczytać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 05:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
A jak spalanie, zwiększyło się?

_________________
Moja byÂła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 08:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
A tego nie wiem, bo sobie tak może ze 2 km przejechałem z podłączonym laptopem.
Mogę dodać tyle że czasy wtrysków benzynowych i gazowych były identyczne jak przy zaznaczonej tej opcji (oczywiście musiałem zwiększyć offset o 0.7 - przesunąć charakterystykę, żeby było ok wszystko)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 16:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
W M40 jak i w podobnych silnikach bmw masz wtrysk dwugrupowy czyli jak to nazywasz półsekwencję, ale nie jest tak źle bo np. w vw jeszcze do niedawna był stosowany wtrysk fulgroup, czyli wszystkie wtryskiwacze pracowały jednocześnie natomiast pełna sekwencja jest od dość dawna stosowana w autach japońskich. Obecnie ze względu na ostre normy emisji spalin i zużycia paliwa jest to już standard. Na marginesie dodam że w znacznej większości aut wtrysk gazu 4 generacji tak naprawde nie jest tą szumnie nazywaną sekwencją, a przynajmniej w tym trybie nie działa. Ale o tym gazownicy nie mówią klientowi bo po co, a klient jest zadowolony bo ma "sekwencję" (wiem, bo byłem gazownikiem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 08:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
To czym się różni praca instalacji 'sekwencyjnej' gdy jest zaznaczona opcja 'układ niesekwencyjny' i jest odznaczona? Jak działa w trybie sekwencyjnym a jak w niesekwencyjnym (półsekwencja, fullgroup i inne są traktowane tak samo po zaznaczeniu opcji 'układ niesekwencyjny')

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 14:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
W praktyce nie wiem czy jest jakaś różnica w przypadku wtrysku dwugrupowego gdy odznaczymy lub nie, ale faktem jest że nie wszystkie instalacje sekwencyjne mają tą opcję więc chyba nie jest taka ważna. Instalacji nie montuję już od jakiegoś czasu a gdy montowałem to mało która miała tą opcję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
A jak jest w M20 na motronicu? Wie ktos?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 16:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Też dwugrupowy: 3+3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Czyli mam rozumiec ze wtryskiwacze podaja paliwo co jakis czas, niekoniecznie w momencie otwarcia zaworu ssacego?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2006, 09:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Dokładnie tak. Paliwo to jednak nie marnuje się, gdyż jest spalane, lecz proces napełniania nie jest zbyt optymalny i przez to rośnie zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń. Dla pocieszenia powiem że w wtrysku jednopunktowym jest jeszcze gorzej a o K-jetronicu nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
no to się juz pogubiłem w tym do konca
trzy lata temu zalozylem sekwencje do M50B20 w E36 z 92 roku no i z tego co rozumiem co mi gazownik mowil to pełna sekwencja
teraz zagazowałem M52B20 w E39 z 98 roku i gazownik plakal ze trzeba dac drozsze i szybsze wtryski bo w tym silniku jest półsekwencja i charakterystyka jest o wiele krótsza i mało czasu dla wtryskow na korekty
teraz nie rozumiem czy w M50 była sekwencja czy półsekwencja ?? i wogóle sie w tym pogubiłem może wie ktos gdzie mozna się w ten temat wgryść??

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 08:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam
W m50b20 i m50b25 sekwencja została wprowadzona wraz z wprowadzeniem vanosa czyli od wrzesnia 92. Został zastoswany wtedy bardziej rozbudowany komputer z sterowaniem vanosa własnie, sekwencją i kilkoma innymi modyfikacjami typu czujniki spalania stukowego. W m52b20 i podobnych, czyli m52b25 i m52b28 wprowadzono jeszcze dwie sondy lambda a sekwencja oczywiscie pozostała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 11:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Kurcze na własne oczy widziałem wykres sondy lambda w trójce i piątce i w tej starszej E36 z końca 92 roku z vanosem przebieg krzywej siegał chyba newet 17 milisekund a w piątce z 98 również z vanosem krzywa kończyła się na 6 czy 7 ms
obydwa auta były wpięte w ten sam komp(program AC)
gazownik upiera się ze w tej nowszej jest pół-sekwencja czyli 3 na 3 :/
sam juz jestem w kropce a dziś wsadził szybsze wtryski i działa poprawnie czyli diagnozę postawił prawidłową tylko co z tą sekwencją?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL