BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] amortyzatory
PostNapisane: 7 kwietnia 2008, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: poland
Witam wszystkich! Zamierzam wymienic amortyzatory w mojej bm'ce i mam kilka pytan:

1. czy dam rade sam to zrobic (czy nie trzeba do tego jakichs specjalistycznych narzedzi)??
2. czy takie z allegro jak w linku ponizej beda dobre??
http://moto.allegro.pl/item336019940_bm ... t_hit.html

3. czy trzeba wymieniac osłony i odboje razem z amortyzatorami??

pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2008, 21:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Amorki do zwykłej jazdy powinny być oki. Osobiście na nich nie jeździłem. Sąsiad pasjonata ma w E32 takie i nie narzeka.

Co do specjalistycznych narzędzi do ściski/ściągacze do sprężyn na pewno musisz mieć np takie jak na foto. Kup sobie takie albo pożycz od kogoś.
Obrazek
Obrazek

Co do osłon i odbojów jeśli są dobre to można zostawić stare jak zużyte to do wymiany. Ja osobiście nowe wszystko założyłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2008, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Przód, tył, czy 4?

Najbardziej specjalistyczne narzędzie to ściągacz do sprężyn. Jeśli nie ma się z tym doświadczenia to warto oddać do zakładu, gdyż później może okazać się, że sprężyna źle leży w siedzisku lub dzieją się inne rzeczy. Amortyzatory są ważne i muszą być zamontowane poprawnie.

Bilstein to dobra firma - możesz w takie zainwestować, pod warunkiem, że są oryginalne.

Tylne amortyzatory z racji tego, że sprężyna jest osobno każdy może w swoim zakresie wymienić bez większych problemów, jednak przód jest nieco bardziej skomplikowany. Trzeba pamiętać często o odpowiednich kątach, pasowaniu sprężyny czy też ułożeniu mocowania górnego.

Przy wymienia amortyzatorów warto zwrócić uwagę na / wymienić:
- bumpery z osłonami - jeśli są stare lub się rozpadły to warto je wymienić
- mocowanie tylnych amortyzatorów - jeśli tuleja odchodzi od gumy (wulkanizacja) - warto wymienić
- mocowanie przednich - jeśli są uszkodzone, łożyska nie pracują poprawnie, guma jest zużyta itd. - również warto wymienić

Szczególnie odboje, osłony i tylne mocowania nie są drogie, a po co za 2tys km drugi raz demontować wszystko...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL