BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dyfer _ Buczenie przy skręcaniu
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Cześć!
Wiem, że dosyć tych tematów o dyfrach ale nie mogę znaleźć czegoś takiego..otóż:
Dyfer buczy mi kiedy w bardzo wolnym, jakby parkingowym tempie pokonuje zakręty.
Podczas jazdy na wprost czy szybkich zakrętach cisza.
Na początku buczenie było znikome...ale sie potęguje:(
Jak kręcę w kółko na pełnym skręcie to buczy przerywanie ale bardziej drażliwie buu..bu..buuu.buu..
Gdy robię kółko 360stopni samochodem..wtedy to się dzieje tylko przy pewnej małej prędkości..jak tylko przyspieszę to przestaje.
Panowie pomóżcie!

Jakieś sugestie?

Informuję, że następnym razem otrzymasz ostrzeżenie, za nieprzestrzeganie
ZASAD dotyczących tworzenia nowego tematu.

czarny


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2008, 20:36 przez Dogman, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 21:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Przepraszam za naruszenie zasad forum..poprostu nie mogłem doszukać się podobnych objawów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 21:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Coś złego dzieje sie z mechanizmem różnicowym.Może satelity,koła sloneczne....Trudno powiedzieć.Spuść olej jak zobaczysz opiłki metalu to już jest po dyfrze.Szukałbym używki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Dzięki za odpowiedź.
Dzisiaj postawiłem auto na kanale u kolegi.
I zrobiłem review..tabliczka z oznaczeniami jest nie czytelna (albo ziorałem na nie to co trzeba)..

I co z dobrych wiadomości:
- w oleju nie było śladu zanieczyszczeń ani opiłków
- mam szpere 25%
Ale wymieniłem olej na castrol 70W90 ..taki niby do dyfra niezblokowanego..wdg specyfikacji ze strony Castrol dla BMW..i nie wiem czy właśnie szpere 25% klasyfikować jako zblokowaną czy jako niezblokowaną wdg specyfikacji tegoż Castrola.

W instrukcji do e36 pisze, że wszystkie samochody BMW e36 posiadają "blokujący mechanizm płytkowy o sile blokującej 25%"

W każdym razie zrobiłem 15km narazie i zdaje mi się, że buczenie po wymianie zredukowało się w 80%.. do takiego jakiego trzeba nasłuchiwać się.
ale napiszę co dalej jak pojeżdżę .

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 10:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Dogman napisał(a):
W instrukcji do e36 pisze, że wszystkie samochody BMW e36 posiadają "blokujący mechanizm płytkowy o sile blokującej 25%"


Z tego co wiem to nie wszystkie maja szperę.
Szperę można było sobie zamówić w dodatkowym wyposażeniu.

Co do oleju to zalałeś ZŁY. Musi być 75W140 np Castrol

Dogman napisał(a):
Ale wymieniłem olej na castrol 70W90 ..taki niby do dyfra niezblokowanego..wdg specyfikacji ze strony Castrol dla BMW..i nie wiem czy właśnie szpere 25% klasyfikować jako zblokowaną czy jako niezblokowaną


Jesli masz mechanizm o zwiększonym tarciu wewnętrznym,to jest to szpera- olej 75W140
A nie zablokowany to zwykły mechanizm różnicowy olej 75W90

A wogule jak poznałeś że masz blokadę?Tabliczkę masz nieczytelną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 16:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
andrzej3510 napisał(a):
Jesli masz mechanizm o zwiększonym tarciu wewnętrznym,to jest to szpera- olej 75W140
A nie zablokowany to zwykły mechanizm różnicowy olej 75W90

A wogule jak poznałeś że masz blokadę?Tabliczkę masz nieczytelną.


No właśnie..mój błąd że właśnie zalałem a potem sprawdziłem.. czy mam te szpere..
głupi błąd ale tak wyszło..bo kumpel wyciągną podnośnik z pod szafy taki szeroki, na którym mogliśmy wyblindować auto za dyfer do góry..jak ja sobie już zalałem a o podnośniku nie wiedziałem.
Koła w zwisie..
więc kiedy popycham koło ręcznie to drugie kręci się w tę samą stronę..
a kiedy kolega zablokował drugie koło to byłem w stanie, z dużym oporem zakręcić pierwszym..
No to wywnioskowałem, że szpera jest..ale ta najsłabsza skoro da rade popchnąć rękoma

źle myślę? 8-[

No kurcze..szukałem już po forach..i tak pisano gdzieś..
Nie robię kilometrów narazie..a kurde pewnym pasuje mi być.
żeby zalać tym co trzeba..
i wogóle zadbać jak się należy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Z doświadczenia wiem że jak zalejesz olejem 75W140 dyfer bez szpery to nic sie nie stanie.Natomiast na odwrót możesz uszkodzić szperę,czyli tak jak ty masz.
Zmien szybko,ja płaciłem cos ok 60zł za litr tego do szpery Castrol,tylko że wchodzi 1,1 L więc 2x60zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 15:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Dzięki za radę!
Zrobiłem tak natychmiastowo.
Mój brat twierdzi, że przesadzam..że jestem przeczulony.
ale tak czy siak to teraz po wymianie na W140 jeszcze mniej słychać .ale słychać..czy powinna być całkowita cisza?

Notka ostatnia:
Dyfer pracuje bezgłośnie! :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL