BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 13:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wroclaw
Witam!
Mam problemy z ukladem chlodzenia w BMW E36 Compact 1.6. Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc.

Okolo 4 miesiace temu wymienilem chlodnice na nowa, gdyz tamta ciekla(prawdopodobnie byla rozszczelniona). Po wymianie, uzytkowalem auto normalnie az pewnego czasu spadl mi waz z nagrzewnicy i wypompowalo mi wode, zalozylem waz, dolalem wode i odpowietrzylem. Po pewnym czasie (ok miesiac) podniosla mi sie temperatura i zobaczylem ze brakowalo okolo 3 litrow w chlodnicy. Dolalem, odpowietrzylem, prawdopodobnie w zly sposob i zaczely sie cyrki. Otoz coraz czesciej ( raz na 10dni ) powtarza sie ta operacja, lecz zadnych wyciekow nie bylo, sprawdzalem na zimnym jak i cieplym silniku. Jedyne ubytki plynu, ktore zaobserwowalem to jakby plyn w postaci pary w okolicach zbiornika wyrownawczego, lecz jest to bardzo malo w porownaniu do kilku litrow ktore sie dolewa i zdarza sie to bardzo rzadko.

Czytalem to i inne fora w poszukiwaniu podobnych problemow lecz nie znalazlem konkretnej odpowiedzi. Otoz: ogrzewanie dziala, sprawdzalem olej zarowno na bagnecie i przy korku na glowicy i nie ma zadnych "majonezowych kolorow" takze woda nie miesza sie z olejem. Z rury wydechowej leci normalny dym, a wyciekow nie zaobserwowalem.

Nastepnie zabralem sie za poprawne odpowietrzenie ukladu zgodnie ze wskazowkami podanymi na forum. Wszystko poszlo dobrze, z wyjatkiem tego ze po uruchomieniu silnika i wprowadzeniu go na obroty, woda nie jest pobierana przez przewod gumowy(prowadzacy od chldnicy do glowicy) i przewody gumowe sa miekkie, nawet jak silnik nagrzeje sie do normalnej temperatury. Dopiero gdy przejechalem sie okolo 500m to weze staly sie sztywne. A woda w zbiorniku byla w normnie. Myslalem ze wszystko bedzie juz dobrze, jednak, przejechalem nastepnie ok.10km i zauwazylem ze wody w zbiorniku jest ponizej poziomu minimalnego. Odstawilem auto i na drugi dzien rano przewody dalej sa sztywne, ciagle jest cisnienie w ukladzie. Odkrecilem odpowietrznik i wode wyrzucilo strumieniem, a cisnienie zeszlo, przewody staly sie miekkie lecz wody w zbiorniku jest na dnie.

Jak myslicie co powinienem zrobic? Co moze byc do wymiany itd? Moze pompa wody, moze termostat, moze gdzies w silniku albo gdzies cos sie poluzowalo i wpuszcza cisnienie z zewnatrz?? Bede bardzo wdzieczny za Wasza pomoc.

Pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2008, 13:42 przez andrew07, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Krzeszowice
Witam , jak piszesz że na drugi dzień węże dalej szytwne to obstawiam uczszelkę pod głowicą (ponieważ kompresja któregoś tłoka ucieka Ci do ukł. chłodzenia i dlatego masz takie duże ciśnienie ) i przez to równiez mogło Ci zrzucić węża albo rozszczelnić chłodnice,
a jeżeli chodzi o ubytki to popatrz dobrze najlepiej na kanale czy nie masz jakiś wycieków,
z tyłu głowicy powinieneś mieć kruciec i zobacz czy z niego nie ucieka płyn chłodniczy,
zobacz również czy z nagrzewnicy nie ucieka, ale to wszystko musisz zaobserwować pod autem jak będziesz bo wtedu najlepiej widać, ten płyn musi gdzieś uciekać, a czy twoja bmka chodzi równo na wolnych obrotach ? czy na mocy odczułeś jakąś różnicę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 14:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wroclaw
Dziekuje za pomoc!

Na wolnych obrotach chodzi w miare rowno, nie zauwazylem roznicy, takze nie zauwazylem roznicy w mocy. Jesli chodzi o ta uszczelke pod glowica to nie widac objawow typu inny dym z rury wydechowej czy majonezowy kolor osadu na korku od oleju na glowicy.
Jesli chodzi o te wycieki to lezalem ( nie dysponuje kanalem :( ) chyba 30min pod autem i nie zauwazylem zadnych kropelek, jednak w nastepny weekend podjade do kolegi bo wraca do Polski, ktory dysponuje kanalem i to dokladniej sprawdze jak mowisz.
A moga to byc objawy padnietej pompy wody, gdyz ten plyn jest wpompowywany w przewody dopiero jak rusze ??? Albo jakies inne rozszczelnienie nie zwiazane z uszczelka pod glowica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Krzeszowice
przypomniałem sobie jeszcze że może odpowietrznik układu chłodzenia masz uszkodzony bo doszedłem do wniosku że jak by Ci komprecha waliła w ukł. chłodzenia to po dłuższym czasie stania(wył. motor) powinny być miękkie węże, więc sprawdz na początku odpowietrznik (regulator ciśnienia w ukł. chłodzenia)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 09:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wroclaw
Po 2 dniach przewody sa dalej sztywne i cisnienie z ukladu nie schodzi.
A jak sprawdzic odpowietrznik?? Zatkany raczej nie powinien byc, bo woda leci przez niego raczej bez oporow.
Ktos mi doradzil, ze to moze byc pompa wody, co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 08:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wroclaw
Pomozecie? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 08:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
witaj.
masz korek do wymiany. W silniku podczas normalnej pracy zawsze jest jakieś ciśnienie i tak pownno być. ale jeżeli silnik nie pracuje to powinno po pewnym czasie zejść. jeżeli po 2 dniach ciśnienie nie schodzi to wiadomo ze korek i wymieniłbym go jak najszybciej bo jeżeli nie upuszcza ciśnienia to może narobić większego bigosu.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Jak dla mnie to pompa wody. Może simering na niej puścił i w czasie pracy viska wywala Ci stosunkowo małe ilości płynu na niego i rozrzuca na wiatrak i tego nie widać jednak znaczne po dużym przebiegu no i wtedy wyjaśniłoby się też ciśnienie w układzie chłodzenia i jego zapowietrzanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
zgadzało by sie co do zapowietrzenia i ubytku płynu lecz dlaczego nie schodzi mu ciśnienie po długim czasie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
andrew07 napisał(a):
Zatkany raczej nie powinien byc, bo woda leci przez niego raczej bez oporow.


Jak wywala Ci wodę przez niego to zapchany być nie może ;) Wieć niby odpowietrzenie na korku jest ale jak tak bardzo wywala przez niego płyn to musi być wina pompy bo wtedy wytwarza sie za duże ciśnienie i gdzieś ono musi ujść a dlaczego tak długo trzyma ciśnienie to może prze źle odpowietrzony układ jak po zagrzaniu silnika dolny wąż jest zimny to na to by wyglądało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL