BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 325 chłodzenie ?
PostNapisane: 3 maja 2008, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Witam,jako ze niedawno stałem się szczesliwym posiadaczem e30 325,mam pare pytań na które nie znalazłem odpowiedzi przez opcje SZUKAJ,wiem ze wskazówka temperatury powinna byc zawsze w pionie przy nagrzanym silniku,w czasie jazdy tak jest ale gdy zatrzymuje się w korku lub często zatrzymuje sie przed swiatłami temperatura rośnie,visco było wymieniane 2 lata temu przez poprzedniego właściciela niestety niewiem jakiej firmy( może najtanszy zamiennik) odnośnie działania samego visco to wyglada to tak,po odpaleniu auta visco działa cały czas( nie jest napewno skręcone bo przy zgaszonym silniku mozna nim kręcić ) po nagrzaniu równiez je mocno słychac,auto nagrzewa sie szybko ogrzewanie działa bardzo dobrze,po nagrzaniu silnika wejście górne chłodnicy jest gorące natomiast sama chłodnica jest juz letnia tak samo jak dolne wyjscie,czy tak powinno być???


Ostatnio edytowano 4 maja 2008, 10:04 przez far77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 19:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam wskażnik temperatury powinien być stabilny bez względu na korki i światła jeżeli temperatura się podnosi to znaczy że układ chłodzenia jest niewydolne przyczyny według mnie mogą być trzy:
przypchana chłodnica
przycinający się termostat
słabe Visko
i jeszcze słaba pompa wody{np. urwana łopatka} musi się kolega zastanowić która z tych rzeczy może szwankować-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 19:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
proszę uważać na temperaturę bo przegrzanie silnika może pociągnąc poważne konsekwencje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 22:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
stawialbym na przypchana chlodnice...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Witam,dziękuje za szybkie odpowiedzi,wiem ze układ chłodzenia bmw wymaga należytej troski i nalezy uwazać na przegrzanie silnika,u mnie temperatura nie rosnie szybko ale jednak stopniowo wzrasta jak narazie max do pierwszej kreski za połową gdzie ratuje sie ogrzewaniem,zastanowiło mnie ze chłodnica w górnej czesci jest gorąca co by wskazywało ze termostat sie otwiera,ale w srodkowej juz letnia,co do sprawności viska to ciezko coś dokladnie powiedziec skoro chłodnica nie nagrzewa sie równomiernie,zaczne chyba od wymiany termostatu moze zeczywiscie nie otwiera sie całkowicie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 10:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam kolego chłodnica oddaje ciepło i dlatego w dolnej części może być chłodniejsza a nawet powinna bo co by to dawało gdyby płyn opuszczał chłodnicę i miał taką samą temperaturę ważna jest jej wydajność czyli czy nie jest przypchana podobno pomaga pojeżdżenie na wodzie z octem a póżniej przepłukanie wodą tak kiedyś się robiło ale kiedyś ciężko było o nową chłodnicę-powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 10:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ja bym obstawial na termostad...nie otwiera do konca :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Hmmm,no zastanawie mnie ta sytuacja bo myślałem ze chłodnica powinna byc nagrzana równowmiernie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 11:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
far77 napisał(a):
Hmmm,no zastanawie mnie ta sytuacja bo myślałem ze chłodnica powinna byc nagrzana równowmiernie.


sama nazwa /chlodnica/

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Jescze zauważyłem jedno ze brakuje dolnej osłony miedzy chłodnicą a silnikiem,o ile takowa powinna się znajdować ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 14:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.realoem.com/bmw/select.do

kolego wpisz sobie w tym adresie ostatnie siedem liter i cyfr z numeru VIN i będziesz miał całe bmw w częściach-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 14:34 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A kolega dobrze odpowietrzył układ?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Co do termostatu to jaka ma byc temperatura otwarcia 80C czy 87C ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gdansk
zbigniewst, Siemka zbigniew mam pytanko wiesz co moze byc za przyczyna wskaznik od wody caly czas jest na czerwonym polu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: pomoc
PostNapisane: 14 maja 2008, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gdansk
zbigniewst, Siemka zbigniew mam pytanko wiesz co moze byc za przyczyna wskaznik od wody caly czas jest na czerwonym polu ?zbigniewst,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 20:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
far77, 80 stopni, przy ok. 95 stopniach następuje maksymalne rozszerzenie sprężyny.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 463
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221
Jeśli termostat jest walnięty to sprawdź czy podczas gdy auto jest już nagrzane to wąż ten dolny, który dochodzi do chłodnicy jest gorący czy zimny. Jeśli będzie zimny to wtedy faktycznie przyczyną problemów może być termostat.

Co do visca to próbowałeś je zatrzymać np. gąbką? Jeśli zatrzymujesz wiatrak z łatwością, to warto wymienić visco, najlepiej na Sascha.

pozdr

_________________
Obrazek
Było: '88 E34 530i
Było: '95 E34 525i
Było: '91 E34 535i
Jest: '01 E46 330ci TITANSILBER METALLIC (354) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL