BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tykanie silnika M40
PostNapisane: 8 maja 2008, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Posiadam od niedawna BMW e36 M40 z grudnia 91 roku. Jestem drugim właścicielem po niemcu. Jej stan ogólny jest idealny. Przejechałem nią około 3000 km w dwa miesiące. Nie wzięła grama oleju, spalanie w trasie wyszło 7l/100kmh. Silnik pali od strzału. Wymieniony rozrząd, oleje, itd itp. Żadnych problemów. Martwi mnie tylko jedna rzecz:

Podczas pracy jak słychać delikatne tykanie silnika. Byłem aby to obadać u jakiś pseudo mastrów i oni twierdzą, że to jest normalne. Tłumaczyli mi, że w M40 tak słychać wtryski. Czy to możliwe? Słychać to zwłaszcza przy wysokich obrotach. Dzisiaj wymieniłem olej na gęściejszą konzystencję zobaczymy czy coś to da. Nie ukrywam, że troszkę mnie to niepkoi.

P.S. Nie są to zawory, akurat jak te dzwonią wiem z E30 :)

Zaznaczam, że z tematów motoryzacyjnych jest laikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 17:59 
ja mam ten sam problem a BMW mam od niedawna nawet rozwarzałem kupno nowego silnika a mam 1,6 m40 :/ :/ :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 18:38 
xxadas napisał(a):
Byłem aby to obadać u jakiś pseudo mastrów i oni twierdzą, że to jest normalne. Tłumaczyli mi, że w M40 tak słychać wtryski. Czy to możliwe?


Ciężko to przez internet ocenić, ale tak, to mogą być te wtryski. jest to normalne, że tak cykają. takie charakterystyczne cykanie "cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk" które najczęściej dopiero słychać jak się jest w tunelu czy coś.

odkąd pamiętam, moja m40stka od zawsze tak cyk cyk cyk cyk robiła


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
xxadas jeśli Twoje m40 cyk cyk cyk cyk cyka cichutko to jest to normalny objaw bo te silniki tak mają.Tak ma Czarny i tak mam ja.Jeśli nie jest to dosłownie walenie które przypomina ( dosłownie ) bociana ( taką ksywkę ma ten silnik ;) ) to nie masz się czym martwić.Napisałeś że zmieniłeś olej na gęstszą konsystencję - na jaką? z 5w40 na 10w40?? Jeśli tak to ok ale jeśli zalałeś minerala czyli 15w40 to czym prędzej zmień na przynajmniej 10w40.Bo zrobisz silnikowi kuku.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzięki chłopaki.

Tak, to jest bardzo cichutkie. Dokładnie to co opisujecie. Olej zmieniłem z 5w40 na 10w40. Uspokoiliście mnie, bo ten samochód jest w naprawdę super stanie i nie chcę się go pozbywać. Jedyne czego potrzebuję to gumę od filtra powietrza do kolektora ssącego. Nie wiecie gdzie w Warszawie można tanio kupić takie części?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:43 
cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Jeśli chodzi o nówki to nie wiem ale jeśli zadowala Cię używka w dobrym stanie poszukaj w dziale części i akcesoria tam często ktoś ma różne części do sprzedania.Zapytaj np. usera Gładki . :)

P.s.

Nie dziękuj kliknij pomógł ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:53 
xxadas napisał(a):
Jedyne czego potrzebuję to gumę od filtra powietrza do kolektora ssącego.


ASO 138 ziko jakoś tak.













cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk cyk


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
xxadas
przy okazji wrzucaj fotki auta do galerii :D

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Tylko zrobię odpowiednie i bezzwłocznie wrzucę :)

Nie ma tylko felg alu, ale i tak ładnie wygląda :)

Dzięki za rady w sprawie części.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 21:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm w sumie jak oleju nie bral etc to nie rozumiem czemu zmieniles na 10w40...ja bym zostal przy syntetyku :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Posłuchałem raz "majstra". Jak zaznaczyłem nie znam się na tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, zapomniałem zapytać. To co teraz napiszę działo się zarówno przed jak i po wymianie oleju, otóż:

Jak rano zapalam samochód (zwłaszcza po dwudniowym postoju) dźwięk tego jak to opisaliście przez kilka sekund jest zdecydowanie głośniejszy. Postaram się to opisać, jeśli będzie potrzeba zaraz to nagram. Jest to typowy klekot. Najlepiej to opisać w następujący sposób.

Rano zapalam, od razu zaczynam jechac. Cykanie jest głośne przez kilka sekund po czym cichnie i już słychać tradycyjne m40. Częstotliwość "klekotu" jest taka sama jak cykania silnika. Po prostu w pewnym momencie ono zdecydowanie cichnie. Dzieje sie tak tylko rano lub po dłuższy przestoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Chyba już sam znalazłem odpowiedź w tym poście : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23470

Cytuj:
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 23:59
Imię: Piotr
mi stukalo na zimnym (w e30, 316, m40), az do momentu rozgrzania. Mialem 10w40 wymienilem 1 samoregulator i przestało na chwile. potem wszystkie musialem zmienic i było ok! A w e36 325 1991r stukało rano przez 3 sek i problem znikał.A wałek wygladał na bardzo ładny!tyle ze tam 3ba by było 24 wymienic!!!nie było potrzeby. moim zdaniem ten problem sie pojawi w kazdym starym silniku bmw..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Jak to ktoś "wyżej" napisał, ten silnik tak ma. ;)
Trzeba się albo przyzwyczaić, albo zmienić na większy. :D :rotfl:

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
CiOoS napisał(a):
Cytuj:
xxadas
przy okazji wrzucaj fotki auta do galerii :D


Wrzuciłem fotki. Zapraszam do oglądania.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278152#278152


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, mam dostęp do samoregulatrów Ruville jeśli jest ktoś zainteresowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 09:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
powiem Ci ze moj ojciec mial kiedys taki sam model, i tez bylo cyk cyk cyk, szczegolnie na zimnym silniku potem jak sie nagrzal to byl juz mniej slychac, niestety musze Cie zmartwić bo to jestem w 100% pewien ze uszczelka pod głowicą bedzie do wymiany.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy mówimy o tym samym. Byłem w 3 warsztatach i każdy powiedział, że to samoregulatory (nic im nie sugerowałem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 09:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Mowie ci na 100%, ze to uszczelka pod głowica.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL