BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Poszerzenie otworów rurki smarującej w M40
PostNapisane: 8 maja 2008, 15:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Właśnie rozwierciłem te otworki ze średnicy 1mm do średnicy 1,5mm (wkrętarką i wiertełkiem 1,5). Wyszło ładnie, wygląda jak fabryczne. Zobaczymy co na to poranny bocian ;)

W razie lipy będę musiał zakupić nową taką rurkę - 50 zł.

Ale podejrzewam że może być tylko lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 16:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
wieksza srednica mniejsze cisnienie :|
ja bym fabryki nie poprawial...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ale ta sama ilość oleju spływa na krzywki wałka :) Tylko że szybciej, zanim się ta rurka wypełni.

Ponadto po wlaniu oleju syntetycznego, zawsze istnieje ryzyko że kawałek nagaru może zapchać tak małe dziurki, jak są fabrycznie.

Zresztą to jest wada fabryczna w M40 - zbyt małe te dziurki, wydaje mi się że przez to tak szybko padają te klawiatury i wałki w M40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 16:40 
pitekantrop napisał(a):
Zresztą to jest wada fabryczna w M40 - zbyt małe te dziurki, wydaje mi się że przez to tak szybko padają te klawiatury i wałki w M40.


bo są. ale tylko przy minerale, ew. innym równie kiepskim oleju :-"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 16:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
BMW zaleca do M40 olej klasy co najmniej API SF, SAE 5W30-20W50 w zależności od klimatu :-" Ale jakoś ten 15W40 czy 20W50 nie chce przez te dziurki lecieć zbytnio :-"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 17:08 
pitekantrop napisał(a):
Ale jakoś ten 15W40 czy 20W50 nie chce przez te dziurki lecieć zbytnio :-"


no nie chce, bo tworzy się w nich nagar, który się stopniowo nawarstwia, nawarstwia, aż w końcu wałek nie ma smarowania. identyczne rozwiązanie jest w m70, ale jakoś tam nie narzekają na wałki, bo każdy, kogo stać na auto z takim motorem, nie oszczędza na oleju, ja tak samo,a ojciec wcześniej też, więc żałuję, że nie zrobiłem przy ostatniej wymianie paska rozrządu fotki wałka :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 01:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ok. Pasuje. Po rozwierceniu nie odczułem żadnych zmian :kwasny: Rano zaklepie kilka razy, potem cisza, a po rozgrzaniu oleju cyka.

I niczym nie uzdrowisz tego M40.

Mam przeczyszczoną idealnie rurkę, wkręconą nową śrubkę doprowadzającą do niej olej, zalany olej syntetyczny za 100 zł. I nic.

Tylko wymiana popychaczy. Może też wałka.

Wniosek - następna wymiana oleju - mineralny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
pitekantrop napisał(a):
Wniosek - następna wymiana oleju - mineralny.


mineralny to do frytkownicy sobie wlej :krzeslem: rob silnik i lej pozadny olej a nie...
moze kup jakis ceramizer i zobacz co bedzie ;)

ps a jakiej firmy olej zalales??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
pitekantrop ale wać Pan kombinujesz...........remont i 5 albo od razu 10w-40 i żyjesz z m40 w zgodzie.Zalejesz minerala i za jakiś czas pojawi się ogłoszenie " kupie silnik".Daruj sobie. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL