BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Scinanie OPON z tyłu
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e36 325tds
Kod silnika: m51
Witam. Zauważylem ze mam sciete opony z tyłu. Opony dopiero drugi sezon. Dopiero teraz to zauwazylem. CO może być przyczyną ? , widać ze koła są lekko pochylone, ale myslalem ze tak ma być . Może to przez zużyte amortyzatory ?? nie mam pojęcia ?? :wstyd: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Ja mam to samo ale wiem dlaczego. Poprostu kiedyś były 15- stki. Teraz są 18-stki a co za tym idzie musiałem ponownie ustawić konty koła. Pomogło. Słyszałem również że wybite górne tuleje pływająe w wachaczu mogą rozwalać zbieżność i dlatego będzie ciąć opony. A poza tym każda tylnonpędówka będzie miała tendencje do delikatnego ścinania opon po wewnętrznej. Problem również przerabiany na forum opla omegi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
jackywar podejrzewam że masz z tyłu źle ustawione kąty i zwyczajnie masz tzw. negatyw.Podjedź gdzieś,gdzie robią geometrie i niech Ci sprawdzą.Jeśli wcześniej nic nie było ruszane to z tyłu możesz mieć zapieczone śruby do regulacji kąta pochylenia koła.Nowe nabędziesz albo na allegro albo w aso.Poza tym dobrzeby było żebyś nie miał żadnych luzów w zawieszeniu inaczej ustawianie czegokolwiek mija się z celem.

kosa8312
Cytuj:
poza tym każda tylnonpędówka będzie miała tendencje do delikatnego ścinania opon po wewnętrznej


moja nie :]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 08:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
wszystkie bmki maja taka ze tylne koła sa lekko pochylone! a masz wyważone koła z tyłu?? bo ja miałem cos podobnego jak kupiłem auto! po 300km tak mi zjechało krawedzie wew. opon ze az sie przetarły! zmieniłem koła byłem na geometrii koles mówił ze jest w normach ale chciałem katalogowo przestawic ale sruby ani drgneły i nie zrobił! a teraz nic nie tnie! i wyszło na to ze nie miałem tamtych kół wywazonych jak kupiłem auto! a byłem przekonany ze sa bo ze nie dosc ze auto z niemiec to jeszcze było widac odwazniki! a tu poprostu nie były wywazone!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e36 325tds
Kod silnika: m51
Bylem na stacji, zeby to sprawdzic, geometrie. Gosc w sumie nie wiedzial co robic, jak mu powiedzialem ze tnie z tyłu opony. kąt nachylenia jest dobry, zbieznosc troche zla ale w normie. pytal czy jezdze z obciazeniem czy bez. Jezdze bez obciazenia raczej. wyslal mnie do serwisu bmw. I chyba tak zrobie, bo szkoda opon. jesli ktos wie czy da sie cos zaradzic to niech da znak. Aha i jeden mechanik mi powiedzial ze po wymianie amortyzatorow z przodu trzeba ustawiac zbieznosc znowu, a ja myslalem ze nie trzeba, przeciez nie trzeba sciagac koncowki kier. ? mam racje ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL