BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i Silnik - max 150 km/h
PostNapisane: 23 maja 2008, 07:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
witam mam problem...mianowicie mam bmw 316i z 93 roku...
problem tkwi w tym ze wydaje mi sie ze jest cos nie tak z silnikiem otuz (wiem ze to 1.6) ale predkosc max to zaledwie 150km/h czy to normalne ????? wydaje mi sie ze chce jechac szybciej jednak nie moze...na 4tym biegu do 120 zmiana na 5tke i tylko do 150????? prosze o pomoc... :wstyd: moze ma to cos wspulnego ze sprzeglem (tj obroty rosna a predkosc nie ...)??


Cytuj:
[model???] silnik...POMOCy [tytuł tematu]


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 21:49 przez bartekmiszcz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 08:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
a masz gaz??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
własnie silnik nie byl nigdy gazowany....nie wiem w czym moze tkwic problem...dzieki za zainteresowanko...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 22:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Czyli odcięcie obrotów masz przy ok. 4200 RPM?
Jeśli tak, to czy po tym odcięciu silnik jest przez chwilę taki zamulony, jak by nie pracował na wszystkich garach?

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Bartek a czujesz przy rusaniu badz na innym biegu pzry wcisnieciu pedalu gazu do dechy ze Ci slizga sprzeglo??

Inna przyczyna moze byc np zapchany filtr paliwa.

A jak jest z wkrecaniem sie sielnika na postoju...wkreca sie do ok 6250 obrotow/minute bez jakis wiekszych problemow czy moze nie chce sie wkrecic??

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: warszawa
Wsiądż do auta i wciśnij pedał gazu w podłoge a druga osoba niech sprawdzi czy przepustnica jest do końca otwarta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: wielkopolskie
Moje BMW: E90
Kod silnika: N43
Witam kiedyś miałem E36 1.6 prędkość 150 to była pestka dla niego, najwiecej jechałem 190 km/h więc napewno masz jakiś problem. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
Tak zrobie....Dzieki wszystkim!!!
Sprawdze filtr itd...ale niedlugo udam sie do mecha bo naprawde mnie to wkurza..heh pewnie wiecieo czym mowie,,,
jeszcze raz dziekuje zza wsZystkie odp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
Lucas---- Tak po odcieciu zaplonu jest to o czym wspomniales...pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 10:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
bartekmiszcz napisał(a):
Lucas---- Tak po odcieciu zaplonu jest to o czym wspomniales...pozdro

Oj, to nie dobrze...
Jeśli się nie mylę, to rozrząd daje o sobie znać. :dontgetit: :kwasny: Czyli prawdopodobnie wałek, hydroregulator, dzwigienka dają o sobie znać. Albo wszystkie na raz, albo każde oddzielnie. Niestety przechodziłem przez to. U mnie pomogła zmian dźwigienek i hydroregulatorów. Po naprawie silnik dostał niemal skrzydeł i był cichy niczym z fabryki, ale to było do czasu. :znudzony: Czasu natrafienia na podróbę mobila - ale to inna historia.
A klepie Ci silnik? :niepewny:

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
silnik nie klepie chodzi normalnie...rozrzad wymienilem jakies tys km temu wiec jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Ciekawi mnie jedno. Przy jakich obrotach masz odcięcie? I teraz na luzie i podczas jazdy jest tak samo, czy tylko podczas jazdy, a na jałowym jest OK?

W wolnej chwili poszukaj na silniku jakich nieszczelności (coś w stylu przetartego przewodu do czegoś tam), pooglądaj kable wysokiego napięcia, świece. Warto by zmierzyć ciśnienie paliwa.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
nie mam obrotomieza wiec ciezko mi powiedziec....heee
mama jeszcze jedno pytanko-------troche zbije z tematu...mianowicie jak dostac sie do napiinaczy tylnych pasow bezp ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 13:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
kolego z tym rozrzadem to pewnie wymieniales pasek i rolki a koledze chodzilo o co innego, o walek rozrzadu i wszystko co z nim zwiazane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
no tak racja... :wstyd: heeh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: b-wo
dziurkailoczek Wysłany: Dzisiaj 14:49 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

kolego z tym rozrzadem to pewnie wymieniales pasek i rolki a koledze chodzilo o co innego, o walek rozrzadu i wszystko co z nim zwiazane

a jaki jest mniej wiecej koszt wymiany tych czesci ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Sprawdź kolektor wydechowy czy po jakiejś dłuższej trasie nie robi się czerwony (oczywiście przy normalnej jeździe) bo może katalizator się rozsypał i blokuje wylot spalin.
a filtr paliwa i powietrza (on też może być przyczyną jeśli jest bardzo zabrudzony) sprawdzałeś?? a może przewody albo świece??

A co z tym sprzęgłem?? sprawdzałeś czy się nie ślizga??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 19:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
bartekmiszcz napisał(a):
a jaki jest mniej wiecej koszt wymiany tych czesci ?


Kolego do Twojego samochodu potrzba zeby to ladnie chodzilo odrazy wymienic 8 sztuk popychaczy i 8 sztuk dzwigienek zaworowych oraz 1 walek rozrzadu.

Na najlepszych czesciach sam koszt czesci wychodzi kolo 750 zlotych za wszystko...ale widzialem na allegro takie zestawy innych firm nie znanych to po 200-400 zl kupisz te czesci...wybor nalezy do Ciebie.

A przy tej wymianie nalezy tez poraz drugi wymienic pasek mimo ze byl nie dawno wymieniany(nie wolno dwa razy zakladac tego samego mimo ze nie dawno wymieniany byl)

Do ceny samych czesci nalezy doliczyc koszty u mechanika...a tutaj to juz zaleznie od regionu polski i warsztatu.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 20:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
iglu napisał(a):
Kolego do Twojego samochodu potrzba zeby to ladnie chodzilo odrazy wymienic 8 sztuk popychaczy i 8 sztuk dzwigienek zaworowych oraz 1 walek rozrzadu.

Na najlepszych czesciach sam koszt czesci wychodzi kolo 750 zlotych za wszystko...ale widzialem na allegro takie zestawy innych firm nie znanych to po 200-400 zl kupisz te czesci...wybor nalezy do Ciebie.

A przy tej wymianie nalezy tez poraz drugi wymienic pasek mimo ze byl nie dawno wymieniany(nie wolno dwa razy zakladac tego samego mimo ze nie dawno wymieniany byl)

Do ceny samych czesci nalezy doliczyc koszty u mechanika...a tutaj to juz zaleznie od regionu polski i warsztatu.

Bartekmiszcz - Tak, właśnie o to mi chodziło i tego się obawiałem u ciebie.
Iglu, dobrze napisane. ;)

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 20:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: bydgoszcz
napisz cos więcej, czy do tej prędkości 150 km/h zbiera się dobrze? wczesniej nie miałeś tego problemu? może podczas wymiany paska rozrządu (bo chyba jeszcze masz tam rozrząd na pasku a nie łancuszku) ktoś żle ustawił rozrząd??? wtedy też są podobne efekty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL