BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] cabrio Zakup i pytania dotyczące wyboru
PostNapisane: 27 maja 2008, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
mam pytanie: chce kupic e36 cabrio i zastanawiam sie jaki motor wybrac jaki byscie polecili, na co zwrocic uwage przy kupnie??
i ogolnie to co myslicie na temat kupna cabrio ??
dzieki pozdrawiam


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 22:19 przez kkuba83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 18:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Najlepszymi silnikami w cabrio są te montowane w modelach 325/328. Stosunek spalanie/osiągi jest chyba najkorzystniejszy.
Podczas zakupu cabrio najważniejszą sprawą jest jej powypadkowa historia. Każdy bity egzemplarz praktycznie nie nadaje się już do jazdy. Szczególnie te bite z tyłu. Cabrio ma to do siebie, że po dzwonie gnie się strasznie rama.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
a srednie spalanie tych modeli ??
ile trzeba zaplacic za w miare ladne i dobrze utrzymane cabrio??

_________________
zobacz moje BMW viewtopic.php?f=6&t=100019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 18:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Myślę, że w mieście 15l/100km w mieście, to całkiem realny wynik.
Ceny w okolicy. 20 tyś. PLN w górę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
a co lepsze 1.8is czy 2.0 24v
a 2.0 150koni spali mniej od 2.8 czy raczej nie ??
mam 20kola zl i tyle chce dac za auto

_________________
zobacz moje BMW viewtopic.php?f=6&t=100019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
kkuba83 napisał(a):
a co lepsze 1.8is czy 2.0 24v
a 2.0 150koni spali mniej od 2.8 czy raczej nie ??
mam 20kola zl i tyle chce dac za auto


no to chyba normale że 320 będzie paliło mniej od 328 bo gdyby było inaczej to raczej wszyscy kupowali by 328 bo ma więcej koni i spalał by mniej, więc po co słabszy silnik i większe spalanie. Co do kasy na auto to nie licz tak że masz 20 tyś i wszystko wydasz na auto, bo potem nie będziesz miał kasy, na wymianę: oleju, filtrów, świec i jeszcze paru rzeczy, które mogą wyjść przy aucie, bo nie ma się co łudzić ale ideała nie kupisz. Ja też miałem w tamtym roku 20 tyś ale brykę kupiłem za 15 i uwierz mi że w przeciągu 4 miesięcy wydałem na nią 3tyś, olej, filtry, świece, hamulce komplet, tuleje przód tył, końcówki drążków itp. Nie żebym złoma kupił bo autko jest git ale ja już taki jestem że gdy widzę jakąś zużyta część a nie daj boże że coś stuka to zaraz jedzie na kanał i nie wymieniam tylko z jednej strony ale obie.

Wracając zaś do tematu to myślę iż 328 jest dobrym wyjściem, ewentualnie 323, no chyba że ci na kucach nie zależy i potrzebujesz coś bardziej do lanserki na mieście to kup coś z mniejszym silnikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 07:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
koyote napisał(a):
no to chyba normale że 320 będzie paliło mniej od 328 bo gdyby było inaczej to raczej wszyscy kupowali by 328 bo ma więcej koni i spalał by mniej, więc po co słabszy silnik i większe spalanie. Co do kasy na auto to nie licz tak że masz 20 tyś i wszystko wydasz na auto, bo potem nie będziesz miał kasy, na wymianę: oleju, filtrów, świec i jeszcze paru rzeczy, które mogą wyjść przy aucie, bo nie ma się co łudzić ale ideała nie kupisz. Ja też miałem w tamtym roku 20 tyś ale brykę kupiłem za 15 i uwierz mi że w przeciągu 4 miesięcy wydałem na nią 3tyś, olej, filtry, świece, hamulce komplet, tuleje przód tył, końcówki drążków itp. Nie żebym złoma kupił bo autko jest git ale ja już taki jestem że gdy widzę jakąś zużyta część a nie daj boże że coś stuka to zaraz jedzie na kanał i nie wymieniam tylko z jednej strony ale obie.

Wracając zaś do tematu to myślę iż 328 jest dobrym wyjściem, ewentualnie 323, no chyba że ci na kucach nie zależy i potrzebujesz coś bardziej do lanserki na mieście to kup coś z mniejszym silnikiem.


tak wiec 328i poza miastem pali mniej od 320i ..

323i w cabrio w E36 ? a ile takich jest ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 08:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
kiloff napisał(a):
koyote napisał(a):
no to chyba normale że 320 będzie paliło mniej od 328 bo gdyby było inaczej to raczej wszyscy kupowali by 328 bo ma więcej koni i spalał by mniej, więc po co słabszy silnik i większe spalanie. Co do kasy na auto to nie licz tak że masz 20 tyś i wszystko wydasz na auto, bo potem nie będziesz miał kasy, na wymianę: oleju, filtrów, świec i jeszcze paru rzeczy, które mogą wyjść przy aucie, bo nie ma się co łudzić ale ideała nie kupisz. Ja też miałem w tamtym roku 20 tyś ale brykę kupiłem za 15 i uwierz mi że w przeciągu 4 miesięcy wydałem na nią 3tyś, olej, filtry, świece, hamulce komplet, tuleje przód tył, końcówki drążków itp. Nie żebym złoma kupił bo autko jest git ale ja już taki jestem że gdy widzę jakąś zużyta część a nie daj boże że coś stuka to zaraz jedzie na kanał i nie wymieniam tylko z jednej strony ale obie.

Wracając zaś do tematu to myślę iż 328 jest dobrym wyjściem, ewentualnie 323, no chyba że ci na kucach nie zależy i potrzebujesz coś bardziej do lanserki na mieście to kup coś z mniejszym silnikiem.


tak wiec 328i poza miastem pali mniej od 320i ..

323i w cabrio w E36 ? a ile takich jest ? ;)




sądzę że coś by znalazł, np tu http://moto.allegro.pl/item369473396_bm ... _1997.html, ale sądzę ze nie jest to niemozliwe :D


Ostatnio edytowano 28 maja 2008, 10:37 przez koyote, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
kkuba83 napisał(a):
a co lepsze 1.8is czy 2.0 24v


ISa w cabrio nie uświadczysz- no chyba że szczepan.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 10:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
Pułkownik Zuber napisał(a):
kkuba83 napisał(a):
a co lepsze 1.8is czy 2.0 24v


ISa w cabrio nie uświadczysz- no chyba że szczepan.


to chyba nie szczepan
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5298200


a to mozliwe
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5109270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
No muszą być to szczepany bo nie produkowali e36 cabrio z silnikiem m42b18

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 12:10 
koyote napisał(a):
kkuba83 napisał(a):
a co lepsze 1.8is czy 2.0 24v
a 2.0 150koni spali mniej od 2.8 czy raczej nie ??
mam 20kola zl i tyle chce dac za auto


no to chyba normale że 320 będzie paliło mniej od 328 bo gdyby było inaczej to raczej wszyscy kupowali by 328 bo ma więcej koni i spalał by mniej, więc po co słabszy silnik i większe spalanie. Co do kasy na auto to nie licz tak że masz 20 tyś i wszystko wydasz na auto, bo potem nie będziesz miał kasy, na wymianę: oleju, filtrów, świec i jeszcze paru rzeczy, które mogą wyjść przy aucie, bo nie ma się co łudzić ale ideała nie kupisz. Ja też miałem w tamtym roku 20 tyś ale brykę kupiłem za 15 i uwierz mi że w przeciągu 4 miesięcy wydałem na nią 3tyś, olej, filtry, świece, hamulce komplet, tuleje przód tył, końcówki drążków itp. Nie żebym złoma kupił bo autko jest git ale ja już taki jestem że gdy widzę jakąś zużyta część a nie daj boże że coś stuka to zaraz jedzie na kanał i nie wymieniam tylko z jednej strony ale obie.


z doswiadczenia moge powiedziec (mialem najpierw 320i, pozniej 328i) ze 328i pali niezaleznie czy to trasa czy miasto 0.5-1l/100km mniej niz 320i, silnik 2.8 jest najrozsadniejszym silnikiem ze wzgledu na spalanie w stosunku do mocy, dzwiek, aluminiowy blok itd. jest za to najdrozszy i najmniej spotykany. Jezeli ktos kupuje 320 bo mysli ze bedzie palil mniej od 2.3 lub 2.8 to jest w bledzie i przekona sie o tym za jakis czas ;]

Pulkownik dobrze mowi, M42B18 nie byl montowany w ogole w cabrio, tak samo jak M52B23. Ci ktorzy pisza ze maja silnik 140KM sa w bledzie bo jest tam napewno jednostka M43B18 o mocy 115KM, no chyba ze faktycznie szczepan ;)

Te silniki byly montowane w Cabrio:
Convertibles (Cabriolets)

* 318ic (1994-1998) M43B18
* 320ic (1993-1994) M50B20
* 320ic (1994-1998) M52B20
* 325ic (1993-1994) M50B25
* 328ic (1995-1999) M52B28
* M3 (1994-1996) S50B30
* M3 Evo (1996-1998) S50B32


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Breda (Holandia) Bogatynia
Moje BMW: 320d e90
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100019
a co myslicie o silniku 1.8 ?? troche chyba za maly do takiego auta i to w cabrio, jak juz cabrio to i motor chyba powinien byc konkretny i bede sie zastanawial nad 325 lub 328

pozdrawiam i dzieki za pomoc

_________________
zobacz moje BMW viewtopic.php?f=6&t=100019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL