BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] grzeje sie na wolnych obrotach
PostNapisane: 9 lipca 2008, 17:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: gdansk
mam bmw z 97r,problem jak w temacie ,wymienilem termostat i pompe w serwisie ale to nie pomoglo ,zaplacilem za to 700zl,strwierdzieli ze moze to byc nieszczelna uszczelka pod glowic ,za wymiane chca 900zl,jezeli nic wiecej nie wyjdzie(peknieta glowica ,itp)dodam ze auto odpala i chodzi bez zastrzezen ,zaczyna sie grzac na niskich obrotach przy dlugich postojach w korku,moja prosba czy uszczelka ma wpyw na to ze auto sie grzeje??pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 19:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego a co z Visko czy napewno jest sprawne i czy układ dobrze odpowietrzony ? użyj funkcji szukaj znajdziesz sporo na temat grzania się silnika
dlaczego w serwisie wymieniają części nie znając przyczyny nie powinno się za to płacić przecierz nic nie naprawili zwykłe złodzejstwo

objawy uszkodzonej uszczelki są dość widoczne
spadek mocy silnika
straty cieczy chłodzącej
białe spaliny gdy silnik jest rozgrzany
ciecz chłodząca w oleju silnikowym
olej silnikowy w cieczy
ciecz chłodząca silnie się burzy w chłodnicy
niskie ciśnienie sprężania w dwóch sąsiednich cylindrach
czy któryś z tych objawów występuje u kolegi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: gdansk
zaden z powyzszych objawow nie wystepuje,troche nie rowno chodzi jak go odpalam, jak by nie chodzil na jeden cylinder albo nie palil na 1 swiece,po przegazowce to ustepuje,przepraszam za moje salbe sformulowania ale jestem laikem w mechanice.,dlatego zwracam sie z prosba na forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
tak jak ci napisał ryszard - sprawdź jeszcze visko! a masz wszystko ok z chłodnicą, płynem chłodzącym, układ odpowietrzony?

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 21:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego koniecznie sprawdż sprzęgło lepkościowe tzw. Visko
nagrzany silnik pozostaw na większej predkości obrotowej przy temp. 90-95 stopni powinno być słyszalne zwiększenie prędkości obrotowej wentylatora jeżeli tego nie ma to Visko jest padnięte-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: POMORSKIE
KOLEGA javascript:em('ryszard55, ') RYSZARD MA RACJE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: gdansk
to dobre i zarazem wkurwiajace ,do tego wszystkiego wymienili visco o ktorym wyzej w temacie pisalismy ,POSUMOWUJAC wymieniono VISCO ,POMPE WODY ,TERMOSTAT,WIATRAK (BO BYLA WYLAMANA 1 LOTKA)I USZCZELKI POD GLOWICA ,SAMOCHOD CHODZIL DOBRZE 1 DZIEN po czym zagerzal sie w korku i WYLAMALO RURKE OD NAGRZEWNICY(W SERWISE POWIEDZANO ZE WYLAMALO BO UKLAD BYL ZBYT SZCZELNY I ZE MAM STARY SAMOCHOD I TAKIE ZECZY MOGA SIE ZDAZAC) CO JA MOGE TERAZ ZROBI8C ???? PROSZE O SZYBKA POMOC ,JUTROO JADE Z NIMI GADAC,SERWIS NAZYWA SIE BMSERWIS .UL RZEMIESLNICZA W SOPOCIE, Z GORY THX


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 19:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego gadki o starym samochodzie to jakieś bzdury jeżeli wyłamało rurkę to znaczy że w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie być może uszkodzony jest korek od zbiorniczka są dwa rodzaje
czarny pod spodem jest na 2 bary
żółty 1,4 bara
zobacz jaki jest u Ciebie
być może tu jest problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: gdansk
no wlasnie panie ryszardzie kiedy ich poprosilemm o wydruk ze szczelnosci silnika po wymianie uszczelki ,powiedziano mi ze ich maszyna takowych wydrokow nie jest w stanie wydrukowac tylko pokazuje ze silnik jest szczelny albo nie ,wiec nie jestem w stanie stwierdzic ile bylo tych barow cisnienia,auto nadal nie dziala i cagle dochodzi cos nowego,,czy jest jakis sposob na dowiedzenie sie jakie cisnienie byloo ustawione lub co bylo powodem wywalenie rurki od nagrzewnicy ,,(ktorej podobno nie mozna dostac a zeby wymienic tza ponownie rozebrac caly silnik)i czy blad byl po ich stronie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 20:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
prawdopodobnie przeprowadzili próbę szczelności pompując ciśnienie do układu chłodzenia ile zadali to trudno powiedzieć powody wywalenia rurki mogły być dwa albo pękła ze starości albo w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie które nie ma którędy ujść jeszcze raz zwracam uwagę na korek na zbiorniczku jest naprawdę ważny
udowodnienie im winy będzie trudne owszem powinni postawić auto na chodzie i dłuższy czas obserwować ,ale powiedzą że właśnie tak robili i wszystko było OK
ale dlaczego trzeba rozbierać silnik aby wymieniać rurkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 04:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
moj ojciec mial takie objawy w e30 i poprostu wystarczylo porzadnie odpowietrzyc chlodnice i problem zniknal....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 09:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
LAQ napisał(a):
moj ojciec mial takie objawy w e30 i poprostu wystarczylo porzadnie odpowietrzyc chlodnice i problem zniknal....


może nie tyle chłodnicę co dół silnika...

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL