BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 12:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Urwana szpilka w kolektorze wydechowym
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 316i
Witam serdecznie forumowiczów!
Mam nadzieję, że mi pomożecie. Dziś dwururkę od kolektora wydechowego w silniku m43 1,6 i ukręciła mi się jedna szpilka. Miałem jakąś nieszczelność, więc chciałem wymienić uszczelkę.
Czy macie jakiś pomysł co z tym zrobić aby nie odkręcać kolektora? Nie chcę go odkręcać żeby nie urwać szpilek w głowicy, a śruby mocno się trzymają.

Wpadłem na pomysł aby rozwiercić szpilkę wiertarką, nagwintować lub nawet bez gwintowania wkręcić jakoś nową, ale jest ona bardzo twarda i może być ciężko, wiertło się ślizgało.

Może jest jakiś sposób uszczelnienia aby trzymało się to na tylko 3 śrubach?
Może też da się kolektor wykręcić bez urwania szpilek i wymienić?

Jak się z tym uporam to pokażę auto na forum, nie będziecie zawiedzeni:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 316i
w drugim zdaniu miało być "Dziś odkręcałem dwururkę" :zawstydzony:

Dodam jeszcze, że urwana szpilka, to jedna z tych bardziej od siebie oddalonych leżących na przeciwko.

Może kupić jakieś specjalne wiertło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
zrób to fachowo i zdemontuj kolektor i spróbuj wykręcić urwaną szpilkę,a jak sie nie uda to kup na allegro używany kolektor,bo te kolektory nie są drogie i nie ma co kombinować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 316i
Nie chodzi o koszt kolektora, wiem że są tanie, ale na forum czytałem, że szpilki przy jego odkręcaniu się urywają. Wtedy to dopiero jest problem, bo trzeba ściągać głowicę. Sam wolałbym od razu wymienić kolektor .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
no to najpierw spróbuj odkręcić ten kolektor,popsikaj odrdzewiaczem i delikatnie próbuj odkręcać,a jak się nie uda to trzeba szukac innych rozwiazań


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 316i
Udało się odkręcić kolektor :D , będę wstawiał nową szpilkę.
Czym i jak wyczyścić kolektor i głowicę na łączeniu, wokół kanałów przed montażem? Benzyna i szmatka wystarczy, czy trzeba to jakoś przeszlifować?

Czy poza serwisem mogę gdzieś kupić uszczelkę między kolektor, a głowicę (tą z osłoną przeciwtermiczną)? Może ktoś już kupował?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 17:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
są takie specjalne kółka druciane które się wkręca w wiertarke,i można ładnie wyczyścić cały kolektor,tylko kolektora niczym nie maluj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 316i
a szczotka druciana?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
szczotka to raczej wyczyścisz na zewnątrz a w środku to kombinuj czym sie da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL