BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i 24v Początkowe dławienie się silnika
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 06:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: SuwaÂłki
Czesc.
Mam pewien problem w mojej piąteczce. Jak odpalam zimny silnik wszystko jest z poczatku dobrze, wrzucam jedynke, zaczynam jechac... i tutaj sie zaczyna chrzanic-mianowicie: przy około 2tyś. obr silnik zaczyna sie dławić i szarpać, kiedy przjedzie te 2tys i dojdzie do ok. 2.5tyś ciągnie juz normalnie. Dławienie i zamuła pojawia się dopoty dopoki wskazówka temp. nie wyjdzie poza niebieskie pole, kiedy juz wyjdzie czyli ze silnik sie nagrzeje, to wtedy tak jakby samoistnie wszystko wraca do normy. Zauwazylem tez ze jak jade i zaczyna sie szarpanka to poprzez chwilowe wylaczenie zaplonu (wskazówka jest jeszcze na niebieskim polu) i włączenie go z powrotem silnik tak jak by sie "restartuje" czyli ze od razu wszystko jest ok. Lecz musze to robic za kazdym razem albo mulić swoje maleństwo na 1.5tyś az wskazówka temp. wyjdzie poza niebieskie pole co zaczyna stawać sie powoli zenujące. Rzecz dzieje sie tylko przy zimnym silniku (poranne odpalanie). Jak jest gorący to po odpaleniu zamułki juz nie ma. Czy ktos wie co moze za to odpowiadac? cos z przepływomierzem? nie znam sie na tym zbytnio, nigdy nic przy niej nie robilem, dopiero od niedawna zaczeła strzelać foszki :D jezeli ktos moze jakos mi pomuc to bardzo o to prosze.
Z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam !
(Jeżeli cos niewyraznie opisałem to pytajcie, postaram sie wyjasnic to z wieksza precyzja)

Cytuj:
[model???] E34 520i 24V Początkowe dławienie się silnika...


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2008, 14:29 przez raver23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 01:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Jesli silniczek jest na gazie a po objawach wnosilbym ze jest to prawdopodobnie z samego rana odpalasz go na gazie i stad to wszystko. Z tego co sie orietuje jest to w miare czeste przy tym silniku zasilanym gazem. Ja u siebie problem rozwiazalem w bardzo prosty sposob, mianowicie: gdy wracam do domku (i jestem pewny ze raczej juz nie bede autkiem jezdil) przed zgaszeniem silnika przezucam na benzynke, rano automatycznie auto odpalane jest na benzynie i poki tak jak piszesz strzalka od temperatury nie wyjdzie za niebieskie pole jezdze na benzynie. Nie wiem jaka jest przyczyna takiego zachowania sie silnika ale podejzewam ze dostaje na ssaniu zbyt duzo gazu(ktory nie jest odpowiednio rozprezony) i to dlawi silnik.
Napisz czy pomoglo
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: :/
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 06:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: SuwaÂłki
stary, problem jest w tym ze nie mam tam gazu i nigdy go nie było :( a ostatnio wyskoczylo cos nowego, teraz juz tak jakby nie chodzila na jednym garze czasem, ale nie zawsze... jak jej sie zamani to chodzi dobrze a jak nie to nie. Zmieniłem cewki zapłonowe, swiece i dalej to samo, nie wiem od czego zacząc poszukiwania obu wad... chyba zaczne od zmiany auta.
Dzieki za pomoc, pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 230
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam
ja mam podobny problem w E36 325i, po odpaleniu drga mi silnikiem przez kilka sekund, przygazuje to jakby chodził nie na wszystkie gary. Podczas jazdy tak jak kolega pisze w granicach 2tys obr. silnik przerywa, czuć jakby hamowal, jeśli dodam ciut gazu to jest lepiej, popuszcze do tych 2tys, dalej szarpie.
Świece, cewki sprawdzone. Tak na logike zastanawiam sie czy to nie bedzie czujnik położenia przepustnicy, w końcu dławi w danym położeniu jej otwarcia, akurat przy tych 2 tys obr?
może ktoś bardziej doświadczony pomoże w tym temacie.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL