pit2020 napisał(a):
od strony silnika nieda rady, trzeba rozebrać cały przut typowa masakra, bo od silnika zamało miejsca, cały dień rozbierania żeby nic nie urwać, ale dałem rade, i nakońcu sie okazało że padł jeż "przetwornica" ale itak trzeba rozbierać całą deske.
od jeza trza bylo zaczac a rozbierac deski nie musisz...
Objawy u mnie były następujące:
-gdy klima pracowała było wszystko ok ale po jej wyłączeniu wentylator nie działał, czasami działał tylko chwilę (a następnie się wyłączał) a czasami nie chciał się wogóle uruchomić .
Sprawdzić czy to co niżej opisane pomoże w waszym przypadku możecie bardzo łatwo:
-gdy zdejmiecie osłonę pod kierownicą a wentylator nie działa (pomimo że jest włączony) poruszajcie wtyczką od opornicy, jeżeli poruszycie a wentylator zacznie pracować to postępujcie jak niżej.
Zdjęcia do opisu nie są moje ale w chyba w pełni obrazują opis.
Montaż i demontaż opisany poniżej był robiony w modelu E36, sama opornica nie różni się od modelu i jest uniwersalna.
1) Odkręcamy osłonę pod kierownicą (po jednym wkręcie z prawej i lewej strony kierownicy oraz na dole osłony (zaznaczone nr 1, 2 i 3))
2) Gdy mamy już zdjętą osłonę demontujemy nawiew którym doprowadzone jest powietrze na nogi kierowcy (będzie łatwiej wyjąć opornicę), tj podważamy plastikowe kołki (1 i 2) trzymające tunel aż do ich wyskoczenia z zaczepów i demontujemy tunel.
3) Na bocznej ściance (troszeczkę w stronę przodu samochodu, powyżej wyjścia tunelu nawiewu na nogi) jest umieszczona opornica, nie widać jej ponieważ jest ona schowana w tunelu nawiewu, a widać tylko wtyk z wiązką przewodów dochodzących do niej i fragment opornicy.
Odpinamy wtyk i odkręcamy dwa wkręty torx (leżące przeciwlegle w dwu rogach opornicy (poz.1 i 2)). wyciągamy opornicę
Opornicę mamy w ręku.
