BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 328i Problem z dmuchawą od klimy
PostNapisane: 16 lipca 2008, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 90
Lokalizacja: buk
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: m52b28
[color=black]potrzebuje informacji jak wymontować dmuchawe do klimy w 328 z 96r, bo nie dmucha, klimatronik się włancza wszystki opcje się włanczają i nic nie dmucha,

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 lipca 2008, 19:04 przez pit2020, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 07:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Od strony komory silnika trzeba rozebrać plastiki przy podszybiu i wyjmujesz.
Przed wyjęciem podłącz silniczek dmuchawy na krótko żeby srawdzić czy faktycznie ma winę. U mnie kiedyś był taki bajer, że silnik miał już taki luz na tulejach, że sam nie ruszył, ale kiedy się pomogło ręką to już chodził.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 90
Lokalizacja: buk
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: m52b28
od strony silnika nieda rady, trzeba rozebrać cały przut typowa masakra, bo od silnika zamało miejsca, cały dień rozbierania żeby nic nie urwać, ale dałem rade, i nakońcu sie okazało że padł jeż "przetwornica" ale itak trzeba rozbierać całą deske.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 21:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
pit2020 napisał(a):
od strony silnika nieda rady, trzeba rozebrać cały przut typowa masakra, bo od silnika zamało miejsca, cały dień rozbierania żeby nic nie urwać, ale dałem rade, i nakońcu sie okazało że padł jeż "przetwornica" ale itak trzeba rozbierać całą deske.

od jeza trza bylo zaczac a rozbierac deski nie musisz...

Objawy u mnie były następujące:
-gdy klima pracowała było wszystko ok ale po jej wyłączeniu wentylator nie działał, czasami działał tylko chwilę (a następnie się wyłączał) a czasami nie chciał się wogóle uruchomić .

Sprawdzić czy to co niżej opisane pomoże w waszym przypadku możecie bardzo łatwo:
-gdy zdejmiecie osłonę pod kierownicą a wentylator nie działa (pomimo że jest włączony) poruszajcie wtyczką od opornicy, jeżeli poruszycie a wentylator zacznie pracować to postępujcie jak niżej.

Zdjęcia do opisu nie są moje ale w chyba w pełni obrazują opis.

Montaż i demontaż opisany poniżej był robiony w modelu E36, sama opornica nie różni się od modelu i jest uniwersalna.

1) Odkręcamy osłonę pod kierownicą (po jednym wkręcie z prawej i lewej strony kierownicy oraz na dole osłony (zaznaczone nr 1, 2 i 3))

Obrazek

2) Gdy mamy już zdjętą osłonę demontujemy nawiew którym doprowadzone jest powietrze na nogi kierowcy (będzie łatwiej wyjąć opornicę), tj podważamy plastikowe kołki (1 i 2) trzymające tunel aż do ich wyskoczenia z zaczepów i demontujemy tunel.

Obrazek

3) Na bocznej ściance (troszeczkę w stronę przodu samochodu, powyżej wyjścia tunelu nawiewu na nogi) jest umieszczona opornica, nie widać jej ponieważ jest ona schowana w tunelu nawiewu, a widać tylko wtyk z wiązką przewodów dochodzących do niej i fragment opornicy.
Odpinamy wtyk i odkręcamy dwa wkręty torx (leżące przeciwlegle w dwu rogach opornicy (poz.1 i 2)). wyciągamy opornicę


Obrazek

Opornicę mamy w ręku.

Obrazek

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL