BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is Silnik - zgasł po przejechaniu przez wodę
PostNapisane: 25 lipca 2008, 18:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam, panowie mam mały albo duży problem po dzisiejszych ulewach porobiły się kałuże i w jedna z nich przejechałem i po wyjechaniu z kałuży auto mi zgasło i już nie chce zapalić.
Po przekręceniu kluczyka słychać jak rozrusznik cyka i przygasają kontrolki.
Nawet jak próbowałem na pych to nic to nie dało. Auto zaholowałem i stoi pod domem.
Czego szukać? Jakieś wskazówki by sie przydali, przypuszczam że zrobiło się chyba jakieś zwarcie :znudzony:


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 17:15 przez kris185, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Rozrusznik kręci i nie chce odpalić czy tylko po przekreceniu kluczyka przy przygasają kontrolki?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Jaworze
najpierw poprzegladaj kable WN aparat zaplonowy to jest podstawa i na 99% woda sie dostala i robi przebicie i temu ci nie chce odpalic bo iskry nie daje a co do kontrolek to moze na rozruszniku bedzie zwarcie ogladnij to albo ci odpadla masa od silnika i temu nie chce odpalic ale to by wogole rozrusznik nie krecil a na pych by odpalil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 19:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
rozrusznik niekreci tylko słychać że cyka i w tym czasie kontrolki przygasają a na pych nie chce zapalić.
Jest E36 318is 92r.
Jutro jak nie będzie padać to będę szukał przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂślÂąsk
podładuj przez noc akumulator bo to ze cyka i przygasają kontrolki to prawdopodobnie wina akumulatora jest rozładowany i spróbuj odpalić brykę a jak to nie pomorze to musisz szukać dalej zacznij od przewodów jak jest cewka zapłonowa to też zobacz czy się woda niedostała to na pewno nie jest mechaniczna usterka tylko elektroniczna musisz całą instalacje sprawdzić przy silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 20:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
akumulator można podładować ale prawdopodobnie zalało rozrusznik i robi się zwarcie tu bym szukał przyczyny rozrusznik musi kręcić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 20:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
próbowałem też rozruch od drugiego auta i też nic rozrusznik nawet niezakrecił tylko cyknięcie było i przygasanie kontrolek.
Zastanawia mnie też dlaczego na pych niezapalił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
przesusz auto i dopiero wtedy spróbuj, jak możliwość sprawdź cisnienie na cylindrach, zdarza się tak że przez filtr powietrza zaciąga wode do silnika i gnie zawory, korbowody itp. Masz stożek czy zwykły filtr powietrza??

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
ryszard55 napisał(a):
akumulator można podładować ale prawdopodobnie zalało rozrusznik i robi się zwarcie tu bym szukał przyczyny rozrusznik musi kręcić
ciekawe jak mogło zalac rozrusznik,to nie duży fiat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
mam filtr storzkowy :wstyd:
czesiio napisał(a):
zdarza się tak że przez filtr powietrza zaciąga wode do silnika i gnie zawory, korbowody itp. Masz stożek czy zwykły filtr powietrza??
:przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
oby to nie było to co napisałes,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 22:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
ostatnio przy piwku ze znajomom poruszyliśmy właśnie temat zalanego samochodu. Z tym że kolega mył sobie silnik ...

Samochod po przestaniu tydzien w garazu dopiero odpalil :szok:

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 23:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
stożek pewnie nie jest obudowany więc łatwo go zalać wodą, a ciąganie na lince samochodu żeby odpalił to nie jest wcale dobry pomysł, nigdy nie wiadomo co mogło się stać. Sprawdź cisnienie na cylindrach. To że nie chce odpalić może być winą zwarcia gdzieś w instalacji. podłącz amperomierz i sprawdź jaki jest pobór (tylko akumulator najpierw naładuj).

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 06:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Dzięki panowie, dziś pogoda chyba dopisze to będę szukał przyczyny, miejmy nadzieję że nic poważnego się nie stało :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 09:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jeżeli rozrusznik dostaje za mały prąd to tak własnie cyknie charakterystycznie, przyczyną mogą być szczotki, zaśniedziałe przewody, lub zwarcie. Jeżeli mówisz, że nie chce odpalić od kluczyka ani na pych to sprawdź wszystkie kable WN czy tam nie ma zwarcia sprawdź też czy jest iskra. No i spróbuj osuszyć trochę auto.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 13:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
problem jest poważniejszy sprawdziły się chyba słowa
czesiio napisał(a):
zdarza się tak że przez filtr powietrza zaciąga wode do silnika i gnie zawory, korbowody itp. Masz stożek czy zwykły filtr powietrza??

Po odkręceniu 3 świec to były mokre od wody, 1 sucha, rozkręciłem przepustnice aż do kolektora i wszędzie woda.
Wałem nie a się obrócić.
I pytanie jest takie czy rozbierać silnik i zobaczyć co się stało czy od razu rozglądać się za nowym silnikiem ( mam 318is).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 13:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
rozebrac mozna to akurat nic nie kosztuje albo kosztuje nie wiele...do stracenia nic nie masz.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 14:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jak Ci zgasł to płynnie czy tak nagle tak jak by go chwyciło(chodzi mi o objawy typowe do zatarcia silnika). Piszesz, że wałem nie da się obrocić, spróbuj nałozyć klucz nasadowy z dłuższym ramieniem na koło pasowe z wału i może wtedy się da nim obrócić.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 18:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
teraz to juz nie masz nic do stracenia- na 90% silnik szrot(oby nie) wykreć swiece wszystkie i zakrec silnikiem zeby wywalił wode-potem poskrecaj i sprobój zapalić.Albo bedzie ok albo juz szukasz silnika. :/ Powodzenia.

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 21:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Michał2906 napisał(a):
spróbuj nałozyć klucz nasadowy z dłuższym ramieniem na koło pasowe z wału i może wtedy się da nim obrócić.

Tak próbowałem i nic nieda rady zakręcić.
Michał2906 napisał(a):
Jak Ci zgasł to płynnie czy tak nagle tak jak by go chwyciło(chodzi mi o objawy typowe do zatarcia silnika)

zgasł nagle czyli chwyciło go i objaw typowy do zatarcia.
Silnik i tak będe rozbierał bo chce wiedzieć co padło i czy warto go naprawiać czy szukać nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL