BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1,6 compact Silnik - wariują obroty na rozgrzanym
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 23:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
witam posiadam od niedawna e36 1.6 compact mam wielki problem kiedy rano ja odalam jest wszystko oki natomiast kiedy juz sie dobrze rozgrzeje waruja obroty i cieszko odpala (musze dodac gazu) obroty trzymaja sie na 2 tys lub na 1,5 (nie faluja)po zgaszeniu auto nie odpala bez gazu dziwne jest to ze dzieje sie to tylko na cieplyn silniku prosze o pomoc pozdrawiam

Cytuj:
[E36] e36 1,6 compact pomocy!! warjuje na rozgrzanym sil


Zapoznaj się z ZASADAMI.

robertbmw

_________________
ROSIK


Ostatnio edytowano 26 sierpnia 2008, 21:01 przez rosik18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
stawiam na sonde, mialem takie same objawy odepnij sonde z gniazda zamontowanego koło skrzyni biegów.mozna by bylo jeszcze sciagnac klemy z akumulatora na mniej wiecej 15 min by komp sie zresetował. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
A MUGBYS OPISAC MI DOKLADNIE JAKIE MIALES OBJAWY

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 09:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
na zimnym było tez ok po rozgrzaniu obroty zaczynały falować az tak spadały ze zaczynał gasnąć,przy mocnej przygazówce bardzo ciezko wkrecał sie do 3 tys.różnica była taka ze gasząc go i ponownie odpalająć odrazu było dobrze przez 5 sek i znowu to samo.W moim przypadku sonda zaniżała ilosc wtryskiwanej bęzyny a byc moze u ciebie leja wtryski i sie zalewa i dlatego ten proglem z odpaleniem.Masz gaz? jesli tak to na gazie powinno byc wszysto ok.przynajmniej u mnie.Dodam ze działo mi sie to ze 2 miesiące a teraz to juz sie nieda jeździc wiec jak narazie ją odpiąłem i jeżdzę na ustawieniach serwisowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
ale umnie jest troszeczke inaczej na zimnym silniku jest wszystko ok kiedy pojezdze z 20min po miescie silnik lapie temperature jade np 80 wcisne sprzeglo a obroty zostaja na 20tys (nie faluja ) zgasze ja to albo ciezko zapali (trzeba dodac gazu)albo zapali bez gazu i chodzi normALNIE

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
A JEZELI BYU JA ZALEWALO TO CZEGO TO MOZE BYC WINNA?I CZY JEZELI DOSTAWALA BY WIEKSZA DAWKE PALIWA TO WZRASTALY BY OBROTY?

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
odnosnie obrotów moze to cos byc jeszcze z silniczkiem krokowym warto przeczyscic moze sie przywiesza ale z tym odpalaniem to juz sam nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
kolego sprawdź czy nie masz przedmuchów na kolektorze ssącym... jeśli zasysa lewe powietrze to przez nieszczelność w tamtym miejscu. Po rozgrzaniu robią się szczeliny a powietrze które się dostaje lub wydostaje ma ogromny wpływ na mieszanke... wtedy mogą Ci sie nie wkręcać obr.
Ja stawiam na to ze powietrze Ci tamtędy ucieka.. i silnik nie ma wystraczajaco duzego zasysania powietrza do komory.


Sprawdź tez dolot... całą szczelność....



Jeszcze jest możliwe ze pompa paliwa Ci siada... jak chcesz wkręcić na oborty to ona wtedy nie daje odpowiednio dozo paliwa.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
kolego sprawdź czy nie masz przedmuchów na kolektorze ssącym... jeśli zasysa lewe powietrze to przez nieszczelność w tamtym miejscu. Po rozgrzaniu robią się szczeliny a powietrze które się dostaje lub wydostaje ma ogromny wpływ na mieszankę... wtedy mogą Ci sie nie wkręcać obr.
Ja stawiam na to ze powietrze Ci tamtędy ucieka.. i silnik nie ma wystarczająco dużego zasysania powietrza do komory.


Sprawdź tez dolot... całą szczelność....



Jeszcze jest możliwe ze pompa paliwa Ci siada... jak chcesz wkręcić na obroty to ona wtedy nie daje odpowiednio dozo paliwa.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
ale przez pompe by niechcial odpalic tylko na cieplym silnku a na zimmnym by palil bez problemu?? chyba raczej nie wytlumacz mi gdzie te powietrze morze lapac bo wsztystkie weze i gumu sa szczelne :zdziwko:

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 15:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
A moze czujnik temperatury silnika jest padniety...i komp dostaje zle info ze silnik jest ciagle zimny i go zwyczajnie zalewa...

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
ale robilem diagnoze i niepokazal zadnych bledow komputer

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: szczecin
chyba masz kolego racje z tym czujnikiem bo kiedy niechce odpalic i juz zalapie to smierdzi wlasnie tak jak by byl zalany jutro kupie czujnik bo pewnie jest niedrogi :]

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
ale przez pompe by niechcial odpalic tylko na cieplym silnku a na zimmnym by palil bez problemu?? chyba raczej nie wytlumacz mi gdzie te powietrze morze lapac bo wsztystkie weze i gumu sa szczelne :zdziwko:





Wiesz co... jak masz kolektor ssący to on ma uszczelki tam gdzie styka się z głowicą może mieć przedmuchy na tych uszczelkach.

Pompa paliwa... Pompa nie jest podłączona tak ze daje ciągle tą sama miare paliwa... pompą steruje przekaźnik... to on mówi jej ile ma paliwa przekazać. Gdy komputer mówi jej ze potrzeba więcej paliwa wtedy ona się buntuje... buntuje bo może być nie sprawna... Zimna= wszystko szczelne, bez problemu... rozgrzana... = uszkodzone połączenia, spadek wydajności przez zużycie. Wtedy silnik sie nie wkręci na obroty bo nie dostaje dużo paliwa... NIE WIEM JAK MA PROŚCIEJ TO OPISAĆ...

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 22:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
śmierdzi bo jak go kręcisz to paliwo jest tłoczone cały czas a nie jest spalane.. więc normalne ze zalewa go.. A jak jest nadmiar benzyny w komorze to od razu jej nie przepali. Moim zdaniem wina lezy prrzy pompie...




Falowanie jest zawsze przy lewym powietrzu. i tego komputer Ci nie powie

Brak możliwości wkręcenia go na obroty jest spowodowany nie wydolnością pompy lub awaria przekaźnika sterowania pompy.

Jak by to był czujnik temperatury to by komputer by Ci wywalił błąd... a piszesz ze nic nie ma. I ten sam czujnik przekazuje info o temperaturze silnika na zegary... wiec tam tez powinieneś zauważyć błędny wskazania... niedogrzanie... na niebieskim polu.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL