BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 TD co sądzicie o tym silniku
PostNapisane: 1 września 2008, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: MyÂślibĂłrz
mam pytanie co sadzicie o silniku diesla w bmw a mianowicie o 2,5l, obecnie posiadam e36 316 i chcę ja zamienic na jakies kombi tylko zastanawiam sie nad dieslem 2,5l lub benzyna 2,0l maja podobne osiagi ktory silnik lepiej sie bedzie sprawowal, czy przy wyborze diesla zwracac uwage na przebieg??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam,

kolego, moj motor to wlasnie 2,5 TD. 115 PS. nie jest duzo, nie jest malo. moc to jednak ma. silnik duzo zywotniejszy od popularnego brata TDS. TDS z regoly jest zaryty. no w koncu to turbo diesel SPORT. jednak uwazam ze ludzie nie wiedza do konca do czego jest motor diesla. jak to wielu z nas wlascicieli diesla powatarza. najwiekszym problemem diesla jest jego poprzedni wlasciciel. powracajac do motoru 2,5 TD. ladnie sie zbiera. czuc moc, czuc 6 garow, slychac 6 garow. wlasnie slychac .... piekna praca. moze nawet deilkatniejsza niz TDS. ja jestem zadowolony, nie trzeba mi rakiety co pozera 20 litrow. tym bardzie ze czlowiek mlody. potrzebuje czegos co jest niezawodne i ekonomicze, a 2.5 TD na moje jest ekonomiczny. w trasie spala 6 literkow. Trasa wieden - bialystok (960km) jedno tankowanie pod korek, do domu dojezdzam z rezerwa zapalajaca sie 50 km przed domem. wiec ekonomia jest. watpie ze ktorys beznyniak by sie zmiescil w tej granicy ... poza tem, elastycznosc, malo redukcji, benzyniakom brak tego. ja jestem zadowolony, jak juz mowilem. no i oczywiscie polecam. mysle tylko ze na rynko o 2,5 TDciezej niz o 2.5 TDS.

trzymaj sie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: MyÂślibĂłrz
no a ile tys km taki silnik wytrzyma bez awarii?? no i czy czesci nie sa drozsze niz do benzyniaka??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 16:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
taka anegdota TDS to jest taki sam silnik jak TD tylko ze TDS wyposarzony jest W IC i ma inny program a co za tym wszystkim idzie jest mocniejszy bo ma 146 PS (nie jestem pewien dokladnej mocny)


Ja bym szukał TDS jaako ze td nie zachwyca osigami a w tds juz sie czyje ze sie jedzie,
wiem z doswiadczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Moim skromnym zdaniem 2.5 TD jest lepszy od 2.5 TDS ....ale to tylko moje zdanie :cwaniak:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 17:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Cytuj:
Moim skromnym zdaniem 2.5 TD jest lepszy od 2.5 TDS
ja uwazam ze jezeli to sa takie same silniki i cerpia czesta na te same dolegliwosci (np klopaty pompa paliwowa)

to dlaczego miałbym brac slabsza wersje skoro mege miec ten sam silnik przy lepszych osiagach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 18:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
rdk napisał(a):
to dlaczego miałbym brac slabsza wersje skoro mege miec ten sam silnik przy lepszych osiagach

Z tego co wiem, częściej "padają" tds-y. TDS to dobry silnik.... ale jak ma mały przebieg....a znaleźć taki to już naprawdę sztuka. Kiedyś chciałem kupić właśnie tds...ale każdy mówił..."daj sobie spokój, jak chcesz ropniaczka weź 2.5TD" Kiedyś był artykuł w BMW Trends o tej jednostce napędowej. Autorzy tego artykułu opisali wszystkie jej zalety i wady i wniosek był jeden...TDS owszem ale co najmniej 10 lat do tyłu. Koledzy nie wiem, może się mylę ale jednak jakoś bardziej przemawia do mnie 2.5TD niż TDS. Nie mówię też, że nie da się kupić w dobrym stanie TDSa, ale jak to przy używanych autach....kwestia farta :hyhy:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
marcellchen napisał(a):
2.5 TD na moje jest ekonomiczny. w trasie spala 6 literkow

osobiscie osiągnołem wynik 5 litrów przy bardzo spokojniej jezdzie bez wyprzedzania i max 100 km /h co do silnika TDS ma wieksze spalanie przecietnie o 1-2 litry jednak zarówno TD i TDS mają te same pompy wtryskowe które uwielbiaja płatac figle w postaci wycieków oraz ciezkiego odpalania na ciepłym , bemka która mam posiada nowy typ pompy wtryskowej tzw. indukcyjny i niema kłopotów z odpalaniem wiec radze szukac tego własnie silnika model po lifcie (1996 początek ) rozpoznasz ją po plastikowym kolektorze ssącym
i niewarto sugerowac sie licznikiem tylko stanem silnika , przy przebiegu ok 200 tys silnik powinien byc sychutki i wręcz pachnący :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
kazio1919, wiesz, nie chcialem pisac ze spalanie potrafi spac ponizej 6, by sie nie narazac na klotnie i spory, ale wiem ze to mozliwe.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 20:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
marcellchen napisał(a):
kazio1919, wiesz, nie chcialem pisac ze spalanie potrafi spac ponizej 6, by sie nie narazac na klotnie i spory, ale wiem ze to mozliwe.
kłócą sie tylko Ci którzy niemają takiego silnika :) ale ogólnie jak na taką pojemnośc to ten silnik bardzo mało pali ale trzeba lac dobre paliwo zalanie opałem czy słonecznikiem spowoduje .......

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Ostatnio edytowano 2 września 2008, 20:37 przez kazio1919, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
kazio1919, ostatnio tankowalem na orlenie, zawsze tam tankowalem po powrocie z austrii, i wlasnie teraz zauwazylem ze to paliwo to jakis biodiesel, co to jest ?? ojciec mowil mi ze to mieszanka ( dodatek rzepaku do ropy) zastanawiam sie czy to paliwo jest godne by je lac. ojciec mowil ze jego mesiek ( w210 2,9 turbo diesel) jezdzi na tym ok. nie wiem jak na to patrzec ?? zmienic stacje ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 05:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
w moim królestwie jest stacja co tez maja ten bio diesel za 4.05 a zwykła ropka za 4.27 wiec róznica jest , wogóle rożne sa opinie na temat biodiesla :/ ale jak juz pisałem wczesniej bmka jest wymagająca co do jakości paliwa wiec niebede ryzykował grzebania przy pompie dla kilku groszy
marcellchen napisał(a):
ojciec mowil ze jego mesiek ( w210 2,9 turbo diesel)
mesiek to na przetopionym smalcu pojedzie i nic mu niebedzie :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 06:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
sorka to sie na orlenie nie nazywa biodiesel tylko ekodiesel plus 50 ..... a co do meska, to wiesz to juz nie jest ten starej generacji motor ze wszytko polknie ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Może i wszystko ale pewnego pamiętnego dnia zalałem właśnie BIO i od tamtej pory z samochodem dzieją się dziwne rzeczy... Mowię o BMW e34 524 td... Mało tego że przy mocniejszym depnięciu w gaz zostawała chmura białego dymu to jeszcze w obecnym stanie nie mogę jej w ogóle odpalić :P ale to już podejrzewam że nie jest spowodowane złym paliwem... Jednak nie polecam tego typu paliw... Mało mocy i dużo spalin... Przynajmniej moim skromnym zdaniem... ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: MyÂślibĂłrz
a na co zwrocic uwage przy zakupie autka z takim silnikiem (rocznik 1996-98)??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 18:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
najlepiej umów sie ze sprzedającym zeby silnik był zimny zobaczysz jak pali puzniej nagrzej go do temp roboczej i zgas po ok 1 minucie zapal musi odburzyc od strzała (kontrolka od swiec zarowych niemoze sie zapalic jak silnik jest ciepły ) silnik powinien pracowac cicho bez zadnych stukań i pukań , przy gaszeniu silnika niemoze byc słychac żadnych rumotów (koło dwumasowe) i ogólnie musisz sprawdzic czy wszystko działą jezeli ato chcesz z klimą sprawdz czy taka działą , sprawdz czy auto niebyło bite i czy lakier jest jednakowy na kazdych elementach itd itc :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: MyÂślibĂłrz
dzieki za rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL