BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 21:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] złe spaliny po wymianie wydechu
PostNapisane: 13 września 2008, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=80543
Witam po raz kolejny! Problem z moją 320i jest następujący: poprzedni własciciel wywalił z niej katalizator, a w układ wydechowy wspawał jakieś wąskie rury, zatem założyłem katalizator, grube rury i wymieniłem końcowy tłumik. Jadę na analizę spalin i wychodzi mi 300 ppm węglowodorów HC w spalinach :( norma to ok 50-100... Reszta składników OK. Zaznaczam, ze byłem na kompie, testowano też sondy lambda i wychodzi że z silnikiem wszystko gra, wymienione były fitry paliwa, powietrza, oleju oraz sam olej... No i silnik ma 205 tys, z tego 99% jeździła kobieta 64 lata, wiec chyba nie zbiera mu się na smierć techniczną...

W czym tkwi diabeł?...

Pozdrawiam wszystkich!

PS Dodam jeszcze dokładne wyniki pomiaru:

przy 700obr/min:
CO 0,62%
CO2 14,39%
HC 112ppm
O2 0,95%
NO 0ppm

przy 3 tys. obr/min:
CO 0,48%
CO2 14,5%
HC 324ppm
O2 0,93%
NO 0ppm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 19:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego według mnie to wina katalizatora
jaki katalizator założyłeś?
bo chyba nie oryginalny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=80543
Zgadza się, założyłem uniwersalny Bosal ale w dobrym (?) warsztacie... :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 10:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
i to jest chyba przyczyna podobno objaw zapachu zgniłych jajek czyli nadmiaru węglowodorów jest objawem padniętego kata.
ale niestety oryginalny kat. do bmw kosztuje około 1000 euro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 11:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Sonda sprawna jak piszesz, ale czy Ty ją zmieniałeś na nową czy jest ta sama? Bo tak sobie myślę, że jak sonda by była inna i nie pasowała do Twojego modelu to może wysyłać złe sygnały do kompa i np. powoduje to podawanie zbyt bogatej mieszanki - efekt? nie całkowite i nie zupełne spalanie, które powoduje zbyt dużą ilość węglowodorów. Koledzy co powiecie na moją teorię? :23:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 12:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Owszem ale kolega twierdzi że sądy są OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=80543
Sondy są ok, oscylują i na 99% są oryginalne. Ponadto spalanie i działanie auta nie pozostawia nic do życzenia, mieszczę się w ok. 9-9,5 l/100.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL