BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 16:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Chwilowy brak mocy powyżej 120 km/h.
PostNapisane: 16 września 2008, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Szczecin
Witam.Mam od jakiegoś czasu następujący problem z autem ( E36 316i ).
Mianowicie po przekroczeniu ok. 120 km/h auto przestaje jechac.
Mimo wcisniecia gazu do dechy nie che iść wiecej a glos dobiegajacy z auta staje sie dziwny ( duzy szum.cos ala bulgotanie.. ) .
Po kilku kilometrach takiej jazdy czesto jest tak ze auto nagle odzyskuje moc i jedzie dalej żwawo, aby po pewnym czasie znowu sie przymulic. Czesto w takiej sytuacji pomaga chyba jak pulsujaco ponaciskam gaz - wydaje mi sie wtedy że szybciej odzyskuje "moc".
Co to może być ? Czy ktoś to może przerabiał ? Czy moze to przepłymowierz , lambda albo katalizator ? A moze zupełnie coś innego ?
Prosze o jakies podpowiedzi....
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Chwilowy brak mocy powyżej 120 km/h.
PostNapisane: 16 września 2008, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: Warszawa / Ostroleka
danieldd napisał(a):
Witam.Mam od jakiegoś czasu następujący problem z autem ( E36 316i ).
Mianowicie po przekroczeniu ok. 120 km/h auto przestaje jechac.
Mimo wcisniecia gazu do dechy nie che iść wiecej a glos dobiegajacy z auta staje sie dziwny ( duzy szum.cos ala bulgotanie.. ) .
Po kilku kilometrach takiej jazdy czesto jest tak ze auto nagle odzyskuje moc i jedzie dalej żwawo, aby po pewnym czasie znowu sie przymulic. Czesto w takiej sytuacji pomaga chyba jak pulsujaco ponaciskam gaz - wydaje mi sie wtedy że szybciej odzyskuje "moc".
Co to może być ? Czy ktoś to może przerabiał ? Czy moze to przepłymowierz , lambda albo katalizator ? A moze zupełnie coś innego ?
Prosze o jakies podpowiedzi....
Pozdrawiam
Trzeba sprawdzić na komputerze ja obstawiam sondę lambda lub czujnik położenia przepustnicy

_________________
Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
(jesli pomoglem kliknij pomogl)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 00:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
a ja obstawiam ROZRZAD ;)

u mnie objawy nastepujace.. .kupielm - v max 220 pozniej zaczelo spadac... no i kiedy juz v max zostalo przy 160 naszczescie dostalem info ze to moze byc uklad rozrzadu... na zimnym silniku moze troszke zawory stukaja?

objawy - do predkosci max zbierala sie nawet ok... pozniej zmula nierowna poraca silnika i spadek predkosci... po wcisnieciu sprzegla i zmniejszeniu obrotow silnika moc powracala...
(lub bez tego sprzegla) - cisnalem do v max, po czym predkosc spadala (dalo sie odczuc nierowna prace silnika) do np 140 i pozniej znowu moc przybywala... ale tylko do 160 ( czy tam 180) i powtorka z rozrywki...

lekarstwo: wymiana rozrzadu (ja odpuscilem sobie walek bo byl ok - to najtrwalszy element)

przyczyna - w glownej mierze zaniedbanie olejowe

teraz od dluzszego czasu v max tylko 200-210 na 220 mozliwych

w ciagu roku zrobilem 100.000km. w polowie tego dystansu robilem rozrzad.

Nie wiem jeszcze co jest przyczyna tego ze nie moge juz jechac 220... walka trwa... sugestie mile widziane... moze kat. sie zapchal kiedy uzywalem tanszego oleju - orlen, ktory wypluwany byl przez wydech? obecnie polsynt. - castrol - ja osobisice polecam. :ok:

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 17:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
danieldd i co...? udalo sie? pomoglem cos? olej najlepiej markowy syntetyk, lub polsynt.

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 18:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
318 i nawet 220 km/h ??? Katalogowo jest 213 i to w is.Hmmmm

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
w innym katalogu pisze ze moj model moze max 183kmph... a tu jednak nie... pamietam ja i lilka osob z ktorymi jechalem... do 200 sie nie prosila... kolejne 20 - czyli do 220kmph juz miala ciezej, ale wystarczylo chwilke poczekac... i 220 gotowe... nie pamietam tylko jak z obrotami silnika kiedy byla odcinka... byc moze ktos cos kombinowal wczesniej i odcinka byla kolo 7.000 jesli jest to mozliwe...? pozniej oddalem do zresetowania kompa, tzn. kasowanie bledow i inspekcji... niestety chyba ja zaniedbalem jesli chodzi o olej i juz nie moge dosc do tego co bylo wczesniej... ale walcze... ;)

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 11:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
No dziwna sprawa. A nie orientujecie się jaką v-max powinien mieć 1,8is coupe? Katalogowo różnie piszą (213, 205).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
beciak katalogowo niby 213km/h ale zawsze można sprawdzić czy tak jest :hyhy: :hyhy: ja tez wlasnie planuje sprawdzic bo u mnie w 2.0 w katalogu jest napisane 214km/h, tylko pasuje letnie gumy zalozyc :):)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 14:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
No wypadało by obudzić te konie wreszcie :D 205 w cztery osoby to już było, ale droga się skończyła :P Niby zapas mocy jakiś był...Dlatego się pytam bo może ktoś testował maxa to bym porównał w razie czego :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL