BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ciężko zapalić. Trzeba chwile kręcić i przygazować no
PostNapisane: 16 września 2008, 18:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Ciężko zapalić trzeba kręcić chwile i gaz do dechy wtedy złapie i na chwile obroty falują, zdarza sie to czasami nie wiem od czego to zależy raz nie ma takich objawów raz są :/ przeważnie zdarza sie tak jak autko jest rozgrzane i zostawie je na jakieś 30 min i póżniej chce zapalić ale nie ma regóry bo nieraz ma ten problem jak odpalam rano.

Nie mam pojęcia co to może być dolot szczelny krokowy czyszczony nowe świece.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 21:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
mam taki sam problem raz pali od kopa a czasami musze go pomeczyè chwilke i jak zapali to chodzi jakby na pieè garow i po chwili wszystko wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ciężko zapalić. Trzeba chwile kręcić i przygazować no
PostNapisane: 18 września 2008, 10:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: Warszawa / Ostroleka
lukas88 napisał(a):
Ciężko zapalić trzeba kręcić chwile i gaz do dechy wtedy złapie i na chwile obroty falują, zdarza sie to czasami nie wiem od czego to zależy raz nie ma takich objawów raz są :/ przeważnie zdarza sie tak jak autko jest rozgrzane i zostawie je na jakieś 30 min i póżniej chce zapalić ale nie ma regóry bo nieraz ma ten problem jak odpalam rano.

Nie mam pojęcia co to może być dolot szczelny krokowy czyszczony nowe świece.
Może być wiele przyczyn załoł bym od zmiany swiec i filtra paliwa a także od sprawdzenia pompy. jeśli nie pomoże trzeba jechać na komputer na diagnozę.

_________________
Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
(jesli pomoglem kliknij pomogl)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57/30D
Tak jak wyżej może być wiele przyczyn napisz czy kręci szybko czy pomału bo może akumulator być do wymiany ja tak miałem , obroty to wypnij krokowca jeśli są ok to wiesz co go boli już, lub na chodzie odkręć wlew oleju od silnika jeżeli obroty się ustabilizują to coś jest z powietrzem ale tak jak mówie zacznij od krokowca (regulator biegu jałowego).
Możesz go psiknąć WD-40 i po 15 min zał. na wolnych obrotach zostaw go na 5 min. komp się sam ustawi. A z odpaleniem to prawdopodobnie świece odkręć i zobacz jak wyglądają bo jak są mokre to świece zalewasz - wniosek mogą nie dawać iskry takiej jak potrzeba + twój pełny gaz :P. OFC mogą być też kable wysokiego napięcia (zwarcie).
Mam nadzieję że coś pomogłem :) :1.2:
P.S. Jeżeli masz nówka świece to czy jest dobrze ustawiona przerwa? (0,7-0,9 mm)

_________________
Libacja tak bawić się nie trza
za dużo wódy za mało powietrza
łatwe kobiety , marihuana a z rana
...................KAC!!!....................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 11:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
nie odpalaj dodajac gazu po drugie wyczyść kroka .....tak jak kolega wyzej odepnij go zobacz czy bedzie dobrze jeśli tak wymontuj w domu wypłucz dobrze... najlepiej w jakiejś benzynce albo jakimś środkiem do czyszczenia elementów silnika....wysusz wstaw i odpalaj śmigiełka i śmigaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 11:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
akumulator kręci dobrze... krokowca czyściłem jak go odłącze to zgaśnie, jak odepne przepływke jest to samo.. świece kupione nowe z katalogu wybrane pod silnik wiec przy przerwie nic nie grzebałem bo powinna być ok.

będe musiał sprawdzić czy nie zalewa świec tak jak kolega mówi

bo w tym jest cały problem że nie zdarza się to cały czas lecz sporadycznie nie może zapalić i jak załapie obroty falują i jak przygazuje to załapie do 2 tyś i póżniej obroty ładnie równiutko trzyma....

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
A ja podpowiem trochę z innej beczki....
PISZESZ KOLEGO ŻE: "Ciężko zapalić trzeba kręcić chwile i gaz do dechy wtedy złapie"
Kuzyn miał problem z odpalaniem... sprawdził pompę, akumulator, alternator...
i nic... okazało się ze wystarczyło wymienić filtr paliwa bo był tak zawalony że nie chciało paliwo lecieć!
najpierw ustal przyczynę czemu nie łapie podczas zapalania... potem barw się z falującymi obrotami!

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57/30D
Nie można uruchomić silnika lub jest go trudno, przyczyny:
1.Sprawdzić układ zapłonowy
2.Zbyt niskie ciśnienie sprężania silnika
3.Rozciągnięty łańcuch rozrządu
4.Uszkodzona uszczelka głowicy
Sprawdź to może coś z tym oprócz tego co pisaliśmy wcześniej pompa paliwową też! GL&HF :04:
P.S. Prawidłowy sposób uruchamiania silnika;
Wcisnąć "lekko" pedał przyspieszenia, sprzęgło i kręcić do uruchomienia silnika.

_________________
Libacja tak bawić się nie trza
za dużo wódy za mało powietrza
łatwe kobiety , marihuana a z rana
...................KAC!!!....................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Raczej fani BMW nie mają LEKKIEJ nogi :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57/30D
No i tu się zgadzam :)) :padam: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Libacja tak bawić się nie trza
za dużo wódy za mało powietrza
łatwe kobiety , marihuana a z rana
...................KAC!!!....................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Morfii napisał(a):
najpierw ustal przyczynę czemu nie łapie podczas zapalania... potem barw się z falującymi obrotami!

no dokładnie pierwsze chce to wyeliminować ale wspomniałem o falowaniu bo kiedy zapala normalnie to obroty nie falują, falują one wtedy gdy ciężko odpala

Morfii napisał(a):
sprawdził pompę, akumulator, alternator...
i nic... okazało się ze wystarczyło wymienić filtr paliwa

pompa 2 miesiące temu wymieniam , filtr akumulator i alternator też ok.

DarkVenomPL napisał(a):
3.Rozciągnięty łańcuch rozrządu

w moim silniku jest akurat pasek zrobione 40tyś jak auto wróci od lakiernika to będe zmieniał to sie okaże ... ale może i tu jest pies pogrzebany

po wymianie pasku roz. wymienie jeszcze kable do świec zobaczymy wtedy, no i napisze czy co pomogło czy nie

narazie dzienki chłopaki za rady przynajmiej mam jakiąś baze

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Zegrze
witam kolego ze swoja 530d walczylem 2 miesiace zimny palil pojezdzilem i nie chcial zapalic nie wiedzialem co to jest szukalem na forum kolezy pisali czujnik walu ale komputer nic nie pokazywal kazdy mechanik mowil ze samochod igla bo mu nie gasl. Az w koncu znalazlem to nie zadna elektronika tylko mechanika sciagnij rure od turbiny i zobacz czy nie jest w srodku zabrudzona zaschnietym olejem i innym syfem z silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 20:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
koledzy problem nadal jest

wymienione: :]
-pompa paliwa
-świece
-filtr powietrza
-lambda
-filtr paliwa

I problem jest nadal tzn jak autko jest rozgrzane i odstawie je na jakieś 10 min to musze długo kręcić aż wkońcu zapapie. Jak go zostawie na 1-2 min to jest ok i pali za pierwszym razem. :zakrecony:

Kiedyś rozbierałem przepływke i widziałem że ten cały czujnik jest brudny może przez niego te efekty?? Czym go przeczyścić żeby go nie uszkodzić???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Lukezz napisał(a):
Kiedyś rozbierałem przepływke i widziałem że ten cały czujnik jest brudny może przez niego te efekty?? Czym go przeczyścić żeby go nie uszkodzić???


jesli masz przeplywke z goracym drutem to pokrywasz go preparatem w sprayu do czyszczenia czesci elektronicznych i czyscisz bardzo delikatnie np. patyczkiem do uszu, rowniez mozesz go nasaczyc. Brudny drut powoduje odczyt nieprawidlowych wartosci aczkolwiek nie wiem czy czyszczenie pomoze na problemy z odpalaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie problem leżał w niesprawnym regulatorze ciśnienia paliwa :zdziwko: , w określeniu przyczyny pomógł mi MirMił :padam: teraz autko pali na dotyk i jest tak jak ma być :)

wiec jeżeli ktoś ma podobny problem to niech sprawdzi sobie ten regulator

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
Lukezz napisał(a):
panowie problem leżał w niesprawnym regulatorze ciśnienia paliwa :zdziwko: , w określeniu przyczyny pomógł mi MirMił :padam: teraz autko pali na dotyk i jest tak jak ma być :)

wiec jeżeli ktoś ma podobny problem to niech sprawdzi sobie ten regulator
gdzie jest ten regulator cisnienia i waz od odmy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
regulator ciśnienia nr 6 jak zciągniesz węzyk 11 i będzie lecieć albo będzie tam paliwo regulatro do wymiabny
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-13_0366/

z odmą sie nie bawiłem ale wydaje mi sie że to jest nr 6
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_0179/

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko zapalić. Trzeba chwile kręcić i przygazować no
PostNapisane: 2 czerwca 2011, 13:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Galicja
Witam!
Mam pytanie! Czy może ktoś z Was orientuje się jakie ciśnienie powinien mieć regulator ciśnienia paliwa do BMW e30 316i z 89r.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko zapalić. Trzeba chwile kręcić i przygazować no
PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40
Lukezz, Witam Kolego. Mam taki sam problem odkąd kupiłem swój egzemplarz E36. Tyle, że ja mam lpg sekwencyjne. Ciężko mi odpalić i na gazie i na benzynie. Jak zrobiło się ciepło, to i na ciepłym silniku są problemy. Raz na 100 zapali ładnie z takim skokiem obrotów gdy zatrybi. Ale głównie to kręci kilka sekund i w końcu z gazem do dechy łapie i cholernie faluje. Poradzisz coś kolego. Czy Ty masz gaz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL