BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 18:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Silnik - ciężko pali na ciepłym, nie równe obroty
PostNapisane: 13 października 2008, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: MyÂślenice
Witam!!!

Mam problem z moją E30 1.8 M40..
Na zimnym silniku pali mi na dotyk, jak trochę pojeżdżę i jest gorący też pali dobrze,ale jak postoi gdzieś godzinkę to muszę ją kręcić 7 do 8 razy aż złapie. Auto mam na gazie ale pali na benzynie później się sam przełancza jak je prze gazuje, jeszcze na gazie skacze troche na wolnych obrotach ale po chwili się stabilizuje. Dziś jak jechałem na benzynie zauważyłem, że tak do 4.5 tys ładnie się wkręca a później tak jakby słabnie, tzn nie spadają jej obroty tylko idą wolniej i trochę też jakby przerywała, przynajmniej takie miałem odczucie...

Dodam że ostatnio wymieniłem kopułkę, palec i świece na nowe, nic nie pomogło....

Proszę was o porady co się może dziać , jak to zlikwidować...

Z góry dzięki i pozdrawiam....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 19:18 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ewentualnie jego połączenie. A słabnięcie powyżej 4,5 tys. obrotów może być objawem wytartego wałka rozrządu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 08:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: MyÂślenice
Maaaad a mógłbyś mi jeszcze powiedzieć w którym miejscu go szukać... Niestety nie wiem za bardzo.

Co do obrotów to możliwe że pompka paliwa może się już kończyć ......?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 11:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Jesli chodzi o problem z silnikiem i niewkrecanie sie na obroty jest to na 80% walek i popychacze. Jest mozliwosc ze bedzie to pompka paliwowa, skoro piszesz ze lekko przerywa. Polecam poszukanie tematow dotyczacych podobnych problemów z M40, bo jest ich bardzo duzo.

"Skakanie" na wolnych obrotach to prawdopodobnie silniczek krokowy, choc mozliwe jest ze skoro przerywa roowniez gdy go wysoko krecisz, sa to kable WN (u mnie bylo tak ze przy 4,5tys chwilowo gubila iskre i telepalo ja na wolnych). Tak wiec mozliwosci jest sporo. Zaczynaj sprawdzac po kolei zaczynajac od tych, gdzie nie trzeba nakladow finansowych :)



-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... hlight=m40 <-----

-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19744 <-----

Pomogł? ;)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: MyÂślenice
Dziś przeczyściłem silniczek krokowy, a przy okazji okazało sie że była podwinięta gumka , która wchodzi do kolektora ,a do której wchodzi silniczek... Ciągła przez to lewe powietrze... po wyczyszczeniu i poprawieniu tej gumki bunia ładnie trzyma niskie obroty.. na gazie i benzynie... dziś też jej zrobiłem mały test z kręceniem jej na obrotach i dokręcała do niecałych 6,5 tys. do 4 biegu bo już nie miałem gdzie 5 wrzucić :) ale wydawało mi się że normalnie sie wkręcała bez spadku mocy czy jakiegoś dławienia...

Sprawdziłem też pompkę paliwa i podaje dobrze, filtr paliwa też nie zapchany..
Zostaje tylko problem palenia na ciepłym silniku...
Aily Dzięki za linki... właśnie myślę że to może być wina dźwigienek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL