BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 18:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 2.5 pękła misa olejowa, czy zatarł się silnik ???
PostNapisane: 18 października 2008, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 12
Lokalizacja: Ząbkowice
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Witam

Mam możliwość kupna e30 touring z silnikiem 2.5 benzyna 1990r. z pełnym wyposażeniem jakie było w tym modelu, jedyna wada bemki jest taka że kobieta która jezdziła nią wcześniej uderzyła w krawężnik i rozwaliła miskę olejową. Z tego co mówiła silnik zgasł i podczas holowania ze spodu lał się jeszcze olej.

Jak sądzicie, czy silnik mógł się zatrzeć ?? i jak to sprawdzić przed kupnem ?

Czekam na pomocne wypowiedzi.
Z góry dziękuje, Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 18 października 2008, 19:00 przez marcin_87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
witam
jeżeli silnik był szybko zgaszony to nic mu się nie stało
jak chcesz go kupić to niech sprzedający wymieni misę olejową i zaleje nowy olej i będzie wszystko jasne
jeżeli nie chce tego zrobić to pewnie jest coś nie halo z tym autem
a i jeszcze jedno wszystko zależy od ceny auta :cool: :cool:

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 13:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
jesli reszta jest super to mozna pokusic sie o SWAP na m50b25 na przyklad :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 13:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
to zależy,jeśli podczas holowania lał się jeszcze olej(jeśli to prawda) to prawdopodobnie misa nie uległa takiemu uszkodzeniu że zaraz po uderzeniu silnik stracił smarowanie bo uciekł cały olej.z drugiej strony zastanawiające jest to że silnik zgasł zaraz po uderzeniu,jest taka opcja że mógł się zatrzeć bo dno misy poszło sporo do góry uniemożlwiając zasysanie oleju przez smok,ale wtedy musiałaby podjechać kawałek a napisałeś że zgasł zaraz po uderzeniu. Myślę że silnik jest dobry a zgasł bo mogło się coś odłączyć.Przed kupnem sprawdź jeszcze jak wygląda ta misa(czy czasem jej razem z wałem nie obcięła:) ) zdejmij przewody i sprawdź przez chwilkę jak się zachowuje przy kręceniu rozrusznikiem.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Z Polski
To ponoć było tak że kobieta uderzyła w krawężnik, (bemka jest obniżona) przejechała jeszcze jakiś kilometr, zapaliła się lampka od oleju i silnik zgasł ale po tym wylewały się jeszcze resztki oleju Tak wyglądała jej historia, wiem bo słyszałem :P


Mogło być tak że uderzyła, misa pękła olej wylewał sie powoli a kiedy poziom spadł poniżej minimum komputer wyłączył zapłon ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
psiorek napisał(a):
To ponoć było tak że kobieta uderzyła w krawężnik, (bemka jest obniżona) przejechała jeszcze jakiś kilometr, zapaliła się lampka od oleju i silnik zgasł ale po tym wylewały się jeszcze resztki oleju Tak wyglądała jej historia, wiem bo słyszałem :P


Mogło być tak że uderzyła, misa pękła olej wylewał sie powoli a kiedy poziom spadł poniżej minimum komputer wyłączył zapłon ??


wg mnie malo prawdopodobne zeby bylo cos takiego, co wylaczy motor gdy jest malo oleju. Wydaje mi sie ze byloby to nawet niezgodne z prawem, bo silnik moglby zgasnac w jakiejs niebezpiecznej chwili (z tego powodu immo tez obecnie nie moze gasic silnika wg przepisow). Jedyne co moglo zgasic silnik, to czujnik uderzeniowy (czy jak go nazwac), ktory odcina prad przy wypadku (bynajmniej w fiacie takie cos jest), ale jesli po przydzwonieniu jechala nadal to jego mozna wykluczyc

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 17:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
nie sadze by e30 miala takowy czujnik...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 17:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Słuchaj, jeżeli kobieta przejechała kilometr nawet jak by przejechała 500m to nie wiem jaka mała by musiała być by ta dziurka żeby olej się nie wylał po około 30 sekundach.
Olej jak jest rozgrzany to leje się jak woda nie jest to smar że będzie kapał :P
I każdy kto w e30 rozwalił miskę wie że dziura to jest dość spora.

Co do tego czujnika stukowego to nic takiego w e30 nie ma.

Aha olej który wylał się na lawecie mógł zostać na dnie miski i trochę się polało.

Kolega adaho997 dobrze napisał, niech sprzedający wymieni miskę zaleje olejem i wtedy jak będzie ok to go kup.

Mało która kobieta patrzy na deskę, założę się że jak samochód zgasł to zobaczyła że kontrolka się zapaliła :P, a kontrolka od oleju zazwyczaj zapala się jak samochód gaśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 23:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
:) czyli najprawdopodobniej stanęły panewy

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 01:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
kiedyś kupiłem taką e30 325i z pękniętą miską i niby odrazu po pęknięciu silnik został zgaszony, założyłem nową miskę, dwa miesiące jazdy silnik do remontu, panewy zaczęły grać, przez te dwa miesiące wciągała olej jak głupia, nie polecam takich wynalazków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Z Polski
A jeśli wsadzę do niej akumulator i spróbuje zakręcić rozrusznikiem to czy można po tym poznać czy sie zatarła ?

Bo jeśli tak to nie powinna zakręcić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
nie musiała się odrazu zatrzeć, mogła się trochę "przytrzeć", bez rozebrania silnika raczej tego nie sprawdzisz, założysz miskę odpalisz będzie niby wszystko dobrze tak jak u mnie, ale będzie to już końcówka silnika, stary nie baw się w to, chyba że liczysz się z remontem silnika albo jego wymianą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL