BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 18:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325i M50B25 Szarpanie autem i niestabilne wolne obroty
PostNapisane: 22 października 2008, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Z góry przepraszam za to „wypracowanie” ale chce dokładnie opisać całą sytuacje.
Auto:BMW E36 coupe 93r, motor: M50B25 vanos.Od jakiegoś czasu auto dziwnie sie zachowuje.Objawy nie występują non stop ale od czasu do czasu, a ostatnio coraz częściej.Podczas jazdy po mieście z małą prędkością, dość często ze stałą prędkością np 40-60km/h na 2-3 biegu auto dostaje „czkawki” i zaczyna szarpać.Jak auto przyspiesza to szarpanie nie występuje.Kilka razy miałem też taką sytuacje że auto nie chciało w ogóle jechać do 3 tys obrotów a powyżej 3 tys objawy ustąpiły i silnik działał normalnie.Odczuwalne jest też małe szarpnięcie przy zmianie biegów nawet jak robie to bardzo delikatnie.Kolejną sprawą są wolne obroty które stabilizują się dopiero po kilku-kilkunastu sekundach „bujania” sie pomiędzy 400-1000 obr.Czasami auto nawet przygasa a obroty schodzą prawie do zera po czym gwałtowanie skaczą do ponad 1000 obr.Kilka razy zdarzyło sie nawet że auto zgasło.Po ponownym odpaleniu objawy ustają lub zmniejszają się ale po jakimś czasie znowu wracają.Auto nie ma żadnych problemów z odpalaniem.Efekt bujania sie obrotów praktycznie nie występuje gdy silnik jest „zimny”.Po rozgrzaniu się silnika problem się nasila ale i tak nie występuje w każdej sytuacji.Na przykład jadąc 100km/h wrzucam na luz to obroty ładnie spadają do 700 i tam pozostaja bez zadnego bujania sie lecz gdy jade wolno na parkingu lub w korku i musze sie zarzymać to już wtedy obroty są nierówne.Potrafi delikatnie zabujać obrotami nawet jak auto jest odpalone a ja wysiąde i zamkne drzwi.Auto przy tym dosyć sporo pali ale to jestem w stanie jakoś wyjaśnić ponieważ najczęściej robie krótkie odcinki (4-6 km) i pewnie non stop latam na „ssaniu”.Jak jade w dłuższa trase to spalanie wychodzi w normie.Próbuje sie uporać z tymi problemami ale już powoli kończą mi się pomysły.W aucie jest nowa sonda Lambda Boscha kupiona w zeszłym roku, są też nowe świece NGK, nowy czujnik położenia wałka rozrządu (używka ale sprawna), nowy filtr paliwa i nowa guma za przepływką.Przepustnica i silniczek krokowy były czyszczone.Wczoraj byłem na diagnostyce komputerowej i jedyne co wyskoczyło to błąd sondy Lambda.Dziwne jest to że sonda była jakby zawieszona i na początku nie było z nią połączenia.Po chwili działała tylko w wysokim zakresie wartości ale jak silnik osiągnął optymalną temp. to zaczęła pracować niby poprawnie, ale koleś który robił diagnostyke i tak miał do niej jakiś zastrzeżenia.Po ponownym skanowaniu już nie wywalało błędu sondy ale auto nadal miało niestabilne obroty.Komp nie wywalił błedu cewek ani żadnego innego czujnika.Przepływka ok, czujnik temp ok.Komputer w aucie był resetowany zgodnie z instrukcją.Lewego powietrza raczej nie łapie bo gdyby tak było to objawy były by non stop a tak nie jest.Musze jeszcze dokładnie sprawdzić czy cewki nie mają przebicia ale to chyba nie bedzie powodem takich objawów.Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy (był czyszczony ale może i tak jest uszkodzony) ale nie chce już w ciemno kupować więcej części.Bardzo możliwe też że jest coś nie tak z tą sondą bo podobno jakieś dziwne dane podawała momentami, a ostatnio miałem nawet taką akcje że ostro pogoniłem tą moją furke spod świateł i na 3 biegu nagle poczułem że troche zamuliła.Na następnym skrzyżowaniu już ostro przygasała a jak pojechałem na parking pod dom to zgasła.Jadąc wyraźnie była zamulona.Po ponownym zapaleniu ostro było czuć benzyne z wydechu więc pewnie lała wache na maxa.Następnego dnia rano auto odpaliło jak nowe i pojechałem do pracy.I o co tu chodzi?Czy to bedzie wina sondy? Może macie jakieś pomysły.Prosze o pomoc!!!

P.S. W aucie nie ma katalizatora a seryjny dolot jest zastąpiony dedykowanym K&N’em.W ECU jest też kość z programem Dinan’a.Jak nie występują w/w objawy to auto zapina naprawde przyjemnie ale czasami jak je „coś” dopadnie to jest odczuwalnie słabsze ale bez problemu wkręca sie nie obroty.

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 325i M50B25 Szarpanie autem i niestabilne wolne obroty
PostNapisane: 22 października 2008, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
zaq1982 napisał(a):
.Lewego powietrza raczej nie łapie bo gdyby tak było to objawy były by non stop a tak nie jest..


Z tym stwierdzeniem nie do końca się zgodze u mnie byl trafiony wąż od powietrza wolnych obrotów i czasami z garazu nie mogłem wyjechac a czasmi było ok.
Po drobnej operacji z tasmą izolującą jest wszystko ok

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 22:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Cos nie gra z sondą lambda - na kompie widzisz raz nie pracowala dobrze, potem juz lepiej - tak samo jest podczas jazdy. Sa takie przypadki ze ciezko zdiagnozowac o co tym sondom chodzi, wymieniasz na nowe i dalej to samo sie dzieje. Dobrze byloby usunac ja ze sterownika ECU - jedz do tego tunera ktory zmienial ci program i popros o taki ktory nie ma sondy lambda, ponoc wystepowaly takie. Nie bedzie wtedy on bral pod uwage odczytow z sondy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 23:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
a moze pompa paliwa cos szfankuje ?

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 09:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
krilan napisał(a):
zaq1982 napisał/a:
.Lewego powietrza raczej nie łapie bo gdyby tak było to objawy były by non stop a tak nie jest..

Z tym stwierdzeniem nie do końca się zgodze u mnie byl trafiony wąż od powietrza wolnych obrotów i czasami z garazu nie mogłem wyjechac a czasmi było ok.
Po drobnej operacji z tasmą izolującą jest wszystko ok


Masz na myśli przewody wychodzące z gumy za przepływką do silniczka krokowego i do kolektora dolotowego?Są OK! Przeglądałem je przy okazji wymiany tej gumy i czyszczenia silniczka krokowego.Pozatym gdyby łapał lewe powietrze to by poprostu przygasał a on zgasł mi tylko ze 2 razy ale obroty mu falują bardzo często i czuć nieprzepalone paliwo z wydechu więc raczej jest to spowodowane złą dawką paliwa a nie powietrza.



qrax napisał(a):
Cos nie gra z sondą lambda - na kompie widzisz raz nie pracowala dobrze, potem juz lepiej - tak samo jest podczas jazdy. Sa takie przypadki ze ciezko zdiagnozowac o co tym sondom chodzi, wymieniasz na nowe i dalej to samo sie dzieje. Dobrze byloby usunac ja ze sterownika ECU - jedz do tego tunera ktory zmienial ci program i popros o taki ktory nie ma sondy lambda, ponoc wystepowaly takie. Nie bedzie wtedy on bral pod uwage odczytow z sondy


Też mi sie wydaje że coś jest nie tak z lambdą.Widziałem co sie z nią działo jak podłączyłem auto do kompa i niby działała ale dane przez nią podawane były jakieś dziwne.Właśnie boje sie tego że nawet jaką ją wymienie to i tak bedzie podawała złe dane.Nie wiem co z tym zrobić.Nie chce jej usuwać z ECU bo wtedy spalanie już zawsze bedzie bardzo duże.Żaden tuner nie zmieniał mi programu bo zmieniłem go sobie sam poprzez zamiane kości w ECU.Kość z programem kupiłem od jednego gościa z forum który dużo ich sprzedaje.Do niedawna nie było z tym żadnych problemów więc wątpie że jest to wina tego "chipa".Przecież dawkowanie paliwa jest zależne od danych podawanych z czujników (położenia wałka rozrządu, lambda, przepływką) a nie z samej kości w ECU.Na wszelki wypadek zamienie tego chipa na orginalną kość żeby zobaczyć czy coś sie zmieni.



kantor napisał(a):
a moze pompa paliwa cos szfankuje ?


Gdyby pompa była zepsuta to by pewnie nie dawała odpowiedniego ciśnienia paliwa co by sie objawiało niedomaganiami silnika na wysokich obrotach a niczego takiego nie zauważyłem.Auto sie dobrze wkręca na obroty i nie dusi sie.Spokojnie moge ją ciągnąć do 6 tys obr.Nie odcina wcześniej.Czasami jest tylko zamulona ale to raczej ze złej dawki paliwa.Na 100% za dużej dawki ale to już napewno nie wina pompy bo ona nie jest w stanie podać za dużo paliwa.To jest regulowane przez regulator ciśnienia paliwa a to paliwo którego jest za dużo wraca do zbiornika z powrotem.

_________________
Obrazek
325i


Ostatnio edytowano 23 października 2008, 09:48 przez zaq1982, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 09:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 197
Lokalizacja: KrakĂłw
Kolego a sprawdziłeś te fajki? (czy nie ma przebić na cewkach)
:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
2fast4u napisał(a):
Kolego a sprawdziłeś te fajki? (czy nie ma przebić na cewkach)


No przeglądałem je tylko ostatnio, ale nie było żadych widocznych oznak uszkodzeń itp ale musze je jeszcze sprawdzić na zapalonym aucie w nocy (sprawdze czy nie świecą za bardzo).Pewnie jakoś na dniach to zrobie.

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 10:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 130
Lokalizacja: siemianowice śl
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166411
hmm a moze odepnij z wtyczki przeplywke i zobacz co sie bedzie działo

_________________
bmw 4 life


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
kantor napisał(a):
hmm a moze odepnij z wtyczki przeplywke i zobacz co sie bedzie działo


Próbowałem.Jak tylko odłączyłem przepływke to auto zgasło więc raczej przepływka jest sprawna.Komputer też nie wykazał żeby coś było z przepływką nie tak.

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 10:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Piszesz, że sonda zaczyna pracować dopiero wtedy, gdy osiągnie odpowiednią temperaturę - możliwe, że podgrzewanie sondy nawala, spotkałem sie już z takim przypadkiem i objawy były podobne to Twoich.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
marcinekzdw napisał(a):
Piszesz, że sonda zaczyna pracować dopiero wtedy, gdy osiągnie odpowiednią temperaturę - możliwe, że podgrzewanie sondy nawala, spotkałem sie już z takim przypadkiem i objawy były podobne to Twoich.


Właśnie to też jest mój typ.Myśle że to najbardziej pradwdopodobna przyczyna ale nie wykluczam też innych opcji więc czekam na dalsze sugestie.Da sie jakoś sprawdzić sonde lambda? Chyba nie.Możliwe że to podgrzewanie tylko da sie sprawdzić miernikiem ale dokładnie nie wiem jak.Musze podbić do elektryka samochodowego żeby sprawdził mi tą sonde oraz połączenie z sondą (kostke i przewody).

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 13:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Jeżeli przy sondzie masz dwa przewody szare, jeden czarny i jeden biały, to te szare to podgrzewanie, czarny masa, a biały to impulsowy.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 13:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
zaq1982 napisał(a):
Nie chce jej usuwać z ECU bo wtedy spalanie już zawsze bedzie bardzo duże..................Do niedawna nie było z tym żadnych problemów więc wątpie że jest to wina tego "chipa".Przecież dawkowanie paliwa jest zależne od danych podawanych z czujników (położenia wałka rozrządu, lambda, przepływką) a nie z samej kości w ECU.Na wszelki wypadek zamienie tego chipa na orginalną kość żeby zobaczyć czy coś sie zmieni.


Zle mnie zrozumiales - byly ponoc silniki M50 ktore fabrycznie nie posiadaly sondy lambda - proponuje ci wiec zalatwic program od takiego silnika i problem sondy bedzie zalatwiony. Tak sie czesto robi przy swapach na m52/m54, sondy sie usuwa z ECU a auto jezdzi i pali normalnie. Taka informacje dostalem od specjalistow z lodzi ktorzy przerabiaja sterowniki bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
marcinekzdw napisał(a):
Jeżeli przy sondzie masz dwa przewody szare, jeden czarny i jeden biały, to te szare to podgrzewanie, czarny masa, a biały to impulsowy


Tak, wiem.U mnie jest właśnie sonda 4-ro przewodowa (dwa szare, czarny i biały).

qrax napisał(a):
Zle mnie zrozumiales - byly ponoc silniki M50 ktore fabrycznie nie posiadaly sondy lambda - proponuje ci wiec zalatwic program od takiego silnika i problem sondy bedzie zalatwiony. Tak sie czesto robi przy swapach na m52/m54, sondy sie usuwa z ECU a auto jezdzi i pali normalnie. Taka informacje dostalem od specjalistow z lodzi ktorzy przerabiaja sterowniki bmw


Jeżeli sie okaże że to faktycznie wina sondy a jej wymiana nic nie pomoże to usune ją ze sterownika ale musze być 100% pewny a narazie nie jestem.Dzięki za rady.Pozdr

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 14:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
qrax jesteś pewny, że istnieje możliwości zmiany ECU tak, żeby sonda nie była w ogóle potrzebna?Chętnie pozbyłbym sie sondy w swoim m50 :hyhy: Ponieważ lambda coś za często mi zdycha :|

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
przedzwon do serwisu bmw jagiello w lodzi i popros o kontakt do speca od przerobek ECU, usuwania EWS itd. On powinien pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
qrax napisał(a):
przedzwon do serwisu bmw jagiello w lodzi i popros o kontakt do speca od przerobek ECU, usuwania EWS itd. On powinien pomoc


Jak nie dam rady tego zrobić we własnym zakresie to się do nich zgłoszę ale mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia i chce je wyeliminować.Będę dawał znać jak coś się zmieni.Jak narazie fura lata i nic jej nie dolega ale czuje że to tylko kwestia czasu.

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL