BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Twardy górny wąż od chłodnicy
PostNapisane: 25 października 2008, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Dzisiaj zauważyłem, że górny wąż od chłodnicy po przejechaniu 30 km stał się twardy (tzn. nie można go ręką ścisnąć), po otwarciu korka od zbiorniczka wyrównawczego słychać było jak zeszło ciśnienie i wtedy (po zakręceniu korka) wąż można było ścisnąć.
Czyż by to oznaczało, że korek właśnie od zbiorniczka wyrównawczego jest zepsuty i nie upuszcza ciśnienia? bo z tego co się orientuję jego konstrukcja umożliwia pod wzrostem ciśnienia w układzie jego odblokowanie i automatyczne "spuszczenie" ciśnienia.
Tak jest czy to inna przyczyna? :niepewny:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
albo korek. albo odpowietrz dobrze układ. albo uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 19:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Krzysztof83 napisał(a):
albo uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica

to to nie możliwe, nie ma takiej opcji
Krzysztof83 napisał(a):
albo odpowietrz dobrze układ

Fakt, zmieniałem płyn w chłodnicy na zimę i wydaje mi się, że dobrze odpowietrzyłem układ (grzeje ciepełko z dmuchawy), aczkolwiek tego wykluczyć nie mogę, że nie jest zapowietrzony.

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego termostat może ci nie puszczać a temp. ci nie łapie
i jak masz gaz to zanim zaczniesz odpowietrzać to najpierw odkręć jeden wąż od gazu i poczekaj aż woda zacznie lecieć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 22:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Gazu nie mam,
a poza tym wszystko jest o.k Temperaturka w normie, nie grzeje się, ogrzewanie w normie. Coś musi być chyba z tym powietrzem, bo jak wymieniłem płyn w chłodnicy to zauważyłem takie czady :kwasny: Czytam o odpowietrzaniu na forum i każdy pisze inaczej, może kolego Ty mi powiesz jak Ty odpowietrzasz układ?

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 23:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
jak odpowietrzałem następująco: odpalasz silnik, przy korku wlewu masz taki mały koreczek z końcówką "krzyżową" odkręcasz go i czekasz aż wyleci tędy płyn.zakręcasz tylko troche.otwierasz korek wlewu i patrzysz ile jest jak mało to dolewasz żeby było ok połowa w zbiorniku wyrównawczym (silnik cały czas chodzi).troche pogazój do max 4tyś. odkręc znów ten krzyżowy odpowietrznik i czekaj aż nim wyleci płyn.wkreć z czuciem do oporu.możesz urzyć dodatkowego odpowietrznika który znajduje sie przy termostacie (taka mała śróbka) :ok:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 10:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
mi ostatnio mechanik dał dobrą radę też czytałem o odpowietrzaniu układu ale tam tego nie było,też sam zmieniałem płyn i nie mogłem odpowietrzyć układu.też pierwsze skojarzenie padło na głowice ale Panowie z warsztatu sprawdzili czy nie ma przedmuchów i wzięli sie za robote.zalewali płyn spuszczali powietrze ze zbiorniczka i tak w kółko,ale co raz wywalało korkiem płyn,trzeba też obserwować wentylator,oczywiście na włączonym silniku,zaalewasz płyn zakręcasz korek i odpowietrznik-wentylator sie załączy,pochodzi troche i w chwili wyłączenia odkręć korek płynu i sprawdź poziom płynu,jesli dalej bedzie wyrzucało to zapowietrzony układ i próbuj do bólu jeśli stan płynu będzie na max i bedzie stabilny a strumień w proporcjonalny do zakresu obrotów to układ jest odpowietrzony.
jeśli sie myle lub żle coś napisałem to mnie poprawcie ;)

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 10:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
jeszcze dodam że cały czas ogrzewanie na maxa włączone

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Wszystko gra Koledzy, zrobiłem operacje zgodnie z przepisem Krzysztof83,
Jest Cacy.... :hurra: :hurra: :super:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 17:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
:ok: :super: :hurra: bardzo sie ciesze że pomogłem :cool: :cwaniak:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL