BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 15:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Grzeje się i sadzi płyn wskaźnik temperatury ani drgni
PostNapisane: 27 października 2008, 19:45 
Nie wiem od czego zacząć. Prawdopodobnie wisco słabo chłodzi ale temperatura na wskaźniku jak stala na połowie tak jest nic sie nie zmienia z pół roku temu wymieniłem głowice. Może chłodnica jest zamulona albo pompa . Proszę o radę. BMW E 36 M43 z 94r :zalamany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 20:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zacznij od sprawdzenia czy są spaliny w cieczy chłodzącej bo te sadzenie płynu jak piszesz wygląda na duże ciśnienie w układzie
i można by podejrzewać uszczelkę pod głowicą albo samą głowicę
zacznij od zdjęcia korka podczas pracy silnika i zobacz czy nie widać bąbelków powietrza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 19:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Witam.
Chciałbym dołączyć się do tematu z moim problemem. Przeglądałem masę postów od rana ale chodzi mi o konkretną odpowiedz bo w każdym przypadku był mój objaw ale nie do końca.
A mianowicie:
Bunia e46 323 z vanosem, objaw - Zaczeło się ok.tygodnia temu, rano, auto odpaliło nie jak zawsze zaraz po przekreceniu kluczyka tylko parę sekund (ok 4 ) i już coś mi nie pasowało-obroty 1600 i powoli spadły do normalnego "ssania" ok 1000.
Ale nie to najgorsze...
wskaźnik temp na zegarach stał cały czas w pionie ( czyli oki), na trasie czasem spadał o jedną kreskę i pomyślałem że czas na nowy termostat przed zimą :)
Ale...
w środku klimatronik na 18C a żar z nawiewów :kwasny: Więc zaczełem podejrzewać coś innego. Dziś podjeżdżam do domu i jakoś mnie tkneło sprawdzić płyn w chłodnicy , choć zegary pokazywały tak jak zawsze -pion.
I co widzę....
troszkę płynu wyleciało ,nie wiem którędy, ale był na osłonie silnika, górny wąż twardy, chłodnica raczej cała ciepła, dolny wąż też ciepły ale nie twardy.
Na bagnecie nie było śladów oleju, na korku ciut,ciut kremu ale chyba to normalne jak codziennie do pracy robię 1,5 km :cool:
Zauważyłem że wiatrak się nie załącza nawet jak klimę włącze -a klima chłodzi ok, obroty sprężarka podnosi wszystko ksiażkowo.
Podejrzewam że od kupna auta (tydzień) wiatrak nie chodził ale i płynu nie ubywało więc podejrzewam że dziś zaczeło go gnebić przegrzewanie.
Moje pytanie: czy przez niedziałający wentylator ( który wogóle umarł i nawet nie obraca się czy zimny czy ciepły ) może wystąpić objaw napuchniętych węży ,podnoszenia się płynu ( lub wody, bo nie wiem co niemiec tam lał ) i jak można w domowy sposób sprawdzić i pocieszyć się że to nie uszczelka ?
Pozdrawiam.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 20:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
rozumiem że wentylator masz elektryczny a nie Visko
możesz go łatwo sprawdzić zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i zewrzyj ją na krótko wentylator powinien ruszyć o ile jest dobry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 325iA&328
Kod silnika: M50B25&M52B28
co ma wiatrak do Viska??
Z tego co wiem to dopiero przy maksymalnym rozgrzaniu (lato - korek) sie zalaczy wiatrak jako ostatnia deska ratunku. Dziwne tez to ze wskaznik temperatury pokazuje ze wsio O.K.

Cos mi sie zdaje ze kolego szukasz dziury w calym(twarde weze) a problem zaru z nawiewow bym sie doszukiwal w elektrozaworkach.
Pozdrawiam

_________________
Dobre auto nie jest zle...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Właśnie w tym rzecz że nie szukam Kolego ;) miałem nauczkę z poprzednim :znudzony:
wąż górny jest twardy jak silnik pracuje, do chłodnicy nie mam za bardzo dojścia bo ma tą kratkę i tylko końcami palców dotykam , ale w/g mnie jest gorąca.
Czy mam visco??
Według realOEM chyba tak.
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=35

A jeszcze jedno, bo przewaznie jak Viscoza pada to kreci się tyle że nie zasprzegla, tak wszyscy opisują a u mnie nawet nie drgnie. Jest od tego jakiś bezpiecznik, bądz przekaźnik?

co do "żaru" ,to na poczatku leci zimne i stopniowo się nagrzewa ale ja widziałem temp. w normie na zegarach to jak żar miał nie lecieć jak pod maską ze 120C było po nagrzaniu.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 12:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
Viskoza siedzi bezpośrednio na pompie wody i nie ma nic wspólnego z elektryką
na wyłączonym silniku możesz pokręcić ją reką i musi się dość lekko obracać podczas pracy silnika musi się kręcić jeżeli u ciebie nie kreci się to masz rozwiązanie swojego problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 13:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Kolego boggy dlaczego swoje problemy wyciagasz u kogos innego w poscie ktory ma swoje problemy ???Ja mam taki sam problem jak kolega wyzej i licze iz ktos pomoze a nie tak jak ty sie wcinasz z czyms innym.Napisz nowy post we wlasciwym dziale a nie sie wtracasz....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Pomyłka nie ten temat :P

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL