W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.
Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji. Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!
Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Posty: 37 Lokalizacja: wrocław/UK Moje BMW: E34 Kod silnika: M50B20
witam wszystkich, opowiem o moich perypetiach z instalacja pelnego OBC do mojego BMW e34 520i (1996r touring) 24v, wiem ze temat zawsze goracy a ludzi szukajacych pelny komputer wiecej niz samych komputerow z odpowiednim nr. ja kupilem obc z koncówka 149(dziala ale latwo nie bylo,nie wystarczyla jedynie wymiana starego na nowy)...
mialem taki OBC >
po wyciagnieciu Starego "obc" okazalo sie, ze wtyczka z tylu jest co prawda 26pin ale jest usadowiona srodkowo a na pelnym OBC jest blizej gory calego modulu,
i jak by bylo malo to cala "kieszen" jest za plytka na nowy OBC czyli bedzie wystawal ponad polowe(jak nie wiecej) a to oznacza wrzask mojej zony "znowu wywalasz kase w bloto" postanowilem wziasc sie w garsc i dopias swego...i zaczelo sie tak:
wtyczna w samochodzie w tym koszyku jest tak zaprojektowana, ze da sie ja wyczepic z calosci ktora przypomina koszyk i podpiac "byle jak" do nowego OBC tak tez zrobilem, odpielem akumulator wyczepilem wtyczke do obc a koszyka w samochodzie i podlaczylem do nowego OBC aby sprawdzic czy to w ogole zadziala (czy nie bedzie slynnego PPPP o ktorym wiele czytalem) podpinam akumulator i szybko patrze na OBC - ku mojemu zdziwieniu dziala!!! pokazal sie " - - - - Uhr" czyli znak nieustawionej godziny, szybko przystapilem do malej zabawy i sprawdzania czy inne funkcje tez dzialaja, okazalo sie ze wszystko wydaje szie dzialac (jak sie pozniej okazalo dziala znakomicie) ale padlo pytanie do dalej bo nie moze tak wisiec podlaczony do polowy w koszu zaczalem rozkrecac calosc, tym bardziej moj zapal byl uzasadniony bo mala zaroweczka pod pokretlami, nawiemów, temperatury byla spalona ostatecznie skonczylem na tym etapie ze wszystko ualo sie wyciagnac, po co? a no po to aby wyciac koszyk na OBC tak aby wszedl glebiej, czyli wytopilem goracym do czerwonosci nozem (od masla) caly tyl kosza zostawiajac ten maly haczyc trzymajacy OBC u gory (na szczescie on lapie nowy odc tak ze nie wypadnie) wyglada to tak >
wiem to wyglada strasznie ale az tak zle nie jest, nic na sile wszystko pasuje tylko trzeba dobrze pokolei rozkladac, po wyciagnieciu tego calego plastiku z koszykiem na OBC i galkami nawiewów... wytopilem w domu nozem caly tyl blokujacy wsadzenie nowego OBC po tej czynnosci ladnie wszedl i haczyk tez go ladnie zlapal, przy okazji zauwazylem ze taka mala kratka miedzy galka pregkosci nadmuchu a regulacja temperatury jest maly czujnik temperatury z silniczkiem zasysajacym powietrze ze srodka auta w taki sposob aby czujnik mial biezaca temperature z wnetrza (byl bardzo zakurzony wrecz zadkany) mysle ze ma cos wspolnego z klima bo bardziej wydajnie teraz dziala... poskladalem calosc i wyglada to tak >
tu jest wytopiony tyl koszyka na obc>
a tak juz gotowa calosc >
po przejechaniu prawie 200 km nawet spalanie dobrze pokazuje >
teraz podsumowanie czy warto... moim zdaniem warto choc zalezy od ceny nowego obc ja kupilem na ebayu za 50f czyli 240zł (wiedzialem ze musze szukac z koncowka 149 bo sporo na ten temet czytalem) z ciekawych funkcji OBC noge wymienic: - "consum" pokazywanie spalania L/100km - "speed" bierzaca predkosc w Km/h i w Mil/h - aktualnie jestem w UK i to w Mil/h bardzo mi sie przydaje - "limit" ustawienie limitu predkosci (po jego przekroczeniu slychac gong - tak w ogole troche inny niz byl - taki glosniejszy i bardziej basowy, slychac roznice - "range" czyli pokazywanie ile jeszcze przejade na tym co mam w baku - bajer super - "code" czyli podanie 4 cyfrowego kodu bez ktorego nie odpalimy auta a po 3x zlym wpisaniu lub probach odpalenia ma wyc syrena - nie probowalem bo nie chce denerwowac sasiadów. inne funkcje jak podanie przed jazda odleglosci do celu a OBC na tej podstawie wyliczy czas na ktory dojade do celu... -timer - czyli stoper, srednia predkosc, albo pokazanie pradu ladowania akumulatora czy procentowy stan zapelnienia zbiornika.
jest z tym troche roboty i jak mamy czas i checi da sie to zrobic ale trzeba nabyc OBC z koncówka 149 i malym zelonym modulem z tylu (koscia pamieci z informacjami na temat auta, silnika) wtedy dopiero bedzie to prawie pasowac do e34 520i 24v 1996r prawie bo trzeba przerabiac kieszen na OBC - nie zapomnijcie odlaczyc akumulatora bo wyczytalem ze mozna uszkodzic OBC.. powodzenia na pytanie chetnie odpowiem
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Piomar01, to nie tak. Chodzi o model OBC. Niektóre mają taką zieloną kostkę z tyłu, to właśnie ten moduł. Dzięki temu pasują pod dowolną wersję silnikową. Jeśli zaś nie ma tej kości, to trzeba programować pamięć EPROM, co już nie jest wygodne.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników