BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana cieczy chlodzacej 325 TD
PostNapisane: 4 września 2008, 09:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Witam,

Zmienial ktos w swoim TDS / TD plyn chlodniczy ? wiem ze jest korek spustowy na dole przy chlodnicy, i w bloku silnika przy kolektorze wydechowym. ja mam jednak pytanie odnosne zapowietrzenia ?? czy wystarczy ze pospuszczam z tych korkow ciecz i zaleje nowa ?? boje sie zapowietrzenia, uklad u mnie pracuje wzorowo, nie chcialbym czegos popsuc. jednak wymiane uwazam za obowiazkowa bo od ponad 2 lat jak mam moja TD to nie zmienialem tej cieczy, a nie wiem tez czy poprzedni wlasciciel to robil ... i mysle ze trzeba to zrobic, tylko jak zeby tego nie popsuc ??

Pozdrawiam Chlopaki Was

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: SÂłupsk
Siema było już kilkanaście razy. :zly: :)
Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.
Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.
Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym
Spuść cały płyn z układu.
Wkręć z powrotem korki spustowe ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.
Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.
Płyn masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.
Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.
Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.
Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej.
Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.
Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu.
Gotowe ;) Niczego nie da sie popsuć to jest dziecinnie proste! :)

A tu masz barrrrrdzoooooooo dokładnieeeeeeeeeeeeeeee:
strona 1
strona 2
strona 3
;) ;) ;)

_________________
ChroĂą mnie BoÂże, przed DiabÂłami w mundurach o niebieskim kolorze...

Jak SiĂŞ Nie Ma Co SiĂŞ Lubi To SiĂŞ Lubi Co SiĂŞ Ma...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 01:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
wojtek184 napisał(a):
Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu.
życzę powodzenia jak ktos znajdzie to niech napisze
wojtek184 napisał(a):
Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu
powodzenia przy szukaniu :)
Cytuj:
Zdejmij osłonę pod chłodnicą
wiecej roboty niz cała operacja wymiany płynu

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 20:45 
wojtek184,
WITAJ!
Słuchaj, mam problem. A wydajesz mi się osobą bardzo kompetentną, czytając twoje posty. Posiadam BMW E36 z 1995 roku w benzynie 1.8 . mój problem polega na tym , że po spuszczeniu starego płynu chłodzącego w układzie chłodzenia nie moge odpowietrzyć go jak było poprzednio. . Wymieniłam płyn i ciegle on wychodzi korkiem wlewu z pecherzykami powietrza. Co mam dalej zrobić!? wymieniłam też nowy termostat i nic. Proszę o pomoc ! Bede wdzięczna !
POzdrawiam
Karolina :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 14:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: SÂłupsk
childmisfortune napisał(a):
wojtek184,
WITAJ!
Słuchaj, mam problem. A wydajesz mi się osobą bardzo kompetentną, czytając twoje posty. Posiadam BMW E36 z 1995 roku w benzynie 1.8 . mój problem polega na tym , że po spuszczeniu starego płynu chłodzącego w układzie chłodzenia nie moge odpowietrzyć go jak było poprzednio. . Wymieniłam płyn i ciegle on wychodzi korkiem wlewu z pecherzykami powietrza. Co mam dalej zrobić!? wymieniłam też nowy termostat i nic. Proszę o pomoc ! Bede wdzięczna !
POzdrawiam
Karolina :)


Cześć Karolino ;)
Sama się w to bawiłaś :?: Brawo ;)
Jakie były objawy wcześniej przed wymianą termostatu :?:

Po pierwsze Karolino sprawdź dokładnie czy są wycieki [nieszczelności]w układzie, może też być sytuacja że nie będą widoczne gołym okiem ponieważ kapie na rozgrzane elementy i od razu paruje więc może brat mogłby ci pomóc, poszukać lub ktoś bardziej doświadczony, jeśli znajdziesz nieszczelności zlkwiduj je a następnie odpowietrz układ.

Jeśli to nie pomoże to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany :(
Pozdrawiam

_________________
ChroĂą mnie BoÂże, przed DiabÂłami w mundurach o niebieskim kolorze...

Jak SiĂŞ Nie Ma Co SiĂŞ Lubi To SiĂŞ Lubi Co SiĂŞ Ma...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: OstrĂłda
Widze ze tu ładnie opisujecie, Więc mi powiedz jak mam odpowietrzyc 318tds. nie ma zadnego odpowietrznika ani na termostacie ani na chlodnicy ani na zbiorniczku. Po wymianie plynu weszlo mi nie cale 5l. A ogrzewanie cienko grzeje. Już sam nie wiem co mam robic.

_________________
Ciejo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL