BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy talezyk w przepustnicy ma wpływ na obroty ?
PostNapisane: 4 listopada 2008, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Olsztyn/GiÂżycko
Witam mam pytanie czy talezyk ten który jest w przepustnicy moze wpływac na obroty ? teoretycznie bieze lewe powietrze , przepustnica sie nie zamyka do konca ...
objawy mam takie ze raz obroty sa za niskie raz za wysokie a czasami ale bardzo zadko dobre ... zdemontowalem przepustnice i sie okazalo ze nie zamyka sie ona do konca zostaje okolo 1 mm moze mniej luzu czy to moze miec wpływ na obroty (mam gaz , ale chyba to w tym przypadku nie ma znaczenia na paliwie jest podobnie)


Ostatnio edytowano 5 listopada 2008, 08:25 przez pear, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 15:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
wlasnie "talerzyk" przepustnicy jest od obrotów, przecież jest połączony bezpośrednio z pedałem gazu...

Jeżeli zawsze się nie domyka a obroty są raz za niskie raz za wysokie, to to nie jest powodem. Nie pamiętam niestety jak fabrycznie ma się domykać. :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Olsztyn/GiÂżycko
mam druga przepustnice i sie domyka tak ze nawet dym z papierosa nie przechodzi a ta co byla zamontowana u mnie patrzac pod swiatlo do okola sie swieci , swiatlo przebija ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przepustnica powinna być zamknięta od podania potrzebnej dawki powietrza na obrotach biegu jałowego jest "silniczek krokowy"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Olsztyn/GiÂżycko
wymienilem przepustnice na dobra razem z potencjometrem na zimnym nie bylo zmian dalej obroty falowaly jak silnik sie rozgrzał bylo wszystko ok przejechalem z 5 km wyłączylem samochod po odpaleniu znowu obroty faluja tak jak przed wymiana przepustnicy nie mam pojecia co sie zrobilo
czyscilem silniczek krokowy, wymienilem przewód podcisnieniowy, przepustnice , potencjometr przepustnicy , wymieniona przepływka, zostal do sprwdzenia czujnik temperatury jak nie to to co jeszcze moze byc ? czytalem te wszystkie posty i sprawa sprowadza sie do tego wszystkiego co zrobilem a efektu nie ma ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 10:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pear napisał(a):
przed wymiana przepustnicy nie mam pojecia co sie zrobilo
czyscilem silniczek krokowy, wymienilem przewód podcisnieniowy, przepustnice , potencjometr przepustnicy , wymieniona przepływka, zostal do sprwdzenia czujnik temperatury jak nie to to co jeszcze moze byc ? czytalem te wszystkie posty i sprawa sprowadza sie do tego wszystkiego co zrobilem a efektu nie ma ;/


Zamiast tyle inwestować wymień silniczek krokowy, a nie czyść. To on odpowiada za niskie obroty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2008, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Olsztyn/GiÂżycko
i jeszcz zmierzylem czujnik od temperatury , przy temperaturze 80-90 stopni mial 340 ohm a powinien miec od 200-300 , w temperaturze 20 sttopni powinien miec 2000-3000 ohm nie wiem ile stopni ma silnik w momencie gdy sie konczy niebieski pasek na skali temperatury, ale na poczatku tego paska gdy skazówka opada miał 860 ohm czyli troszke sie nie zgadza , czy mam zatem racje ze czujnik temperatury jest do wymiany ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2008, 10:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
czy podpiecie pod komputer pokaze ze uszkodzony jest akurat ten czujnik czy tez silniczek krokowy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL