BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 02:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 540iA Wymiana oleju w skrzyni biegów
PostNapisane: 22 maja 2008, 11:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
no właśnie mam z tym problem, ktoś mi wymienił olej ale okazało się że nie wlał wszystkiego i jest go za mało. Czy ktoś mógłby opisać jak to się robi i jak stwierdzić czy jest go w sam raz

[model???] wymiana oleju w skrzynie 540 IA e34

Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 21:23 przez robert, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Witam ja jak wymieniałem w swoim sprzęciku na kanale olej w skrzyni to były 2 śruby jedna niżej do spuszczania druga wyzej do nalewania chyba ten sam rozmiar klucz 17 jeżeli dobrze pamiętam i nie masz tam żadnego bagnetu ani możliwości sprawdzenia poprostu działa to na zasadzie przelewowej wlewasz olej do póki nie zacznie ci wylatywać przez dziurke którą go tankowałes :D potem czekasz chwile az nadmiar wycieknie wycierasz czyścisz dokładnie śrube zakręcasz i cieszysz się ze swojej ukochanej ;) !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
Wlewa sie tyle az bedzie pozadnie lecialo przez ta dziurke i wtedy zakrecasz.Sprawdza sie to na odpalonym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Już Ci podpowiedziałem co zrobić :D

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 12:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
ok zadzwonie do nigo w poniedziałek dzieki piwko na nastepnej libacji

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 00:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
5hp30-

odpalasz auto, właczasz klime i swiatła, tryb zimowy , ( chyba ,ze juz masz skrzynke z AGS ) i powoli przesuwasz po wszystkich pozycjach ( R, D, 2, 3, 4 ) pauzujac na kazdej z 2 -3sekundy. Nastepnie wrzucasz P i odkrecasz korek wlewu na imbus 17 i patrzysz czy sie olej przelewa. Jesli sie nie przelewa, pompujesz strzykawą olej, az zacznie. Trzeba sie sprezac bo temp skrzyni nie moze przekroczyc 45-50 'C. Najlepiej jak podczas sprawdzania ma nie wiecej niz 30-35.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 23 maja 2008, 17:28 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 16:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
czy można to zrobić na zimnym silniku ? a i jak przeżuce finalnie na R to mam tak trzymać aż się zacznie przelewać przez nakrętke to co wlewałem ?

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 16:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
który korek mam odkręcić ?

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 17:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Sorki, literowka była. Miało byc na P ostatecznie, czyli Park . Korek ten od spodu na srodku misy . imbus 17. Na zimnym trzeba i trzeba sie spieszyc bo olej w skrzyni błyskawicznie przekracza 30'C , zwłaszcza jak na zewnatrz jest ponad 20. Odkrecasz i ma sie od razu wylewac. Jak nie, pompujesz az zacznie.

Obrazek

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 18:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
tz jest tak : odkrecam i sie odrazu wylewa :zdziwko:

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Na włączonym silniku??

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 06:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
tak ,
przyjazd do mechaniora - wysiadka zostawiam na "N"i jazda do góry. Odkrecanie srubunku i leje sie jak z pompy strazackiej :)

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 14:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
przepraszam ze odgrzebuje temat ale jakos nie wszystko dobrze zrozumialem... moglby mi ktos opisac krok po kroku czynnosci ktore musze zrobi i w jakiej kolejnosci??? i czy wymienia sie tez filtr??silnik jak w temacie. dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL