BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zmiana silnika w Compact
PostNapisane: 15 października 2008, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
mam Compacta 316i - zastanawiam się nad zmianą silnika na większy, wie ktoś coś na ten temat? tzn. jakie pojemności są dostępne i jakie koszta są wymiany oraz czy są jakieś niechciane efekty uboczne.


Ostatnio edytowano 16 października 2008, 07:29 przez konradldz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, 06:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
każda pojemność jest dostępna, zależy tylko jakie pieniądze chcesz na to przeznaczyć.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
No właśnie ja chciałbym do swojej niuni (318Ti a wiec silniczek o pojemności 1885cm) zmienić silnik na ten z M3 3.2. Pytałem już wielu ludzi, bo trudno uwierzyć ze tam w tą ciasnotę da się włożyć cos większego. Każdy mówi ze wejdzie albo ze nie jest pewien. OK. Powiedzmy ze wejdzie. Oczywiście konieczne będzie wymienić tez wał, dyfer i przeguby(no i skrzynia biegów to wiadomo ze konieczność) a więc czy ktoś może dać 100% ze bez użycia szlifierki i spawarki da się to wszystko wymieni? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
radeosss napisał(a):
No właśnie ja chciałbym do swojej niuni (318Ti a wiec silniczek o pojemności 1885cm) zmienić silnik na ten z M3 3.2. Pytałem już wielu ludzi, bo trudno uwierzyć ze tam w tą ciasnotę da się włożyć cos większego. Każdy mówi ze wejdzie albo ze nie jest pewien. OK. Powiedzmy ze wejdzie. Oczywiście konieczne będzie wymienić tez wał, dyfer i przeguby(no i skrzynia biegów to wiadomo ze konieczność) a więc czy ktoś może dać 100% ze bez użycia szlifierki i spawarki da się to wszystko wymieni? :hyhy:


a czemu ma sie nie zmiescic? o ile wiem to miejsca jest tyle samo co w sedanie (a byly m3 w takiej budzie), ale ja bym sie zastanowil nad wkladaniem tego do compacta - ma lekki tyl i przy codziennej jezdzie moze byc troche za mocny. No chyba ze ma byc do szalenstw to wtedy pewnie warto. Ale wg mnie koszt takiej przekladki jest ogromny i srednio sie oplaca

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
PS Chciałbym dodać jeszcze ku dokładności że moja jest 98 rok e36 silnik M44 a mysle o tym z m3 3.2 98rok. Niech ktoś powie czy da rade wszystko to przełozyć? Wymiana samego silnika wydaje mi sie troche głupia bo wał dyfer i cały naped długo na tym nie pochodzi... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zmiana silnika w Compact
PostNapisane: 18 października 2008, 16:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
konradldz napisał(a):
mam Compacta 316i - zastanawiam się nad zmianą silnika na większy, wie ktoś coś na ten temat? tzn. jakie pojemności są dostępne i jakie koszta są wymiany oraz czy są jakieś niechciane efekty uboczne.


mozesz zasadzic kazdy motor z e36 bez problemu, kosztow nie znam, ale male nie sa. Efekty uboczne - jedynie klopoty podczas swapu (bez nich sie nie obejdzie :rotfl:) i pozniejsze "choroby wieku dzieciecego", bo zawsze cos sie znajdzie do poprawy :D

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
koszt (sam chciałbym to zrobic) wszystkiego to 11-14 000zl za komplet gratów (ceny z allegro) od tego odchodzi hajs za sprzedaz tego co mam (nie wiem ile to warte) :)
Ja bardzo lubie compacty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
bob_best
Cytuj:
mozesz zasadzic kazdy motor z e36 bez problemu, kosztow nie znam, ale male nie sa. Efekty uboczne - jedynie klopoty podczas swapu (bez nich sie nie obejdzie ) i pozniejsze "choroby wieku dzieciecego", bo zawsze cos sie znajdzie do poprawy

aaa takie rzeczy jak np. długosc wału napędowego? przeguby miałbym od m3 wraz z dyfrem ale czy bedą pasowały np. przeguby od m3? mocowanie dyfra, wału, czy chłodnica moze zostac ta od m44? i inne takie rzeczy - na serio da rade to zrobic od tak?


Ostatnio edytowano 18 października 2008, 17:12 przez radeosss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, 16:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
radeosss napisał(a):
bob_best
Cytuj:
mozesz zasadzic kazdy motor z e36 bez problemu, kosztow nie znam, ale male nie sa. Efekty uboczne - jedynie klopoty podczas swapu (bez nich sie nie obejdzie ) i pozniejsze "choroby wieku dzieciecego", bo zawsze cos sie znajdzie do poprawy

aaa takie rzeczy jak np. długosc wału napędowego? przeguby miał bym od m3 wraz z dyfrem ale czy bedzie pasowały przeguby od m3? mocowanie dyfra i inne takie rzeczy - na serio da rade to zrobic od tak?


ja odnosilem sie jedynie do mozliwosci wlozenia silnika, z dyfrem chyba moglby byc problem w compact'ie, ale przyznam ze nie siedze w BMW jeszcze na tyle ze miec pewnosc

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
no dobrze ale ja nie chce dokonywac az tak drastycznych zmian w Compakcie, ja chcę wrzucić silnik od 320i - czyli poza silnikiem zmienic musze tez hamulce na tyle i skrzynie biegów, ale ze dyfer i wał tez to juz mnie zaskoczyło. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
ja w planach zmiany silnika na 3.2 (a jeszcze w dalszych chciałbym go wzmocnić troche ;) ) mysle ze niezbędny jest mocnijeszy dyfer koniecznie ze szperą no i wiadomo cały układ przeniesienia napędu bo ten moj seria nie wytrzyma długo... tak serio przy zmianie na silnik 2.0 wg mnie nie tylko wymiana dyfra i wału ale nawet wymiana hamlców jest zbyteczna - te Twoje nie są złe wcale i wytrzymają spokojnie te pare kg wiecej, z reszta są zrobione zeby latac pod pełnym obciązeniem czego pewnie nie wykozystujesz... max co to zadbaj o wloty chłodzenia hamlców i przy wymianie zmien klocki na klase wyzsze i tarcze na wentyle np. brembo a juz mega bedzie wymiana przewodów na stalowe - wg mnie styknie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
konradldz napisał(a):
no dobrze ale ja nie chce dokonywac az tak drastycznych zmian w Compakcie, ja chcę wrzucić silnik od 320i - czyli poza silnikiem zmienic musze tez hamulce na tyle i skrzynie biegów, ale ze dyfer i wał tez to juz mnie zaskoczyło. :zdziwko:



Jak chcesz zmienic na 2,0 24v to nie musisz zmieniac skrzyni ani dyfra ani walu. Skrzynia od 320ki jest taka sama jak twoja, wal moze i inny ale napewno wytrzyma te 150 KM.

Jezeli bedziesz normalnie obchodzil sie z pedalem gazu to hamulce beda to wytrzymywac. Jezeli chcesz esktremalnie wykorzystywac moc tego silnika to zmiana hamulcow jak najbardziej wskazana.

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
rozmawiałem z moim mechanikiem i odradzał mi zmiane silnika na wiekszy, podobno nie bez powodu robili Compacty do 1.8 mówi że zimą jazda Compactem z dwulitrowym silnikiem to loteria. po za tym koszty są cholernie wysokie i jak to ujął "zawsze coś będzie nie tak z dopasowaniem"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
konradldz napisał(a):
rozmawiałem z moim mechanikiem i odradzał mi zmiane silnika na wiekszy, podobno nie bez powodu robili Compacty do 1.8 mówi że zimą jazda Compactem z dwulitrowym silnikiem to loteria. po za tym koszty są cholernie wysokie i jak to ujął "zawsze coś będzie nie tak z dopasowaniem"


a o tym ze robili compacty z 2.5-litrowym motorem to sobie zapomnial :zdziwko: ?

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2008, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
Cytuj:
konradldz napisał/a:
rozmawiałem z moim mechanikiem i odradzał mi zmiane silnika na wiekszy, podobno nie bez powodu robili Compacty do 1.8 mówi że zimą jazda Compactem z dwulitrowym silnikiem to loteria. po za tym koszty są cholernie wysokie i jak to ujął "zawsze coś będzie nie tak z dopasowaniem"


Wszystkim mozna jezdzic wolno. Zima (jak i latem) mają crasch'e nie tylko compacty z ponad 2 litrowymi silnikami.

PS.bob_best uwazaj - idzie zima a Ty az 2,5 V6 170HP w compactcie;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2008, 15:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
radeosss napisał(a):
Cytuj:
konradldz napisał/a:
rozmawiałem z moim mechanikiem i odradzał mi zmiane silnika na wiekszy, podobno nie bez powodu robili Compacty do 1.8 mówi że zimą jazda Compactem z dwulitrowym silnikiem to loteria. po za tym koszty są cholernie wysokie i jak to ujął "zawsze coś będzie nie tak z dopasowaniem"


Wszystkim mozna jezdzic wolno. Zima (jak i latem) mają crasch'e nie tylko compacty z ponad 2 litrowymi silnikami.

PS.bob_best uwazaj - idzie zima a Ty az 2,5 V6 170HP w compactcie;)



hehe... no bede musial uwazac, ale mysle ze z pomoca ASC i rozsadku da sie bezproblemowo jezdzic :rotfl:

edit -> R6 a nie V6

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 06:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
to jak sądzicie ile będzie mi taki 2 litrowy silniczek palił? bo teraz samochód pali mi w najlepszym wypadku 11-12litrów ... I TO W TRASIE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 08:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
M3+KOMPAKT=NIEPOROZUMIENIE, SKARBONKA, PROBLEMY :D (JAK DLA MNIE)

WAGA?
ROZŁOŻENIE MASY PRZÓD TYL?
WAL, PÓŁOSIE, ZAWIESZENIE, DYFER,?
SILNIK, OKABLOWANIE, KOMPUTER, OSPRZĘT, SKRZYNIA?
UKŁAD CHŁODZENIA?
HAMULCE?

I WIELE INNYCH PRZESZKÓD..........

Ja bym nie dotykał tego 1.6, chyba ze jest już na wykończeniu to wtedy można pomyśleć o 2.0 :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2008, 09:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
konradldz napisał(a):
to jak sądzicie ile będzie mi taki 2 litrowy silniczek palił? bo teraz samochód pali mi w najlepszym wypadku 11-12litrów ... I TO W TRASIE!!!


to albo masz cos uszkodzone, albo katujesz auto, bo moje 2.5 litra w 11 miesci sie na miescie jak jezdze normalnie, jak sie spiesze,to 11-12, trasa 8-10 w zaleznosci jak jade

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Ryki
Cytuj:
COUPE Wysłany: 25 Październik 2008, 08:10 Temat postu:

M3+KOMPAKT=NIEPOROZUMIENIE, SKARBONKA, PROBLEMY (JAK DLA MNIE)

WAGA?
ROZŁOŻENIE MASY PRZÓD TYL?
WAL, PÓŁOSIE, ZAWIESZENIE, DYFER,?
SILNIK, OKABLOWANIE, KOMPUTER, OSPRZĘT, SKRZYNIA?
UKŁAD CHŁODZENIA?
HAMULCE?

I WIELE INNYCH PRZESZKÓD..........


To wszystko jest nic co napisałes bo wszystkie te czesci moge miec (mam w angli upatrzone na szrocie całe m3 po dachowaniu ale mechanika ok wyszedłby mi w granicach 10 000zl minus sprzedanie tego co mam teraz i gratów od m3). Chodzi czy wogole da sie to zrobic. Czy dyfer bedzie pasowac - słyszałem ze nie ze samo mocowanie jest inne. Rozłozenie masy? Troszeczke wiecej silnik wazył bedzie - do opanowania.
Wiem że w Łodzi jest compact z silnikiem 5l :)

PS. Oczywiscie 323Ti bob_best masz w rzędówce ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL