BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] DUZE SPALANIE 320i
PostNapisane: 5 listopada 2008, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Mam problem z bardzo duzym spalaniem mojej bemki.W miescie spaliła mi ostatnio 19 litrów
w cyklu mieszanym ok 14-15 a trasie ok 10-11.Nie wiem w czym jest rzecz :kwasny: .
Dzisiaj podjechałem pod komputer nie wykryło zadnych błedów.Sonda lambda dochodziła do nie całych 0.8V.Samochód zbiera sie bardzo dobrze nie ma falotnia obrotow.Kultura pracy ogolnie jest b.dobra.Macie jakis pomysł ? :(
Pozdrawiam

Aha musze dodac ze nie wariuje bunia biegi zmnieniam w okolicach 3 tys i hamuje silnikiem

[ Dodano: 5 Listopad 2008, 20:34 ]
Nikt nie pomoże? :zalamany:

[ Dodano: 6 Listopad 2008, 05:30 ]
Odświeżam


Ostatnio edytowano 6 listopada 2008, 10:29 przez pszczolek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Rozumiem, ze sprawdzasz spalanie poprzez ilosc wlanego [paliwa do baku, a nie poprzez wskazania komputera czy ekonomizera.

Jesli tak, to mozliwe, ze jest walnieta sonda lambda (powinna dochodzic do 1v jak wszystko jest OK z silnikiem).
Druga sprawa to moze byc przeplywka walnieta - zle mierzy ilosc przeplywu powietrza i silnik jest zalewany caly czas za duza iloscia paliwa ( i wtedy jest mozliwosc, ze przy zbyt bogatej mieszance sobnda bedzie wskazywac 0,8V ).

Poza tym przez pierwszy miesiac moj stary silnik 2,0 24v tez mi bral okolo 14-17l/100km.
No, ale wtedy to raczej mmialem baaardzo ciezka noge :hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 10:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
matti21sk napisał(a):
Rozumiem, ze sprawdzasz spalanie poprzez ilosc wlanego [paliwa do baku, a nie poprzez wskazania komputera czy ekonomizera.

Jesli tak, to mozliwe, ze jest walnieta sonda lambda (powinna dochodzic do 1v jak wszystko jest OK z silnikiem).
Druga sprawa to moze byc przeplywka walnieta - zle mierzy ilosc przeplywu powietrza i silnik jest zalewany caly czas za duza iloscia paliwa ( i wtedy jest mozliwosc, ze przy zbyt bogatej mieszance sobnda bedzie wskazywac 0,8V ).

Poza tym przez pierwszy miesiac moj stary silnik 2,0 24v tez mi bral okolo 14-17l/100km.
No, ale wtedy to raczej mmialem baaardzo ciezka noge :hyhy: :hyhy: :hyhy:


dokladnie jak napisal koleg. ja bym sprawdzil jeszcze gdzies ta sonde. mi pali wlasnie jak Tobie i mam sonde do wymiany. na kompie pokazalo zwarcie do masy. sprawdz sonde i przeplywomierz mysle ze tam lezy przyczyna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
W poniedziałek jade pod innego techa i wtedy zobacze czy sa jakies błedy.
Czyli mówicie ze sonda musi dochodzic do 1V?
Bo jak patrzylem na sinusoide to rzadko kiedy dochodzila do okolic 0,8V zazwyczaj to tak ok 0,7-0,8.Typ mi powiedzial ze jest ok i sonda jest sprawna. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2008, 18:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
jeżeli sonda chodzi 0,70-0,80volta to jest do wymiany.Umnie sonda chodziła 0,42-0,50 i paliła około 15 l. Nowa sonda bosch 280 zł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Słuchajcie a ile powinna mi palic moja bunia przy spokojniej jezdzie w miescie i na trasie?
silnik m50 bez vansoa
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: KĂŞpno
Mi pali na trasie 8 litrow w miescie niecale 11 przy normalnej jezdzie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
jeżeli sonda chodzi 0,70-0,80volta to jest do wymiany.Umnie sonda chodziła 0,42-0,50 i paliła około 15 l. Nowa sonda bosch 280 zł


Jezeli bedziesz sprawdzal sonde, to pamietaj, ze nawet jak nie wyskoczy blad na kompie to sonda moze byc uszkodzona. Mialem taki przypadek w E36, gdzie sonda dzialala, ale nie zmienialy sie na niej napiecia (caly czas stala wartosc).

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 10:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
mongooes napisał(a):
Cytuj:
jeżeli sonda chodzi 0,70-0,80volta to jest do wymiany.Umnie sonda chodziła 0,42-0,50 i paliła około 15 l. Nowa sonda bosch 280 zł


Jezeli bedziesz sprawdzal sonde, to pamietaj, ze nawet jak nie wyskoczy blad na kompie to sonda moze byc uszkodzona. Mialem taki przypadek w E36, gdzie sonda dzialala, ale nie zmienialy sie na niej napiecia (caly czas stala wartosc).


ja mam właśnie tak teraz. 4,98V cały czas pokazuje. tzn że jest walnięta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 15:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
lapka666 napisał(a):
ja mam właśnie tak teraz. 4,98V cały czas pokazuje. tzn że jest walnięta?

Jezeli po dodaniu gazu wartosc sie nie zmienia (chociaz na wolnych tez moze sie zmieniac) tzn ze jest walnieta.
W jaki sposob sprawdzales napiecie na sondzie?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 15:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
mongooes napisał(a):
lapka666 napisał(a):
ja mam właśnie tak teraz. 4,98V cały czas pokazuje. tzn że jest walnięta?

Jezeli po dodaniu gazu wartosc sie nie zmienia (chociaz na wolnych tez moze sie zmieniac) tzn ze jest walnieta.
W jaki sposob sprawdzales napiecie na sondzie?


dodawałem gazu a napięcie cały czas było takie samo. minus miernika do silnika gdzies a plus do sygn sondy. na grzałce też było napięcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
lapka666 napisał(a):
dodawałem gazu a napięcie cały czas było takie samo. minus miernika do silnika gdzies a plus do sygn sondy. na grzałce też było napięcie.

Wartosci powinny sie zmieniac. Nie znam sie zbyt dobrze na elektryce ale dla pewnosci sprawdzilbym jeszcze raz z minusem na kablu od sondy. Jezeli to samo to sonda walnieta.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Jutro sie wszystko okaze co jest z moim samochodem :]
Gadałem wstepnie juz z fachowcem i powiedzial ze sonda moze chodzic ale moze miec zepsute grzanie i tez spalanie bedzie wysokie..

[ Dodano: 13 Listopad 2008, 13:10 ]
Juz wiem czego to przyczyna... :zly:
Ktos wgrał do komputera program aby temp zasysanego powietrza była na minusie w moim przypadku było to -50C :zdziwko: przez to samochód chodził na wiekszej dawce paliwa...
Podpieli mi drugiego kompa i temp z -50 poszła na ponad 100C :)
Zobaczymy jakie teraz bedzie spalanie :D

[ Dodano: 13 Listopad 2008, 14:03 ]
Mam komputer boscha 0 261 200 402 czy podejdzie do tego komputer z oznaczeniem koncowym 403?

[ Dodano: 19 Listopad 2008, 17:49 ]
Spalanie teraz wynosi w trasie niecałe 8,8litra przy 110-120 a w miescie niecałe 12
Myslicie ze dobrze teraz pali?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL