BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Kilka pytań do znawców 740i
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Panowie mam kilka może troche głupich pytań

1. Czy płynu chłodzącego można nalać za dużo? Zmianiałem ostanio płyn i potem musiałem jeszcze troche dolać do zbiorniczka wyrównawczego. Na zimnym silniku dolałem go do poziomu który pokazuje na nim taka ala strzałka ( do jej dolnej krawędzi tego jakby czubka skierowanego do dołu ) Ale jak sie silnik nagrzewa to zbiorniczek robi się pełny co mnie zastanawia bo jak bede długo stał w korku to może mi chyba chłodnica wystrzelić??

2. Ile płynu mieści się w układzie hamulcowym i jaki płyn polecacie

3. Ile płynu mieści sie we wspomaganiu, czy trudno go wymienić i również jaki polaecacie.

Hehe taki drobny quiz ze znajomości silnika m60 i jego osprzętu

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Ostatnio edytowano 4 stycznia 2007, 00:35 przez smutny740i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Kilka pytań do znawców 740i
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 00:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
smutny740i napisał(a):
Panowie mam kilka może troche głupich pytań

1. Czy płynu chłodzącego można nalać za dużo? Zmianiałem ostanio płyn i potem musiałem jeszcze troche dolać do zbiorniczka wyrównawczego. Na zimnym silniku dolałem go do poziomu który pokazuje na nim taka ala strzałka ( do jej dolnej krawędzi tego jakby czubka skierowanego do dołu ) Ale jak sie silnik nagrzewa to zbiorniczek robi się pełny co mnie zastanawia bo jak bede długo stał w korku to może mi chyba chłodnica wystrzelić??

2. Ile płynu mieści się w układzie hamulcowym i jaki płyn polecacie

3. Ile płynu mieści sie we wspomaganiu, czy trudno go wymienić i również jaki polaecacie.

Hehe taki drobny quiz ze znajomości silnika m60 i jego osprzętu


płyn chlodniczy rozszerza sie pod wpływem temperatury i to normalne,ze jest go wiecej na gorącym silniku. Poziom na zimnym do strzałki jest ok i nic sie nie stanie. GDybys nawet nalał za duzo płynu to nadmiar wyleci korkiem, nic sie z chłodnicą nie stanie. Ale masz ok.

2. ok 1 litra z tego co pamietam. Ja leje castrola dot 4.

3. Kupiłem 2 litry CHF'a 11S w ASO i zalałem. Cos tam zostało. Płyn wymieniasz tak- odkrec korek zbiorniczka, pozniej w pompie masz korek spustowy , zlewasz,zalewasz, skrecasz kołami pare razy, zakrecasz i gotowe.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 08:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jesli chodzi o plyn hamulcowy odradzam Ferodo dot 4, zalalem taki w e32 i.... hamulce sie gotowaly, to znaczy po kilku mocnych hamowaniach drastycznie spadala skutecznosc hamulcow. Po wymianie na ATE DOT 5,1 wszytsko bylo ok.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale koło siebie mam sklep z hamulcami i kupiłem płyn DOT 4 firmy ATE, zobaczymy jak bedzie sie sprawdzał. Jak bedzie coś nie tak to poprostu wymienie na inny

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Płyn do wspomagania to chyba też poprostu kupie w ASO BMW bo byłem tam dziś i generalnie cena koło 40 zł L to przy tych wydatkach to już nie bede chyba kombinował z oszczędzaniem na duperelach.

A miał ktoś kiedys oryginalny płyn hamulcowy z sewisu. Generalnie kosztował o 10 zł drożej niż ten ATE tylko jestem ciekawy czy wogóle jest jakaś róznica

_________________
ZdjĂŞcia mojej lalki : http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 15:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
smutny740i napisał(a):
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale koło siebie mam sklep z hamulcami i kupiłem płyn DOT 4 firmy ATE, zobaczymy jak bedzie sie sprawdzał. Jak bedzie coś nie tak to poprostu wymienie na inny



kupiles bardzo dobry plyn :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 15:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
smutny740i napisał(a):
Płyn do wspomagania to chyba też poprostu kupie w ASO BMW bo byłem tam dziś i generalnie cena koło 40 zł L to przy tych wydatkach to już nie bede chyba kombinował z oszczędzaniem na duperelach.

A miał ktoś kiedys oryginalny płyn hamulcowy z sewisu. Generalnie kosztował o 10 zł drożej niż ten ATE tylko jestem ciekawy czy wogóle jest jakaś róznica


pewnie ten OE jest produkowany przez ATE lub Textar etc. wiec nie sadze by byla jakas roznica.

A plyn CHF11S czyli do wspomagania i nivo kosztuje u mnie litrowy Febi - 29 zl. Moim zdaniem nie warto przeplacac w ASO. Zreszta w moim dawnym e32 750iL wyminialem CHF11S i wlalem wlasnie ten Febi.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL