BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Silniczek dmuchawy - jak zdemontować?
PostNapisane: 18 listopada 2008, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Marki k\Warszawy
Witam..
Koledzy..szukałem tego na forum ale nie znalazłem..więc piszę...
Wentylator ogrzewania zaczął mi "terkotać" więc postanowiłem go wymienić...
Kupiłem nowy..
Ale nie wiem jak do tego się zabrać...
E30 silnik M20B25..pewnie ważnym jest że jest zamontowana rozpurka kielichów..
Co odkręcić?? co wyjąć żeby sie do tego silnoczka dostać??
Temat jest dość pilny..

_________________
Drive slow but low....with open roof


Ostatnio edytowano 18 listopada 2008, 13:07 przez Malisz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Mallow (IRL)
Nie jestem zbyt obeznany w E30 ale wydaje mi się że najprędzej to konsole środkową będziesz musiał "rwać" bo cala nagzewnica i dmuchawa jest tam. Przynajmniej tak jest u mnie w E36.

Obrazek
Przed dźwignią zmiany biegów zaraz pod sterowaniem nawiewu ta czarna pucha to dmuchawa z nagrzewnicą i wentylatorem. Jeśli masz podobnie i będziesz musiał wyjąć całość żeby wymienić silniczek to pamiętaj o opróżnieniu ukł. chłodzenia zanim odepniesz przewody od nagrzewnicy inaczej wszystko poleci do środka.

Jeśli się mylę to z góry przepraszam nie chciał bym Cię w błąd wprowadzić

Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Jeżeli chcesz się dostać do wentylatora dmuchawy to dokładnie jak opisałeś, przede wszystkim musisz odkręcić rozpórkę. Dalej jest prosto, należy odkręcić osłonę od przodu, jak ją zdejmiesz to będzie już praktycznie na wierzchu silniczek. Dokładnie nie pamiętam w tej chwili jak on jest zamocowany, ale z tego co kojarzę jest to jakieś proste rozwiązanie. Nie powinieneś mieć z tym problemu.

Zresztą w E36 też od podszybia jest wentylator. Tyle tylko, że w E36 przy silniku 6-cio cylidrowym, żeby wygrzebać ten wentylator należy albo opuścić silnik, albo odkręcić kolektor :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Mallow (IRL)
To się podepne z moim pytankiem:
gdzie jest filtr przeciwpyłkowy(kabinowy) w E36 318iS? :zdziwko:
Woda mi leci do środka (nawiew na nogi) po każdym deszczu albo myciu, na razie to nie problem bo jak widać na fotce wyżej nie mam "dywanu" ani żadnych bebechów ale jak poskładam bez sprawdzenia to dopiero bedzie klops. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 18:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
Z tego co pamiętam to do wiatraka dobierałem się od strony silnika, nie od środka kabiny. Chyba w podszybiu była plastikowa oslona zapięta na pasek...
Po zdjeciu osłony wyłanial się silniczek...
Ale głowy bym sobie nie dał uciąć czy oby na pewno tak to było...

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Marki k\Warszawy
Filiposs napisał(a):
To się podepne z moim pytankiem:
gdzie jest filtr przeciwpyłkowy(kabinowy) w E36 318iS? :zdziwko:
Woda mi leci do środka (nawiew na nogi) po każdym deszczu albo myciu, na razie to nie problem bo jak widać na fotce wyżej nie mam "dywanu" ani żadnych bebechów ale jak poskładam bez sprawdzenia to dopiero bedzie klops. :/


Spooko..dałem sobie radę ...prosta sprawa...
rozpórkę zdemontowałem..później dwie nakręki "dziewiątki" i cztery wkrety na klucz siódemkę i poszło..zdjąć 4 plastiki wypiąć obejmę metalową która trzyma silnik dmuchawy..wypiac przewody zasilające...
później w odwrotnej kolejności poskładać i znów wszystko działa tak jak powinno..

Nie wiem jak jest w e36..ale sprawdź czy czołowa szyba się nie rozszczelniła...głupota...
ale to się zdarza...:)))

_________________
Drive slow but low....with open roof


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E30] Silniczek dmuchawy - jak zdemontować?
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 21:17 
witam wszystkich
a kto mi podpowie fdzie znajduje się silnik dmuchawy w 325 2,5 benz
obiawy takie że nie działa dmuchawa a na panelu wszysko wskazuje bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone chciałem sprawdzić sam silnik!!
chyba że macie jakieś inne sugestie


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silniczek dmuchawy - jak zdemontować?
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
brendi27 napisał(a):
witam wszystkich
a kto mi podpowie fdzie znajduje się silnik dmuchawy w 325 2,5 benz
obiawy takie że nie działa dmuchawa a na panelu wszysko wskazuje bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone chciałem sprawdzić sam silnik!!
chyba że macie jakieś inne sugestie


brendiJa mam 316 ale wydaje mi się że jest to tak samo. Żeby dostać się i wyjąć silnik dmuchawy to musisz zdemontować cały kokpit w środku (koszt w serwisie to 400 zł + części). Możesz się również dostać tak jak ja to zrobiłem czyli: zdemontowałem osłonę mechanizmu wycieraczek do strony silnika. Zobaczyłem obudowę dmuchawy ale jest tam tak mało miejsca że nie dasz rady go wyjąć. Ja tak zrobiłem, że zdjąłem obudowę i poruszałem palcami wentylator tzn. pokręciłem go i zaskoczył. Zaczął działać ;-) niestety za jakiś czas znowu mi się zawiesił ale wystarczyło walnąć kilka razy (w trasie nie miałem warunków żeby znowu dostać się do silniczka) żeby znowu zaczął chodzić.

P.S. Jak będziesz zdejmował tą obudowę dmuchawy to ona jest spięta spinkami metalowymi. Dwie na dole i jedna na górze. Problem tkwi w tym że te na dole zdejmiesz i założysz ale z tą na górze jest trudniej. Mi osobiście spadła gdzieś ;-) skąd nie można było już wyjąć ale na razie w niczym to nie przeszkadza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniczek dmuchawy - jak zdemontować?
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
brendi27 napisał(a):
witam wszystkich
a kto mi podpowie fdzie znajduje się silnik dmuchawy w 325 2,5 benz
obiawy takie że nie działa dmuchawa a na panelu wszysko wskazuje bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone chciałem sprawdzić sam silnik!!
chyba że macie jakieś inne sugestie


brendiJa mam 316 ale wydaje mi się że jest to tak samo. Żeby dostać się i wyjąć silnik dmuchawy to musisz zdemontować cały kokpit w środku (koszt w serwisie to 400 zł + części). Możesz się również dostać tak jak ja to zrobiłem czyli: zdemontowałem osłonę mechanizmu wycieraczek do strony silnika. Zobaczyłem obudowę dmuchawy ale jest tam tak mało miejsca że nie dasz rady go wyjąć. Ja tak zrobiłem, że zdjąłem obudowę i poruszałem palcami wentylator tzn. pokręciłem go i zaskoczył. Zaczął działać ;-) niestety za jakiś czas znowu mi się zawiesił ale wystarczyło walnąć kilka razy (w trasie nie miałem warunków żeby znowu dostać się do silniczka) żeby znowu zaczął chodzić.

P.S. Jak będziesz zdejmował tą obudowę dmuchawy to ona jest spięta spinkami metalowymi. Dwie na dole i jedna na górze. Problem tkwi w tym że te na dole zdejmiesz i założysz ale z tą na górze jest trudniej. Mi osobiście spadła gdzieś ;-) skąd nie można było już wyjąć ale na razie w niczym to nie przeszkadza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2008, 22:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
brendi27 napisał(a):
się silnik dmuchawy w 325 2,5 benz

A model jaki??? Bo 325 jest wiele...
Prawdopodobnie jeżyk siadł.
Wszysyko wskazuje jak należy, ale dmuchawka się nie kręci jak powinna...

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
kron_3er napisał(a):
brendi27 napisał(a):
się silnik dmuchawy w 325 2,5 benz

A model jaki??? Bo 325 jest wiele...
Prawdopodobnie jeżyk siadł.
Wszysyko wskazuje jak należy, ale dmuchawka się nie kręci jak powinna...


Tak z tym że jak by to był jerzyk to by działała na 4 biegu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Wielkopolska
kron_3er napisał(a):
brendi27 napisał(a):
się silnik dmuchawy w 325 2,5 benz

A model jaki??? Bo 325 jest wiele...
Prawdopodobnie jeżyk siadł.
Wszysyko wskazuje jak należy, ale dmuchawka się nie kręci jak powinna...


Tak z tym że jak by to był jerzyk to by działała na 4 biegu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 03:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: WWA
Witam Panowie i Panie - może :P
Co to jest jeżyk? Ja mam taką sytuację w e30 z '86 że nawiaw działa mi tylko na 4 pozycji. Co muszę zrobić, żeby to naprawić? Jeżyk tak? Poproszę jakieś szczegóły.

Pozdrawiam wszystkich
ps. Robicie w warszawie jakieś zloty, nareszcie wrócieł do BMW :) i czas zacząć korzystaś z tego przywileju!

_________________
Maszoman

TyÂł napĂŞd to jest to!
Nie krĂŞci mnie 1/4 mili!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 20:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
rezystor dmuchawy.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL