BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 23:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] SKRZYNIA BIEGÓW
PostNapisane: 18 listopada 2008, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
Witam,

Mam bmw e36, 325 w coupe.
Problem dotyczy skrzyni biegów, a własciwie piątego biegu. Jezeli wrzucam piatke od razu po wcisnieciu sprzegla ze skrzyni slychac dziwne zgrzyty, takie jak w przypadku nie docisniecia sprzegla (ale to nie jest powod), natomiast jezeli potrzymam wcisniete sprzeglo przez 1-2sec nie ma ani jednego zgrzytu... dodam, ze problemu nie ma z zadnym innym biegiem, tylko 5-tka.

Z czego to wynika? ma ktos moze jakis pomysl ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 15:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
prawdopodobnie zużyty lub uszkodzony synchronizator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
ktos mi mowil, ze taki moze byc powod... a wiesz moze ile taka napraw moze kosztowac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 15:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
ja bym obstawial albo synchronizator 5 biegu albo docisk sprzegla. Aczkolwiek ta pierwsza opcja bardziej prawdopodobna poniewaz dzieje sie to tylko na 5 biegu.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 166
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Moje BMW: bylo E36 jest WRX
Kod silnika: -
Siema, jak już mówimy o skrzyni biegów. Jaki najlepiej olej lać do 318is? rok 93.

_________________
Zobacz moje byłe E36 coupe :) viewtopic.php?f=6&t=52493

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 22:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
masz uszkodzoną skrzynię,
nie opłaca się tego naprawiać,
szukaj drugiej na allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
BorysKrystian

powiem ci ze twoja diagnoza mnie przeraza :(
a mozna wiedziec skad taki wniosek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 09:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam! :)
Sorki że podpinam się tutaj :kwasny: ale bez sensu było by zakładanie nowego tematu.
Otóż mam zamiar zmieniać sobie samodzielnie z pomocą ojca koło dwu masowe w swoim M50b20 bo nie widzi mi się zapłata mechanikowi :P poza tym wolę sam sobie zrobić i przy okazji zdobyć jakieś doświadczenie :hyhy:

Oczywiście wiem że muszę najpierw:
1. Odkręcić wydech
2. Odkręcić wał napędowy od skrzyni
3. Odkręcić skrzynię

I teraz mam pytanie jak mamy połączoną obudowę od sprzęgła z silnikiem to mamy tam torxy a nie zwykłe klucze :]
Na allegro znalazłem taki zestaw (myślę że o takie torxy chodzi nie?) :)
http://www.allegro.pl/item478065129_tor ... nalne.html

Oczywiście od spodu dostanę się do tych dolnych Torxów a co z tymi u góry silnika ?? JA tam nie widzę dostępu do nich zupełnie :zdziwko: Jak można je odkręcić ??

Proszę was o szybką poradę na ten temat ;)

Pozdrawiam!

PS. A co do tej skrzyni biegów to jest to w 100% Synchronizator 5 biegu do wymiany. Ale podchodzi mi też inna myśl tzn może jest już luz na lewarku zmiany biegów i kiedy wrzucasz 5 bieg myślisz że ręką dobrze wrzucasz a tak na prawdę to poprzez te luzy nie do końca dochodzi na trybach 5bieg i czasem zgrzytnie?? Pewnie wypisuję głupoty :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 10:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
panmarcin napisał(a):
BorysKrystian

powiem ci ze twoja diagnoza mnie przeraza :(
a mozna wiedziec skad taki wniosek?


Masz na wykończeniu synchronizator 5 biegu, z czasem jak będziesz wrzucał 5 bieg po odczekanie kilku sekund po wciśnięciu sprzęgła nie pomoże.
Prawdopodobnie wymiana samego synchronizatora nie pomoże bo zęby na 5 biegu się powycierały i przesuwka nie będzie chciała się zakleszczać i bieg będzie wypadać.
Czyli do wymiany masz cały piąty bieg.
Widzę że cennik akurat teraz nie działa ale powiem Ci że to koszt koło 400 zł, a może i więcej. Musisz doliczyć robociznę za naprawę skrzyni to koszt koło 150-200 zł,wyjęcie i założenie skrzyni to koszt 150-250 zł. Zależy gdzie będziesz robił.
Skrzynia na allegro do 325 to: 250-400 zł, tylko trzeba dzwonić.
http://moto.allegro.pl/item480116447_skrzynia_biegow_bmw_e36_e34_320_325_520_525_24v.html
tu masz za 220+przesyłka.
Więc nie sią to takie wielkie sumy.

[ Dodano: 19 Listopad 2008, 10:49 ]
piotrek8113 napisał(a):
Witam! :)
Sorki że podpinam się tutaj :kwasny: ale bez sensu było by zakładanie nowego tematu.
Otóż mam zamiar zmieniać sobie samodzielnie z pomocą ojca koło dwu masowe w swoim M50b20 bo nie widzi mi się zapłata mechanikowi :P poza tym wolę sam sobie zrobić i przy okazji zdobyć jakieś doświadczenie :hyhy:

Oczywiście wiem że muszę najpierw:
1. Odkręcić wydech
2. Odkręcić wał napędowy od skrzyni
3. Odkręcić skrzynię

I teraz mam pytanie jak mamy połączoną obudowę od sprzęgła z silnikiem to mamy tam torxy a nie zwykłe klucze :]
Na allegro znalazłem taki zestaw (myślę że o takie torxy chodzi nie?) :)
http://www.allegro.pl/item478065129_tor ... nalne.html

Oczywiście od spodu dostanę się do tych dolnych Torxów a co z tymi u góry silnika ?? JA tam nie widzę dostępu do nich zupełnie :zdziwko: Jak można je odkręcić ??

Proszę was o szybką poradę na ten temat ;)

Pozdrawiam!

PS. A co do tej skrzyni biegów to jest to w 100% Synchronizator 5 biegu do wymiany. Ale podchodzi mi też inna myśl tzn może jest już luz na lewarku zmiany biegów i kiedy wrzucasz 5 bieg myślisz że ręką dobrze wrzucasz a tak na prawdę to poprzez te luzy nie do końca dochodzi na trybach 5bieg i czasem zgrzytnie?? Pewnie wypisuję głupoty :P




Jak odkręcisz wydech, wał i łapę pod skrzynią biegów wszystko będziesz mógł pochylić silnik ze skrzynią do dołu (uważaj na wentylator na chłodnicy i obudowę wentylatora na chłodnicy żeby nie połamać tego).
Jak opuścisz skrzynię przy pomocy kilku przedłużek bez problemu ją odkręcisz.

Będziesz miał kłopot z odpięciem jednego drążka od gałki zmiany biegów, jest to bardzo trudne jak nie robiłeś tego nigdy. jak chcesz to wyślę Ci zdjęcie takiej blokady.
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/325i-M50/ECE/L/M/1994/06/mg-25/ill-25_0013/#2
chodzi o element numer 3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 14:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
BorysKrystian

Napisałem do Ciebie PW żeby nie zaśmiecać tematu :)
No chyba że reszcie to odpowiada :oczami: to możemy tu pisać

Pozdro ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 18:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Jak masz ochote sie pobawic to za jakąś dobrą 0,75 moge Tobie oddac moja skrzynie biegow ( 325 `93). Mankamentem w niej jest brak 2 biegu - reszta chodzi bardzo dobrze.

Jak chcesz to sobie przelozysz ten synchronizator 5ego biegu.

Skrzynke na wymiane mam od mojego starego (zwawego) silnika 2,0L ( 06`92). Skrzynie w tych rocznikach/miesiacach sa identyczne. Prawdobodobnie bede wymieniac skrzynie w ten weekend.

pzdr

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47TU
matti21sk
bardzo ci dziekuje za propozycje. pojade najpierw do warsztatu i dowiem sie czy jest to synchronizator czy cala skrzynia :) nie oddawaj/sprzedawaj jej nikomu wczesniej ok ? :hurra: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
Witam

Widzę że u kolegi panmarcin poruszane są różne wątki na temat skrzyni, więc i ja chciałbym się dołączyć bo bez sensu jest zakładać kolejny temat (ale jeśli ktoś ma inne zdanie to przeniosę wątek). mianowicie mam problem z jedynką (e36 1.8) a wygląda to tak, że jak auto stoi i wpinam 1 to podczas ruszania potrafi ona wyskoczyć, niekiedy mam wrażenie jakby się nie do końca zazębiła. ale gdy tylko auto sie troszkę toczy(a tryby obracają) nie ważne czy do przodu czy tyłu, to 1 wchodzi bezproblemowo i nie ma mowy żeby wypadła, nawet pod dużym obciążeniem :P
Jak myślicie co to może być?? czy skrzynia się już kończy??(ale wtedy by wyskakiwała jedynka także podczas jazdy) A może jest to problem jakiegoś luzu na lewarku, coś takiego jak pisał wyżej piotrek8113

Z góry dzięki za info i jeszcze raz sorki że wpinam sie w temat ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 15:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam Klubowiczów :)
Chłopaki mam problem z odkręceniem od skrzyni biegów wału napędowego... :kwasny:
Jak wy to robiliście ? :zdziwko: przecież tam nie ma prawie dostępu do tych śrubek od sprzęgła elastycznego :znudzony:

Aha jeszcze dodam że podpora wału jest odkręcona itp.. (mocowania tumnika na gumach)

PROBLEM JUŻ ROZWIĄZANY!! ;)

PS. Sorki że znowu piszę w Twoim poście :kwasny: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL